Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hopeter » stř 16 led, 2019 5:30 pm

Už dříve mě tato trať zaujala. Abych se nemotal do ostatních vláken tak zakládám toto vlákno pro shromáždění podkladů ke stanici Lampertice. Ještě nevím jak tuto stanici ztvárním. Uvažuji o domácí segmentovce ale třeba dojde i na modul. Zatím je představa takto:

Královec skrytá stanice 1 , Lampertice viditelná stanice , vlečka na doly skrytá stanice 2 , Žacléř skrytá stanice 3.

Velikost TT. Epocha zatím neurčena.
Pokud někdo máte jakékoliv informace nebo plány tak sem s nima. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod Střelec » pát 18 led, 2019 5:12 pm

Jakousi hrázděnou nádražní budovu pod názvem Lampertice vyrábí Malá Železnice. Údajně jde o předchůdkyni do současnosti dochovalé zděné budovy.
Střelec
 
Příspěvky: 822
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hopeter » sob 19 led, 2019 8:56 am

Tu hrázděnou zastávku, nebo co to je , znám. Vyskočila na mě asi stokrát při hledání té správné budovy. Už i na nejstarších plánech je ale patrné podle půdorysu ,že správná budova bude ta co stojí dodnes.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hopeter » sob 19 led, 2019 9:50 pm

Sestava1.jpg

Přehodnotil jsem možnosti prostorové i svoje a zkusil první nástřel modulu Lampertic v dnešní podobě. Nemám žádné zkušenosti s moduly. Stvořil jsem takový patvar s šířkou čel 400 mm a rozhraní by bylo základní rovné. Radiusy oblouků jsou R396. Pokud to tu sleduje někdo z modulářů tak budu rád za nápovědu. Pokud dojde na realizaci tak bych to rád stvořil jako plnohodnotný modul pro TT. Už teď vím ,že EW1 a R396 je špatně a počítám s úpravou...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod t29 » ned 20 led, 2019 1:25 am

Nebude to jako jeden celek příliš těžké? Rozdělil bych to pro lepší manipulaci a případně možnost prodloužit stanici:

Obrázek

Segment s přejezdem cca 790x730 mm, poloměry oblouků R1400/15° pro trať do Žacléře a R700/45° pro vlečku, segment se staniční budovou 800x400 mm, výhybky Tillig EW2.
TT + DCC věčný začátečník
t29
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod rawen » ned 20 led, 2019 6:33 am

Pro velkou modulovou jdi na EW3.

Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1427
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hopeter » ned 20 led, 2019 10:55 am

Tak malá rekapitulace. Modul udělám z dvou částí rozdělený zhruba mezi staniční budovou a přejezdem. Výhybku na trati dám EW3. Výhybku do odvratu EW2. Radius tratě do Žacléře a mezi výhybkama minimálně R1250 (dle normy) až R1400 (doporučeno). Radius vlečky R700 (dle normy). Kolejivo bude Tillig standartní 2,1 (2,07). Všechna rozhraní uvažuji RR. Ještě mě zbývá rozteč kolejí ve stanici. Tu jsem v normě nenašel nebo přehlédl. Má být 44 mm nebo pro modul platí jiný rozměr ?
Zkusím si to namalovat a uvidím co mě z toho vznikne... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod modelarTT/TTe » ned 20 led, 2019 12:20 pm

hopeter píše:Tak malá rekapitulace. Modul udělám z dvou částí rozdělený zhruba mezi staniční budovou a přejezdem. Výhybku na trati dám EW3. Výhybku do odvratu EW2. Radius tratě do Žacléře a mezi výhybkama minimálně R1250 (dle normy) až R1400 (doporučeno). Radius vlečky R700 (dle normy). Kolejivo bude Tillig standartní 2,1 (2,07). Všechna rozhraní uvažuji RR. Ještě mě zbývá rozteč kolejí ve stanici. Tu jsem v normě nenašel nebo přehlédl. Má být 44 mm nebo pro modul platí jiný rozměr ?
Zkusím si to namalovat a uvidím co mě z toho vznikne... :wink:


Ahoj, mohu-li:

"Modul udělám z dvou částí rozdělený zhruba mezi staniční budovou a přejezdem."
TT/TTe Ano, proč ne. Vždy je dobré pamatovat na půdorysný, nejlépe traťový protikus (těžko sestavovat moduliště jen ze samých stanic) pro zabalení do přepravních čel (dlouhodobé zkušenosti dnes už desítek lidí říkají, že právě u čel není nad 12mm kvalitní překližku k vytvoření přepravní bedny sešroubováním modulů do čel).

