Zakládám nové vlákno, ve kterém bych se s vámi rád podělil o zkušenosti ze stavby a provozu modulové stanice Kvítečkov a dalších svých modulů.
Než začnu ukazovat současnou činnost, tak pár slov k historii této stanice neboť už má něco za sebou a postupně se vyvíjela.
Stavba byla zahájena v květnu 2003. Původní myšlenka byla postavit malou lokálkovou stanici, na které získám zkušenosti se stavbou modulové stanice a jejím provozem a pak se pustím do stanice větší. Plán byl malá odbočná stanice ne přesně podle konkrétní předlohy (něco podobného např. Hukovicím). Stanice měla mít dva díly dlouhé 1.5 m a rozbočení na dalším díle dlouhém 1.2 m. Po poradě s kamarády jsem přidal ještě jeden 1.5m dlouhý díl, aby stanice splňovala délkou kolejí normu pro hlavní jednokolejnou trať. Tím vznikla první verze Kvítečkova. Vlastní hrubá stavba šla poměrně dobře a ve „dřevě“ se Kvítečkov poprvé objevil na setkání v České Lípě v říjnu 2003. Na fotkách si můžete prohlédnout jeho tehdejší podobu.



Na poslední fotce jsou v oblouku mezi Kvítečkovem a Bechyní vidět i dva moje traťové moduly (modul s potokem a se strážním domkem), které jsem začal stavět v březnu 2003 na stavebním setkání v Milevsku. Zajímavé je i připomenutí začátků Zababovské úzké, která se vine od Kvítečkova dále v polystyrénové zimní krajině. To byly začátky.
Ahoj,
Martin K.