cer.t píše: Každý může věřit svému a nemusíme kvůli tomu vyhlásit "džihád" a normálně se na setkáních potkávat. Ale holt někdo to neumí.
No očividně Vy to bohužel nejspíš neumíte
Jediné co jsem chtěl, bylo prezentovat tu stavbu své stanice. Před nedávnou dobou si pan Mcx posteskl na emailové konferenci "Modulovka", že kromě něj skoro nikdo v současné době neprezentuje modulovku a moduly, třeba zde na Diskuzi. Na tento jeho popud jsem se rozhodl, že tedy chystanou stavbu své stanice tu budu také prezentovat, aby v tom nebyl sám. A aby třeba modulovka zaujala i více lidí. Udělat ji tzv. "reklamu".
Musím říct, že takovou reakci jsem ale nečekal. Od začátku se mi tu snažilo být vysvětleno, jak tam mám špatné výhybky (čti jiné než používáte vy), jak mám malý počet kolejí. Pak začaly být přeměřovány výhýbky, vypočítávány doby o kolik déle bude vlak tedy objíždět (oproti vašim stanicím s jedinými správnými výhybkami) a zdržovat vaše ježdění. Až nakonec asi i po úšklebky, že na co si to hraju, když si chci s kolejivem vyhrát a každých 17cm si dát dva pražce blíže k sobě a z boku leptané spojky, abych vzhledově simuloval reálnou předlohu.
Od té doby se pouze těmto skoro "útokům" bráním a snažím se jen argumentovat, že moje zkušenost s modulovkou a Fremo setkáními je taková jaká je, a podle této zkušenosti a svého svědomí stanici buduji. A jelikož jsem člen Fremo, tak světe div se, dodržuji normu Fremo. Stanice je určena pro provoz ve II. epoše, který je také z mé zkušenosti jiný než v epoše IV. a uznávám ve IV. s takovouto stanicí moc slávy neudělám. Ale ve II. epoše jsme nikdy neměli problém s tím, že by nás stanice s dlouhými zhlavími podle reálné předlohy zdržovaly. A i v malých lokálkových staničkách může být zábava a pestrý provoz.
Nakonec se ještě dozvím, že já tu vyhlašuji nějaký "džihád" za jediné správné moduly. Pánové já nejsem ten, kdo by šel a ve vlákně o vašich modulech Ostramo začal útočit s tím, že používáte moc krátké výhybky a špatné kolejivo, a špatné tohle a tamto. S tím jste začali vy tady. Opravdu nechápu, čím jsem se vás tak dotkl, a proč vám tak leží v žaludku, že ve stanici nepoužiji výhybky EW3, a nedám si tam víc kolejí, a já nevím co ještě. Jediné za čím si stojím je poznámka, že moduly které nejsou stavěny podle normy Fremo a ani nejsou stavěny pro Fremo (jak píšete členem nejste a nechcete) by se neměly nazývat Fremo moduly (je to pak matoucí). Ale to není útok, jen konstatování logického faktu. A vůbec to nebylo mířeno na žádné konkrétní moduly, jen součást zdůvodnění proč jsem použil výhybky jaké jsem použil. Takže proč se Vás to tak dotýká, navíc když nejste členy Fremo a Fremo se vám příčí?
No opravdu jste mi to tu nandali a doufám, že jste se sebou spokojení. Můžete se bít do prsou jak jste mi ukázali moje místo. Moc hezkou reklamu tady té modulovce děláme, vážně.
cer.t píše:A vyhýbky jsem zkreslil všechny a snad svatý Weinert má na svých stránkách správné fotky. Kreslil jsem to proto, abych se přesvědčil o jejich výhodách a nevýhodách, protože zde byly prezentovány pouze výhody. A to já nemám rád, nesmí se tu hrát "betl", ale hezky vyložit na stůl všechny karty. Howgh, dále to tu "plevelit" nebudu. Ale doufám, že vždy ke svému A, řeknete do budoucna i to B. Nic totiž není jednobarevné.
Ano, je přeci rozhodně lepší a přesnější něco oměřovat z nějaké fotografie, než to změřit na skutečné výhybce či na jejím dostupném výkresu. A to pak prezentovat jako danou věc. Vážně...
A pokud nemáte rád, když se neřekne B, tak nerozumím proč tu prezentujete pouze oměřenou zkrácenou výhybku (která logicky, když má zkrácené jazyky, tak nebude mít stálý poloměr, protože ta část jazyků tam prostě chybí) a vydáváte to pak za fakt, že všechny Weinert výhybky jsou úplně špatně. Zatímco nadvýhybka EW3 je prostě to nejlepší.
Navíc, já jsem zde ale neprezentoval výhody a nezačal porovnávat výhybky, tak nevím proč mám vykládat nějaké karty? Konstatoval jsem jaké výhybky jsem použil a jaký mají poloměr a úhel odbočení - fakt. A po otázkách proč, jsem zdůvodnil proč se mi takové výhybky líbí, například to, že se na nich dlouhé vozy nelámou jako tramvaje - opět fakt. A že na těchto výhybkách máme dobré zkušenosti mimo jiné i s provozem lokomotiv typu MikroMetakit, které mají na kratších výhybkách opakovaně problémy - opět fakt, který žádné Vaše ani jiné přeměřování nezmění.