Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » sob 17 zář, 2011 6:18 pm

marwin píše:Samozrejme nad imitaci spojek uvazuji. V Lokti jsem pokladal 30 metrove kolejnice,takze po 34 cm budu narezavat zilpilem hlavu a stojnu kolejnice (patu necham) a z boku prilozim spojku.


To je otázka do pranice. Já mám informaci, že v roce 1917 se v Hevlíně položili 14m dlouhé koleje soustavy Xa. Tudiž budu hlavi kolejnic taky nařezávat, ale z čeho spojky ještě netučím. Jinak kolejivo budu nakupovat zde http://www.ttfiligran.de/index.asp
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » sob 17 zář, 2011 6:37 pm

Leptané kolejnicové spojky byly součástí Třmínkovy leptané stavebnice popelové jámy. Proužek kovu s podélnými lemy, uprostřed podélně zahloubený, se čtyřmy vyleptanými otvory. Ale moc jemný, zalíval se mi barvou, proto jsem je nepoužil. Nevím, jestli to není v téčku už přehnaný detail. Na nemodelovou kolejnici se snažit cpát tento prvek. A co pražce? Ty, si myslím, dělají hlavní dojem z celku. To už by je chtělo ze dřeva, každej trochu jinak dlouhej, každej trochu jinak položenej....... :D
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod sco_27 » sob 17 zář, 2011 7:21 pm

Lubomír píše:
marwin píše:Samozrejme nad imitaci spojek uvazuji. V Lokti jsem pokladal 30 metrove kolejnice,takze po 34 cm budu narezavat zilpilem hlavu a stojnu kolejnice (patu necham) a z boku prilozim spojku.


To je otázka do pranice. Já mám informaci, že v roce 1917 se v Hevlíně položili 14m dlouhé koleje soustavy Xa. Tudiž budu hlavi kolejnic taky nařezávat, ale z čeho spojky ještě netučím. Jinak kolejivo budu nakupovat zde http://www.ttfiligran.de/index.asp


Ahojte,
Na svojej plánovanej modulovej stanici sa tiež chystám použiť imitácie spojok, dokonca hrubú skicu 1:1 mám už nakreslenú v AutoCade, k ďalším úpravam na leptanie som sa zatiaľ nedostal (respektíve zbieram informácie). Zaujímalo by ma však či nebude vznikať nejaká nadmerná hlučnosť, predsa je to dosť koľají (25m) a spojka po +- každých 30cm. Tiež to pravdepodobne bude dosť veľká piplačka, na celú stanicu mi to vychádza tak 400 spojok, ale zasa taká stanica sa robí viac menej raz za život, tak prečo sa nevyblbnúť :)
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » ned 18 zář, 2011 6:47 am

MirekTT píše:Leptané kolejnicové spojky byly součástí Třmínkovy leptané stavebnice popelové jámy. Proužek kovu s podélnými lemy, uprostřed podélně zahloubený, se čtyřmy vyleptanými otvory. Ale moc jemný, zalíval se mi barvou, proto jsem je nepoužil. Nevím, jestli to není v téčku už přehnaný detail. Na nemodelovou kolejnici se snažit cpát tento prvek. A co pražce? Ty, si myslím, dělají hlavní dojem z celku. To už by je chtělo ze dřeva, každej trochu jinak dlouhej, každej trochu jinak položenej....... :D


V té nemodelové kolejnici bych zase takový problém neviděl, vždy se najde něco co nejde zmenšit tak aby to přesně odpovídalo. Nehledě na to že Lubomír sází na 1,5mm vysoké pruty a ty už se reálné výšce kolejiva hodně blíží. Reálná výška by měla být 1,25 mm. Ty spojky by to podle mě měli oživit, nejlepší by bylo je nechat vyleptat.

Lubomír píše:To je otázka do pranice. Já mám informaci, že v roce 1917 se v Hevlíně položili 14m dlouhé koleje soustavy Xa. Tudiž budu hlavi kolejnic taky nařezávat, ale z čeho spojky ještě netučím. Jinak kolejivo budu nakupovat zde http://www.ttfiligran.de/index.asp


Lubomíre k tomu mám dvě věci, jednak ty spojky, pokud budeš znát vzhled spojky, neměl by být problém ji namalovat a nechat vyleptat. A druhá věc, na ty pruty 1,5 mm vysoké jsme hodně zvědavý, až budeš objednávat, objednej o prut víc, vzal bych ho na zkoušení (mám jeden takovej nápad jak tu užší patu použít v tilligově podloží, ale musí se to ověřit), případně na výrobu štrurců a podobně.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod juroH0 » ned 18 zář, 2011 8:14 am

Tak nízke koľajivo sa dá kúpiť aj tu: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/il-1/
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod marwin » pon 19 zář, 2011 8:42 am

airwar píše:To bychom rádi, ale ono toho zase tak moc na trhu není, budto kolejivo o výšce pražce 2,07 mm nebo kolejivo o výšce 1,5mm, ovšem za poměrně astronomickou cenu a hlavně zatím s velice omezeným sortimentem. A vyrábět koleje na koleně se mě nechce, pár takových pokusů jsme viděl a je to z louže pod okap. Na jednu stranu sice modelovější prut, na druhou stranu obvykle ale nevzhledné pájené pražce z cuprextitu. A krom toho už mockrát jsme si ověřil že velikost kolejových prutů je to poslední co diváka na precizně zvládnutém kolejišti zajímá.

No je otazka pro koho to stavis, jestli pro sebe nebo pro divaky. Pokud pro sebe, tak me prekvapuje, ze ti to nerve oci:). Me osobne pohled na jakykoliv teckovy pocin, ktery je postaveny na tilligu, strasne rusi ty disproporcni kolejnice. Kor u vas je mi to lito, vase krajinky jsou proste nadherny. Ale chapu, ze je to o tom, kam si nastavis latku. K domaci stavbe kolejiva, je to taky cesta, koukni sem https://picasaweb.google.com/1144690758 ... ELYVyhybky , to je opravdu neco jineho, nez co pises.
airwar píše:Proti TT potřebuje H0 vždy asi o 30% prostoru navíc a to je prostě znát. V TTčku je oblouk R700 stravitelný na lokálce, a od rádiusu R1000-1200 už se dají provozovat i rychlíkové soupravy, V H0 bych na lokálce musel začít někdu u rádiusu R1000 a na rychlíkovou trať tak od R1500-1800. Já prostě v měřítku H0 jako měřítku pro domácí kolejiště žádnou výhodu nevidím, právě naopak považuji toto měřítko pro domácí projekt za poměrně velký hendikep. Už jsem viděl hodně domácích kolejišť v H0 a upřímně naprostá většina z nich se mě nelíbí ani pokud jde o layout, a co je horší ani pokud jde o zpracování detailů, prostě honosit se tím že jsem zvolil tu modelovější velikost a pak to odfláknout se mě nechce. Znám v ČR snad jediné kolejiště které snese přísnější měřítko a to je kolejiště Tomáše Bartoše, ale upřímně nemám ani polovinu prostoru co na to má on, a stejně tolik umu. Paradoxně kolejiště co mě nejvíce zaujala jsou kolejiště německých a amerických modelářů a vždy ve velikosti N. Takže suma sumárum, ti co to mají od boha postaví super kolejiště i v N-ku, a ty co jsou kopyta, sebe do té množiny počítaje, nezachrání ani velikost H0.

Prvne moji poznamkou, ze je skoda, ze nedelate H0lku, jsem nechtel zpochybnovat tvuj (vas) vyber, jen mi prijde lito, ze takovy sikulove nerozsirili rady H0lkaru.
Ted neco k H0lce:), pokud chces delat lokomotivy, tak H0ka je super volba, v tecku proste ty masinky jsou maly. Koukni na moje pary, to v tecku nejde udelat (znam pietrika i martin prochazka se snazi) a hlavne kdyz chytnu H0lkovou masinu do ruky, tak drzim masinu:) (vim o cem mluvim do 15ti jsem delal tecko).
Koukni na tyto galerie https://picasaweb.google.com/1174100856 ... eberg2009# a https://picasaweb.google.com/1174100856 ... leberg2010 tam jsou naprosto uzasne H0lkove moduly, konec reci milovnika H0lky:)
Naposledy upravil marwin dne pon 19 zář, 2011 8:49 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod marwin » pon 19 zář, 2011 8:47 am

Lubomír píše:To je otázka do pranice. Já mám informaci, že v roce 1917 se v Hevlíně položili 14m dlouhé koleje soustavy Xa. Tudiž budu hlavi kolejnic taky nařezávat, ale z čeho spojky ještě netučím. Jinak kolejivo budu nakupovat zde http://www.ttfiligran.de/index.asp

Skvele prvni vlastovka s poradnym kolejivem, Hevlin bude nadherny. Spojky urcite necham vyleptam, bude to piplacka, ale vysledek urcite bude stat za to.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » pon 19 zář, 2011 9:22 am

Marwine,
pohled na téčkové kolejivo je nejhorší přes foťák. Při běžném pohledu to není nic dramatického, ale makro je sviňa :)

Na lokální trať nám EW3 postačují a jsou i za solidní cenu. Stíhlé výhybky zatím řešit nemusíme, jelikož jsou naše cíle zatím orientovány na dokončení vedlejší trati s nějakým smysluplnějším provozem.

Jinak osobně, sleduji stavbu Loktu a držím palce, letos jsem jako ortodoxní téčkař začal nakupovat něco málo v H0 a souhlasím s Tebou ohledně mašin. ;)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » pon 19 zář, 2011 9:39 am

marwin píše:No je otazka pro koho to stavis, jestli pro sebe nebo pro divaky. Pokud pro sebe, tak me prekvapuje, ze ti to nerve oci:). Me osobne pohled na jakykoliv teckovy pocin, ktery je postaveny na tilligu, strasne rusi ty disproporcni kolejnice. Kor u vas je mi to lito, vase krajinky jsou proste nadherny. Ale chapu, ze je to o tom, kam si nastavis latku. K domaci stavbe kolejiva, je to taky cesta, koukni sem https://picasaweb.google.com/1144690758 ... ELYVyhybky , to je opravdu neco jineho, nez co pises.


Stavím především pro sebe, a oči mě to rve tak když se na to dívám pod určitým tak z 20-30 cm, pokud se na to dívám z normálního nadhledu, není ten rozdíl nijak drastický. Ta domácí stavba kolejiva, ano má tam pár věcí které vypadají pěkně, třeba tahle vyhybka se mě líbí: https://picasaweb.google.com/1144690758 ... 0673072738, naopak co se mě nelíbí je tohle: https://picasaweb.google.com/1144690758 ... 5942676162 - ty pruty jsou sice krásně nízké ale jak jsou k tomu pražci přichycený, nechybí tam něco?

marwin píše:Prvne moji poznamkou, ze je skoda, ze nedelate H0lku, jsem nechtel zpochybnovat tvuj (vas) vyber, jen mi prijde lito, ze takovy sikulove nerozsirili rady H0lkaru.
Ted neco k H0lce:), pokud chces delat lokomotivy, tak H0ka je super volba, v tecku proste ty masinky jsou maly. Koukni na moje pary, to v tecku nejde udelat (znam pietrika i martin prochazka se snazi) a hlavne kdyz chytnu H0lkovou masinu do ruky, tak drzim masinu:) (vim o cem mluvim do 15ti jsem delal tecko).
Koukni na tyto galerie https://picasaweb.google.com/1174100856 ... eberg2009# a https://picasaweb.google.com/1174100856 ... leberg2010 tam jsou naprosto uzasne H0lkove moduly, konec reci milovnika H0lky:)


Ale já to neberu jako zpochybnění výběru, ale logicky se ptám proč H0, pokud bych chtěl dělat čistě dioramata nebo lokomotivy a vagony do vitrínky, tak půjdu logicky do H0. Já jsem dlouhý roky stavěl plastikový modely letadel, nejdříve především v měřítku 1:72, pak 1:48 a 1:32 a bylo to v zásadě totéž jako u těch vláčků, jistě větší model umožňuje více detailů, ale kam pak s tím modelem? Na poličku skříňky se vlezlo třeba 12-15 ks stíháček v měřítku 1:72, ale už jen cca 6-8 modelů v měřítku 1:48 a dvaatřicetiny se tam stěží vlezli tři. A podobně je to s místem pokud jde o kolejiště.

Já teď jako koncovou stanici pro své kolejiště ale zároveň jako modulovou pro setkání stavím stanici Lednice, po zmenšení do měřítka TT vychází délkově na 4,9 metru, já ji redukoval délkově v poměru 1:1,4 ale i tak bude mít na délku 3,5 metru. A ta redukce je naprosto hraniční, aby nedošlo k deformaci vzhledu stanice. Takže suma sumárum budou to čtyři staniční moduly a budu mít co dělat abych ty moduly dostal do auta (a to mám comby), bojím se domyslet jak by to dopadlo kdybych ji stavěl v H0.

Na to postavit si stanici či kolejiště ve velikosti H0 nemám doma prostor, a ani přepravní podmínky z hlediska setkání. V reálu předchází stanici Lednice stanice Poštorná, pěkná malá lokálková stanička, s délkou dopravních kolejí kolem 120-130 metrů a o celkévé délce včetně zhlaví 250 metrů. Jak jsem psal já mám doma na délku cca. 450 cm prostoru, po přepočtu do Nka by ta stanice vyšla délkově na cca. 160 cm, tedy je tam dost prostoru na trať a oblouku v rohu místnosti. V TT by to vyšlo na 210 cm, pořád je tam ještě dost prostoru na napojení trati kolem a stanice nebude od zatáčky k zatáčce. Ale v H0 už by to byla stanice dlouhá 290 cm, takže ke stěně místnosti by mě z každé strany zbývalo cca. 80 cm, to už není prostor ani na slušně vypadající oblouk, nehledě na to, že ten oblouk by musel začínat okamžitě za koncem vyhybky.

Jinak ty moduly H0 na fotografiích z tvých odkazů jsou na velice dobré úrovni. Na oplátku přidávám nějaké odkazy na kolejiště v N-ku aby bylo jasné že na velikosti skutečně nezáleží: http://www.stummiforum.de/viewtopic.php ... 8&start=50 a http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=50628
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pon 19 zář, 2011 11:15 am

Jestli můžu já, tak z mého pohledu má hánula dva zásádní problémy.
První je přílišná čistota provedení mašin, zejména parních. Přijdou mi zkrátka moc málo pomuchlané. Mají moc rovné plechy, což se v téčku lépe ztrácí. A také si myslím, že na tuhle velikost by mnoho z nich sneslo mnohem více detailů (ano, ve srovnání s téčkem jsou mnohem detailnější, sice jak kde, ale uznávám).
Druhý můj problém je oblouk. Kvůli němu nelze postavit pěkné kolejiště. Tady hánula už neodpouští. Můžete mít na kolejišti špičkovou přírodu i ostatní modely, ale oblouk vám to vždycky shodí. Co v téčku udělá jakž takž R700, v hánule to R3000 nedoženete. Tohle mám odpozorováno z mnoha výstav, z mnoha kolejišť.
Hánul jako dioramní kitařina fantastická, ale modelovat provoz v hánule, to děláte všichni jenom proto, žo to dělat jde, ale určené to k tomu už není.
Toliko názor můj.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 19 zář, 2011 11:32 am

Chlapi a co takhle argument,že čím menší,tím je na to méně vidět. :D ,to je třeba můj případ.Chtěl jsem původně N-ko,ale když jsem si to omrknul na živo,protože jsem měl naposledy mašinku v ruce před 35-ti lety,tak jsem se prostě rozhodl pro H0 a jsem rád,že jsem rád.A vůbec nejlépe by mi vyhovovala velikost 0 nebo 1.Modelová železnice vždycky byla,je a bude o kompromisech.Někomu přijde více blbé to a jinému zase ono.Podstatou ale zůstává,aby nám to všem dělalo radost a vo tom to je.Jinak ta debata potom vypadá jako když se baví dva rybáři. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pon 19 zář, 2011 11:48 am

miroslav lengyel píše:Chlapi a co takhle argument,že čím menší,tím je na to méně vidět. :D ,to je třeba můj případ.Chtěl jsem původně N-ko,ale když jsem si to omrknul na živo,protože jsem měl naposledy mašinku v ruce před 35-ti lety,tak jsem se prostě rozhodl pro H0 a jsem rád,že jsem rád.A vůbec nejlépe by mi vyhovovala velikost 0 nebo 1.Modelová železnice vždycky byla,je a bude o kompromisech.Někomu přijde více blbé to a jinému zase ono.Podstatou ale zůstává,aby nám to všem dělalo radost a vo tom to je.Jinak ta debata potom vypadá jako když se baví dva rybáři. :mrgreen:


Tak proti tomu tvrzení se velmi ohrazuji.Setkání v Milevsku a v Bzenci,mě jen utvrdilo,že naše měřítko je ideální .Bylo zajímavé,že na to koukání jsem měl větší problémy na H0 než na naše miloučke N-ko. :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » pon 19 zář, 2011 12:04 pm

MirekTT píše:Jestli můžu já, tak z mého pohledu má hánula dva zásádní problémy.
První je přílišná čistota provedení mašin, zejména parních. Přijdou mi zkrátka moc málo pomuchlané. Mají moc rovné plechy, což se v téčku lépe ztrácí. A také si myslím, že na tuhle velikost by mnoho z nich sneslo mnohem více detailů (ano, ve srovnání s téčkem jsou mnohem detailnější, sice jak kde, ale uznávám).
Druhý můj problém je oblouk. Kvůli němu nelze postavit pěkné kolejiště. Tady hánula už neodpouští. Můžete mít na kolejišti špičkovou přírodu i ostatní modely, ale oblouk vám to vždycky shodí. Co v téčku udělá jakž takž R700, v hánule to R3000 nedoženete. Tohle mám odpozorováno z mnoha výstav, z mnoha kolejišť.
Hánul jako dioramní kitařina fantastická, ale modelovat provoz v hánule, to děláte všichni jenom proto, žo to dělat jde, ale určené to k tomu už není.
Toliko názor můj.


Ty detaily bych ani tak neřekl že jsou na H0 nedostatečné, ale když je mašinka čistá, tak jsou takové hračkově syrové. Mě příjde že u TTčka se dá ta patina tak nějak zjednodušit, prostě to jen tak lehce šmrnknout, sem tam nějakou spáru napustit... ale u H0 už se musí ta patina udělat sakra pořádně, nemluvě na to že když mašinka či vagónek v TT patinu nemá, tak se to ještě snese, ale v H0 už to chybí a i vyloženě krásný model to dost degraduje.

Ty oblouky jsou druhá věc, dlouhý roky mě nevadily !třistadesítkový" oblouky, po prvním modulovým setkání vím že R700 což je v TT modulové minumum jsou vhodné jen na krátký motorák a krátké loko a vozy, ty moje spěšné vozy či klasické ypsilonky v tom vypadaly strašně. Takže s tímhle naprostý souhlas, vidět vlak nemodelově zalomenej v oblouku malého rádiusu mě dráždí víc než nemodelová výška kolejnic.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod marwin » pon 19 zář, 2011 1:02 pm

Tady se to rozjelo:)
depo201 píše:Marwine,
pohled na téčkové kolejivo je nejhorší přes foťák. Při běžném pohledu to není nic dramatického, ale makro je sviňa :)
Na lokální trať nám EW3 postačují a jsou i za solidní cenu. Stíhlé výhybky zatím řešit nemusíme, jelikož jsou naše cíle zatím orientovány na dokončení vedlejší trati s nějakým smysluplnějším provozem.
Jinak osobně, sleduji stavbu Loktu a držím palce, letos jsem jako ortodoxní téčkař začal nakupovat něco málo v H0 a souhlasím s Tebou ohledně mašin. ;)

No nejak mam vytrenovany zrak a opravdu me to rusi i pri normalnim pohledu(samozrejme jsem byl na par setkani kolegu), jinak geometrie kolejiva tillig je dobra, jen ty pruty:).
Diky uvidime jak se Loket povede.
airwar píše:je tohle: https://picasaweb.google.com/1144690758 ... 5942676162 - ty pruty jsou sice krásně nízké ale jak jsou k tomu pražci přichycený, nechybí tam něco?

Ano toto mi taky vadi, pokud neni kolejnice prichycena k prazci jak ve skutecnosti. Byla to starsi verze vyhybek, pry na tyto vyhybky drobne kolejivo doplni (lept navrzen tak, aby bylo mozne drobne kolejivo doplnit).
Mas samozrejme pravdu s tim, ze domaci kolejiste v H0lce je dost problem. Sam jsem zacal pred cca 15 lety stavet dost velke kolejiste. Po vstupu do Zababova jsem se uz nedokazal dokopat na nem neco udelat, driv mi vubec nevadily polomery oblouku 450mm a stare Pilz vyhybky, ted kdyz vidim jak se do oblouku lame rychlik z Ypsylonu, tak mam husinu:). Kdyz odhlednu od toho jak to vypada, tak bohuzel provozni spolehlivost ostrych oblouku je spatna, kdyz pak taham 15ti vozovy vlak ze skrytaku po castech dvakrat za 15 minut, tak uz zacinam penit a jdu od toho. Proto za sebe rikam, domaci kolejiste jen ve forme segmentu a vetsina viditelna s co nejvetsimi polomery (pokud neni mozne, tak moduly), ale tim si asi musi projit kazdy sam. Kdyz jsem videl spolehlivost teckovych modelu na setkani (rozpojovani) a k tomu si predstavim komplikovane skrytaky postavene na EW1, tak si myslim, ze majitele techto kolejist musi mit nervy ze zeleza.

MirekTT píše:Jestli můžu já, tak z mého pohledu má hánula dva zásádní problémy.
První je přílišná čistota provedení mašin, zejména parních. Přijdou mi zkrátka moc málo pomuchlané. Mají moc rovné plechy, což se v téčku lépe ztrácí. A také si myslím, že na tuhle velikost by mnoho z nich sneslo mnohem více detailů (ano, ve srovnání s téčkem jsou mnohem detailnější, sice jak kde, ale uznávám).
Druhý můj problém je oblouk. Kvůli němu nelze postavit pěkné kolejiště. Tady hánula už neodpouští. Můžete mít na kolejišti špičkovou přírodu i ostatní modely, ale oblouk vám to vždycky shodí. Co v téčku udělá jakž takž R700, v hánule to R3000 nedoženete. Tohle mám odpozorováno z mnoha výstav, z mnoha kolejišť.
Hánul jako dioramní kitařina fantastická, ale modelovat provoz v hánule, to děláte všichni jenom proto, žo to dělat jde, ale určené to k tomu už není.
Toliko názor můj.

ad Prvni: Tovarni modely jsou opravdu moc ciste a vypadaji hrackove. Kdyz se ale striknou matnym lakem a zaspini se klacky, tak razem masina nevypada tak hrackove a je to prace na chvilku a nemusi byt clovek machr na patinovani. Promackani plechu si myslim v teto velikosti neni treba znazornovat, staci sikovne zaspinit a povrch bude pusobit plasticteji, to uz je samozrejme slozitejsi operace.
ad Druhy: Na draze je takove minimum oblouk 150metru, coz v H0 je 1,75, coz jsou nase lokalkove polomery, na hlavni trati mame pres 3 metry, v Lokti mam polomer 7 metru:). V modulovce v H0lce modelovat provoz samozrejme bez problemu jde a nemusime jen kitarit:).

To jsem se nejak rozespal:).
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pon 19 zář, 2011 1:09 pm

marwin píše:To jsem se nejak rozespal:).


Vždyť je teprve po 15.hod a ty už jdeš spát :mrgreen:
Jinak LOKET super.Těším se na Komorní Lhotku až uvidím naživo váš pokrok.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků