Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
HonzaM píše:MkTT píše:Uvažuji o ovládání lokomotiv přes DCC a ovládání výhybek ručně či analogově, abych omezil počet vodičů mezi segmenty na maximálně 4.
Zvaž použití vyhybkovych dekodérů MGP, pak Ti budou mezi moduly stačit dva dráty na trakci a jeden kablík LocoNetu.
fulda píše:On totiž "jeden kablík loconetu" znamená šest vodičů, které se navíc zacvakávají způsobem, který není vhodný pro čela modulů, na rozdíl od systému prezentovaného v původním vlákně, a to i po rozšíření ze dvou na šest pinů (popsáno zde). MkTT jasně napsal, že víc než dva vodiče nechce, tak mu jich nenuť osm.
fulda píše:postavit cestu, zamknout cestu, uvolnit návěstidla.
Proto jsou na reléovce na každou cestu dvě tlačítka, plus další třeba přivolávačka pro posun.
JiriKTT píše:Obsluha probíhá tak, že výpravčí stlačí tlačítko začátku cesty u návěstidla, odkud chce jet. Pokud jde o vlak, tak zelené, pokud o posun, tak bílé. Druhý krok je, že stlačí bílé tlačítko u koleje, kam chce jet. Volící skupina provede základní kontrolu smysluplnosti volby - tedy zda takovou cestu lze vzhledem ke konfiguraci kolejiště postavit a zda není některá část cesty již pod závěrem jiné cesty. Pak se provede přestavení výhybek a výkolejek do požadované polohy. Pokud souhlasí poloha a celá jízdní cesta je volná, provede se závěr cesty. Tím se znemožní další manipulace s výhybkami, souhlasy, elektromagnetickými zámky nebo pomocnými stavědly. Po úspěšném provedení závěru se rozsvítí povolující znak na návěstidle.
HonzaM píše:Reálný panel teprve plánuju a proto mne zajímá způsob ovládání v reálu.
JBr píše:HonzaM píše:Reálný panel teprve plánuju a proto mne zajímá způsob ovládání v reálu.
Technická poznámka, pokud platí, že vzorem je Čachnov a chtěl bys ho mít co nejblíž skutečnosti, tak zapomeň na panel. Celá trať má jako SZZ ESA 33, takže se řídí JOPkou, z počítače.
zdeno píše:[
Videl jsem releovku zezadu ve Varine a muzem napisat, ze to je neskutecna hromada dratu.
Bez naprosto perfektni dokumentace neopravitelne. Jsou to desitky svazku dokumentace.
A to by platilo aj pro takovy panel v realu.
---
Teda urcita mira zjednoduseni se musi pouzit a treba na postupne obsazovani trati pri vjezdu do stanice je asi nutne zapomenout.
HonzaM píše:Asi by se těžko hledala stanice tohoto rozsahu, řízená místně zařízením AŽD 71.
HonzaM píše:Zjednodušení určitě ano, postupné obsazování trati by problém nebyl, je to pár detekcé obsazení a komunikace v LocoNetu, který dobře znáš. Počet LEDek a tlačítek samozřejmě záleží na rozsahu stanice a na tom nakolik zjednodužíš třeba počet ledek pro zobrazení cesty a obsazení, není potřeba dávat LEDku jako všechny rozsvěcené "----" na panelu skutečné reléovky, stačí takový počet, aby bylo zřejmé kde je nastavená cesta a kde je obsazená kolej. Jde mi hlavně o způsob volby cesty a vztah nastavené cesty k zobrazovaným návěstním znakům.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků