od Lubomír » pon 26 zář, 2011 6:03 am
Zdarvím přátelé, sestavil jsem krátký přehled výhybek, kde prorovnávám skutečnost a model od dvou výrobců. Pro snadné porovnání uvádím mimo skutečného označení výhybky výrobcem ještě interní označení, ze kterého můžete vyčíst poloměr výhybky po přepočtu do skutečnosti.
Závěry z tého analýzy jsou:
EW 1 nepoužívat, nanejvýš ve velmi stísněných poměrech v depu či na vlečkách se souhlasem vlastníka infrastruktury
při modelování stanice se rozhodnout, zda podélně redukovat (doporučuji redukci max. 1:2), budu-li redukovat, použiji i redukované výhybky, je nesmysl bazírovat na stejné stavební délce modelu i skutečnosti, když stanice bude kratší
z parametrů výhybek je nejdůležitější stavební délka a poloměr oblouku, na úhel odbočení se nedívám, jelikož ten je možno ve skutečnosti uměle zvětšovat prodloužením oblouku stejného poloměru i smyslu za výhybkou
EW2 je při redukci délky stanice použitelná jako šestistupňová či 1:9-190 výhybka pro jídzy do odbočné větve 40 km/h, pro III příp. začátek IV epochy je to běžná výhybka (mechanická návěstidla umožňovala návěstit do odbočky pouze 40 km/h, není důvod používat štíhlejších výhybek), nebudu-li délku stanice redukovat vůbec, použiji EW3
modeluji-li epochu od 70. let výše, je vhodné nejrozšířeňejší výhybku 1:9-300 modelovat pomocí EW3, rychlost do dopravní koleje by měla a v současnosti je to jíž bezpředmětné vyhovovat min. 50km/h
u TT-filligrán doporučuji použít pro epochu III příp. zač. IV výhybky 1:9-190 (zkrácené i nezkrácené, podle toho, zda budu redukovat stanici či nikoliv)
u novějších modelů neregionálních tratí (konec IV - VI epocha, rychlostní návěstní soustva) doporučuji používat EW 3 a nezkrácené nebo zkrácené výhybky tt-filigran pro jízdu do odbočky 60 km/h, jedná li se o odbočení do dopravní koleje, v ostatních případech i kratší výhybky
- Přílohy
-

- vyhybky.png (95.65 KiB) Zobrazeno 5292 krát