od JBr » pát 14 zář, 2018 7:42 am
Z výhybky 3 neodbočuje kusá kolej, ale vlečka, takže to může být tím. Umístění výkolejky ovlivňuje víc faktorů, třeba sklon trati. Pokud vlečka/kusá kolej od výhybky klesá, tak je velmi nepravděpodobné až nemožné, že z ní samy od sebe ujedou vozy. Tady to s největší pravděpodobností bude i kvůli zapojení do ZZ.
Ono to podle plánku bude v Čachnově jinak, ale pokud bych měl zkusit přeložit “musi se uvolnit EZ v PS a ten (tedy kdo?) dá klíč k výkolejce na vlečku a výkolejka ( to je kus železa, ne?) dá klíč k výhybce č.3 a na druhé straně dá EZ rovnou k výhybce č.4, tak to bude něco takového:
V pomocném stavědle nejdřív odpovědná osoba (posunovač, vlakvedoucí, strojvedoucí) požádá převzetí obsluhy. V EZ je klíč od výkolejky a díky němu ZZ "ví", že je výkolejka uzavřená. Vyjmutí klíče umožní otevření výkolejky a zároveň se tenhle stav signalizuje do ZZ. Když se odemkne výkolejka, uvolní se v ní klíč, který slouží k odemknutí výhybky č. 3 a ta se pak může ručně přestavovat. Na druhé straně není výkolejka, je tam jen výhybka, takže v EZ v tamním PST je přímo klíč od výhybky č. 4.
NICMÉNĚ, podle plánku to ale v Čachnově bude fungovat trochu jinak (bez dokumentace ke stanici nebo místní znalosti nezaručuju 100% přesnost). Klíč od vlečkové výkolejky je v EZ v PST1. Stejně tak je v PST1 EZ s klíčem od kontrolního výměnového zámku výhybky č. 3. Pokud je tento klíč v EZ, je výhybka uzamčená v dané poloze (předpokládám přímo) a nelze přehodit. Když se klíč vyjme z EZ, odemkne se s ním kontrolní zámek výhybky č. 3, což umožní její přestavení a zároveň se uvolní klíč, kterým se odemkne výhybka č. 2. Výhybka č. 2 je závislá na poloze výhybky č. 3. Po ukončení posunu se výhybka č. 2 uzamkne do výchozí pozice, klíč se dá do kontrolního zámku na č. 3, výhybka se přestaví do výchozí pozice a zamkne se. Klíč od č. 2 je v zámku uzavřený a nejde vyjmout. Klíč od č. 3 se vrátí do EZ v PST1 a ZZ tak ví, že je tato část zhlaví ve správném postavení pro dálkové ovládání. Analogicky to bude u PST2, kde bude jen jeden EZ, na klíč k výhybce č. 4.
Edit: Koukám, že než jsem to nadatloval, tak už bylo částečně odpovězeno.
Naposledy upravil
JBr dne pát 14 zář, 2018 8:41 am, celkově upraveno 1
TT/D V/VI.