"Výhybku na trati dám EW3. Výhybku do odvratu EW2."
TT/TTe Ano.
"Radius tratě do Žacléře a mezi výhybkama minimálně R1250 (dle normy) až R1400 (doporučeno). Radius vlečky R700 (dle normy).
TT/TTe Ano.
Kolejivo bude Tillig standartní 2,1 (2,07).
TT/TTe Ano. K případným výtkám počítačů nýtů, s nimiž se určitě setkáš, že TT Code 83 (to je těch 2,07 - 2,1 mm) je moc vysoké, je jednoduchá odpověď: Ano, v přepočtu je mnohem vyšší než stojina kolejnice R 65. Jenže, a to je veliké jenže, vzhledem k nutné, fyzikálně a mechanicky dané velikosti okolků vozidel v TT vypadá Code 85 s okolkem poměrove a výtvarně stejně nebo dokonce lépe, než nižší kolejivo. A druhé veliké jenže je, že Code 83 je v provozu naprosto spolehlivé a užívá se v drtivé většině. A třetí jenže je, že po nastříkání (natření) kolejnic z 10 a více cm nepoznáš, jaké Code je v koleji vloženo, nabarvení opticky snižuje, o zaštěrkování a perónech ani nemluvě.

"Všechna rozhraní uvažuji RR."
TT/TTe Ano, je možné, volba rozhraní z možných druhů je na každém jak se mu líbí.

"Ještě mě zbývá rozteč kolejí ve stanici. Tu jsem v normě nenašel nebo přehlédl. Má být 44 mm nebo pro modul platí jiný rozměr ?"
Není tam. Úplní fajnšmekři přepočítávají skutečnost (v historii se to postupným vývojem lišilo). Obyčejný lid modulářský používá oněch 43 mm, takže s tím nelze udělat zásadní chybu (jsou takto postaveny jak Mochov z těch malých, tak Moldava nebo Rumburk z těch větších).

Ještě si dovolím malé doporučení k elektrické, resp. zdůraznění: norma říká, že

"•K napájení kolejí na modulu se používají dva průběžné vodiče s průřezem min. 1,5 mm2. V libovolném místě modulu jsou vyvedeny vodiče o minimálním průřezu 0,25 mm2, připájené ke kolejnicím v modulu a připojené k vodičům, propojujícím rozvod DCC signálu.
•Vodiče jsou zakončeny banánky a zdířkami pro banánky podle obr. 1. Při pohledu proti čelu modulu je pravý vodič zakončen zdířkou, levý banánkem. Použité zdířky mají jmenovitý průměr 4 mm a k nim jsou použity odpovídající banánky."

a já doplňuji, že norma není blbá a není to žádná buzerace, nýbrž letitá zkušenost předchůdců. Minimální průřezy vodičů je opravdu nutno dodržet, aby byl možný spolehlivý provoz na layoutu.
Banánky: v normě to není, ale jmenovitý průměr banánku a zdířky splňují banánky a zdířky fy Hirschmann a nelze doporučit nic jiného než právě, pouze a jedině Hirschmanny. Bohatě se to vyplatí spolehlivostí, tisíce děkovných dopisů. Se všemi ostaními levnými napodobeninami byly jen potíže (řeči "doma mi to stačí/funguje" na modulovce uprostřed haly, kdy stojí provoz a 40 - 50 lidí kouká, jak se hledá chyba a následně naletovává nový Hiršman, nás přestaly dávno nějak bavit), takže byly nemilosrdně vymýceny. Drát do Hiršmannů důkladně zaletovat, nepoužívat jen zašroubování na boční šroubek (červíka), které se u některých vyskytuje.
Ať se dílo daří, ahoj

Edit. Code 83 (= 0,83 palce), blbě jsem napsal 85. No jo, nic se nemá psát z hlavy.
Edit II. 44 mm změněno na 43 mm, viz příspěvky níže. Omluva za omyl, při použití výhybek Tillig EW 3 to vyjde na těch 43 mm.
Naposledy upravil modelarTT/TTe dne úte 29 led, 2019 7:29 pm, celkově upraveno 2
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 126
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hopeter » ned 20 led, 2019 1:31 pm

Díky za upřesnění. Jak psáno výše zkusím to hodit do výkresů. Před vlastní stavbou bych to stejně ještě chtěl zkonzultovat s někým na živo. Zkusím popátrat kam se vlastně poděl modul TT Žacléře a jestli už třeba někdo Lampertice nemá.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod modelarTT/TTe » ned 20 led, 2019 2:45 pm

Ahoj,

není zač, a když taky furt kecám o těch normách, tady je odkaz:

http://144267.w67.wedos.ws/sekce/tt-pro ... bu-modulu/

a tady odkaz na doporučení:

http://144267.w67.wedos.ws/sekce/tt-pro ... -k-normam/

A když už po druhé, tak bych se přimlouval rovnou spáchat čela i s pouzdry na kolíky válcové kalené ("čepy"), při novostavbě to není problém, poskytnutí etalonu možné. Pouzdra i kolíky na skladě (6 sad) bych měl.
Více o čepování zde:
http://www.tyll.cz/clanek/vykres-spojov ... -a-pouzdra

Mejl odeslán.

Ahoj
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 126
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod milan ferdián » úte 29 led, 2019 10:20 am

Malinko popravím kolegu.Rozteč os kolejí ve stanicích spíše 43 mm.Je to dané geometrii kolejiva TILLIG,ale při stavbě stanic v TT se můžu jen dohadovat.Správně by mělo být rozteč 40 mm,ale jak píší výše je to individuální,protože neznám rozteč os kolejí v ostatních stanicích ani na dvojkolejné trati v modelové velikosti TT/Zababov.
Co se týče odbočky.Zde bych si dovolil navrhnout kapku něco jiného.Trenky o základním poloměru na traťové koleji a upravit poloměr malinko na vlečkové kolejí.Jestli je tedy rozteč os kolejí 44 mm jak píše kolega nebo 43 mm jak píší já,tak vytvořit souběh tratí a na druhém dílu odbočky navrhnout tak,aby hlavní osa koleje nebyla v esíčku,ale v přímce na rozhraní rovina.
Jestli chápu,samotné nádražíčko v Lamperticích nebude :?:
Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10674
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod milan ferdián » úte 29 led, 2019 1:55 pm

Rozhraní čela síla 12 mm.Až teď se dívám,že rozměr 212 mm jsem mohl klidně upravit na 200 mm.Už se stalo.Chtělo by výkres překreslit do autocadu,čím se ověří,zda mi matematicky vše sedí.Výhybky lze podle potřeby posunovat doleva nebo doprava.Záleží na tvůrci.Milan
Přílohy
odbočka Lampertice DF.jpg
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10674
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hank » úte 29 led, 2019 2:58 pm

Rozteč os kolejí v TT:
Tillig 43 mm
Kühn 44 mm
To je taky - kromě rozdílné výšky kolejnic - jeden z důvodů, proč není dobré kombinovat je. (Vyzkoušeno prakticky.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3320
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod D » úte 29 led, 2019 4:09 pm

České kluby modulové železnice TT používají osovou vzdálenost kolejí na dvojkolejných tratích 34 mm. Při ní se podle normy NEM 112 dovolují používat oblouky od poloměru 700 mm. Tovární výhybky se tuto rozteč upravují.

(Uvedená osová vzdálenost se netýká stanic ani vratných smyček, ale opravdu jen dvoukolejných tratí. Dvoukolejná čela navržená v našem klubu jsou kompatibilní s čely Zababov a umožňují pevné napojení jednokolejného modulu k libovolné koleji dvoukolejky. Zatím sami nemodelujeme dvoukolejnou trať, takže čela šla jen na export.)

U podobné odbočky, která je soumodulím a nemá ambice býti začátkem a koncem dvoukolejné tratě, bych asi osovou vzdálenost neřešil. (I když… kompatibilita, variabilita.)
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1108
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Královec - LAMPERTICE - Žacléř

Příspěvekod hopeter » úte 29 led, 2019 5:25 pm

Koukám,že Lampertice ožily... :) Předně musím poděkovat Milanovi za návrh a pokusím se ho převést do CAD podoby. Rozteč kolejí Tilligu je samozřejmě 43 mm ( při psaní mě hráblo na 44 směrem ke Kuehnu ). Ještě nevím jestli nebudu muset rozšířit modul směrem dolů ( dle obrázku ) aby se vešla staniční budova a vedle ní záchody. Podle fotogalerie trainmaniaka http://www.trainmania.info/lampertice.html vychází staniční budova zhruba u výhybky odvratu a odvrat není rovnoběžně s tratí ale trochu šikmo. V původním náčrtu jsem proto uvažoval odvratovou výhybku pravou a k odbočné výhybce oblouk.
Co se týká přechových čel modulů tak jsem úplně nepochopil možnost minimální šířky modulu 200 mm a jak se pak řeší přechod na šířku 400 mm. Jedná se mě o stranu rozvětvení abych ho nemusel zbytečně natahovat k docílení šířky čel.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků