TOMÁŠ/BRNO/TT_moduly (NNR)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Příspěvekod Myšpulín » pát 09 dub, 2010 6:25 am

MirekTT píše:Žádné normy ani celistvé bedýnky. Použijeme tohle: http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2009010002

Jo, to je dobré řešení. Jen mi nějak nejde dohromady s těmi Tomášovými stržemi a tím Eiffeliho mostem. :lol: :lol: :lol:

Už se těším na fotky, zajímá mě, jak jste vymysleli to spojování různě širokých segmentů a hlavně - to boční spojení.

Takže pokud něco ještě budete potřebovat, kontakt na mne máte. :D
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod MirekTT » pát 09 dub, 2010 6:37 am

Neboj Myšpulíne, jsi hlavní záchranné lano, až nám dojde dech. :D
Eifel rozmluven, bude Auhagen. Strže se vejdou, máme rozplánováno. Hned jak to sečmrkám, ukážu. :lol:
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod radekkrupka » pát 09 dub, 2010 6:45 am

MirekTT píše:Neboj Myšpulíne, jsi hlavní záchranné lano, až nám dojde dech. :D
Eifel rozmluven, bude Auhagen. Strže se vejdou, máme rozplánováno. Hned jak to sečmrkám, ukážu. :lol:

Pánové, jenom pro upřesnění:

Eiffel nikdy s tímto mostem neměl nic společného, ačkoli se to "traduje". Pokud tedy mluvíte o starém Ivančickém viaduktu... Ale jinak je to legenda, to ano...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Tomáš » pát 09 dub, 2010 7:32 am

radekkrupka píše:
MirekTT píše:Neboj Myšpulíne, jsi hlavní záchranné lano, až nám dojde dech. :D
Eifel rozmluven, bude Auhagen. Strže se vejdou, máme rozplánováno. Hned jak to sečmrkám, ukážu. :lol:

Pánové, jenom pro upřesnění:

Eiffel nikdy s tímto mostem neměl nic společného, ačkoli se to "traduje". Pokud tedy mluvíte o starém Ivančickém viaduktu... Ale jinak je to legenda, to ano...


Tak s tím nesouhlasím: netvrdím,že pobíhal po stavbě,ale mám o tom zjištěno celkem hodně

Cituji :Mostu se říkalo také „Eiffelův most“. Je tak zřejmě usuzováno podle nápadné podobnosti mezi viaduktem a Eiffelovkou. Žádný dochovaný pramen projekt a stavbu mostu s Gustavem Eiffelem ale přímo nespojuje. Hlavním projektantem byl ing. Karel von Ruppert. Stavbu provedla francouzská firma Cail et comp, ve které měl Eiffel zřejmě podíl. Na stavbě se ale zřejmě nijak nepodílel. Toto tvrzení se však zdá nepravděpodobné. V sedmdesátých a osmdesátých letech (1970-1985) byla uváděna informace o skutečnosti, že v obci Moravské Bránice a na stavbě v době výstavby Ivančického viaduktu pobýval Gustav Eiffel nejméně jedenkrát osobně. Měl o tom svědčit písemný doklad o nezaplaceném dluhu Gustava Eiffela v tehdejší místní hospodě za stravu a ubytování v době jeho pobytu. Písemný doklad byl údajně uložen někde v písemnostech tehdejšího obecního úřadu v Moravských Bránicích nebo v Dolních Kounicích. Stavba Ivančického viaduktu, zejména pilířů, ověřovala nosnost a stavební řešení pozdější výstavby Eiffelovy věže v Paříži. Kromě Ivančického viaduktu Eiffel postavil ještě další podobné dva mosty, jeden z nich měl být někde ve Francii a další v Itálii.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » pát 09 dub, 2010 7:53 am

A já to ještě víc zamíchám. Příhradový železniční most ve Staré Břeclavi přes řeku dyji, který vybavoval kolejovou vlečku z Transporty do cukrovaru, také nese jeho konstrukční znaky a už jsem v souvislosti s tímto mostem zaslechl Eifelovo jméno.
Mimochodem jde též o velice skvostný šperk ať už z pohledu historie železniční přepravy, mostního stavitelství, nebo modelového námětu. Most naštěstí ještě existuje, ale má snesenu kolej a slouží jako lávka pro pěší. Jako dítě pamatuju jezdit přes něj pilštyka, možná tam bývala i rosňa a 211, je to už dávno
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 09 dub, 2010 8:01 am

O tomto mostě nic nevím,ale ještě jeden most konstruován Eifelem je ve Znojmě.Ono nejde říct konstruován,ale je dělán podle jeho technologie..Jeho stavby se vyznačují tím,že na nich nejsou šrouby,ale všechno jen nýty.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod radekkrupka » pát 09 dub, 2010 6:21 pm

Pánové nechci kazit vaši radost ale to, že je konstrukce nýtovaná ještě neznamená že je Eiffelova. Nýtování se používalo dřív u všech starých ocelových konstrukcí, jelikož naši předkové neuměli svařovat (a tyto oceli jsou nesvařitelné) a neuměli válcovat velké profily. Nýtovaly se veškeré ocelové stavby, trupy lodí a pod... jsou snad haly Hlavního nádraží v Praze taky od Eiffela?

Lidé toho dost napovídají, a tvoje citace pochází z wikipedie, četl jsem to... nemusí to být pravda, těžko říct do jaké míry je článek na wikipedii založen na pravdě.

Dá se citovat jiný článek
http://hdplot.sweb.cz/zeleznak.html
Vzhled jeho konstrukce svádí k nepravdivé pověsti o tom, že viadukt navrhl Gustav Eiffel (1832-1921), po němž byla pojmenována slavná věž v Paříži. Tato pověst se tvrdošíjně opakuje i ve sdělovacích prostředcích, ale jeho účast při návrhu nebo stavbě viaduktu není nijak prokázána. Podobně se objevila i pověst, že se Gustav Eiffel v Ivančicích dokonce ženil, a sice v kapli sv. Jakuba. Jedná se skutečně o pověst. Dle údajů životopisné knihy Gustav Eiffel je jasné, že Eiffel nejenže nikdy nebyl v Ivančicích, ale dokonce ani vůbec na Moravě.

Jinak "ten" francouzský Eiffelův viadukt se jmenuje Garabit, viděl jsem ho naživo a je to krasavec!
http://cs.wikipedia.org/wiki/Garabit_viaduct

Jelikož jsem mostař projektant, domnívám se že o tom taky něco vím... ale to je přece jedno...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod boy.rough » pát 09 dub, 2010 7:32 pm

Ahoj,
mám jen malou otázečku na radekkrupka :D . Zajímá mě jak se dá zjistit prasklý, nebo nějak jinak nedržící nýt :?:
Je na to souprava kladívek a kladiv se kterými se tluče do mostní konstrukce v určitém "taktu" (tím by měly ty prasklé nýty vylézt), nebo se používá jiná diagnostika :?:
Olda.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán) a opravdu s nimi nemám problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 630
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod radekkrupka » pát 09 dub, 2010 8:15 pm

boy.rough píše:Ahoj,
mám jen malou otázečku na radekkrupka :D . Zajímá mě jak se dá zjistit prasklý, nebo nějak jinak nedržící nýt :?:
Je na to souprava kladívek a kladiv se kterými se tluče do mostní konstrukce v určitém "taktu" (tím by měly ty prasklé nýty vylézt), nebo se používá jiná diagnostika :?:
Olda.

Tak to opravdu netuším :) Proč tě to zajímá? Na železničním mostě se podle mně vadné nýty vyklepou samy při provozu ne? Popravně, ani nevím do jaké míry nýty praskají, řekl bych, že nýty prasknou spíše již během stavby ale kecal bych... upřímně řečeno s nýtovanýma konstrukcema se v praxi moc nesetkáš...

Chlapci, nezaplevelujme Tomášovi jeho vlákno, týkající se něčeho jiného... můžem si to probrat jinde :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Tomáš » sob 10 dub, 2010 7:02 am

radekkrupka píše:Pánové nechci kazit vaši radost ale to, že je konstrukce nýtovaná ještě neznamená že je Eiffelova. Nýtování se používalo dřív u všech starých ocelových konstrukcí, jelikož naši předkové neuměli svařovat (a tyto oceli jsou nesvařitelné) a neuměli válcovat velké profily. Nýtovaly se veškeré ocelové stavby, trupy lodí a pod... jsou snad haly Hlavního nádraží v Praze taky od Eiffela?

Lidé toho dost napovídají, a tvoje citace pochází z wikipedie, četl jsem to... nemusí to být pravda, těžko říct do jaké míry je článek na wikipedii založen na pravdě.

Dá se citovat jiný článek
http://hdplot.sweb.cz/zeleznak.html
Vzhled jeho konstrukce svádí k nepravdivé pověsti o tom, že viadukt navrhl Gustav Eiffel (1832-1921), po němž byla pojmenována slavná věž v Paříži. Tato pověst se tvrdošíjně opakuje i ve sdělovacích prostředcích, ale jeho účast při návrhu nebo stavbě viaduktu není nijak prokázána. Podobně se objevila i pověst, že se Gustav Eiffel v Ivančicích dokonce ženil, a sice v kapli sv. Jakuba. Jedná se skutečně o pověst. Dle údajů životopisné knihy Gustav Eiffel je jasné, že Eiffel nejenže nikdy nebyl v Ivančicích, ale dokonce ani vůbec na Moravě.

Jinak "ten" francouzský Eiffelův viadukt se jmenuje Garabit, viděl jsem ho naživo a je to krasavec!
http://cs.wikipedia.org/wiki/Garabit_viaduct

Jelikož jsem mostař projektant, domnívám se že o tom taky něco vím... ale to je přece jedno...


JJo jak píše,napovídá se toho hodně...kdo ví jak to bylo..třeba to stavěl Cimrman,ten stejně napověděl Eifelovi,jak má věž vypadat :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » stř 14 dub, 2010 3:46 pm

Tak aby jste si nemysleli,že se doma flákám,nebo jen předělávám V100,tak si zde dovolím prezentovat moje Minidiorámko,zatím ve fázi tvorby.Nejde o nic jiného,než si na kousíčku polyšu vyzkoušet všechny ty metody a technologie který tady probíráme.
PS. to že se to leskne je bohužel spůsobeno odleskem lampy,ale jak se vyčasí skusím to vyfotit na slunku

http://tauvec.rajce.idnes.cz/MINI_dioramko/
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Houmr » stř 14 dub, 2010 5:32 pm

Jen k těm nýtům. Nýtovaná konstrukce je jedno z nejpevnějších spojení, proto se taky hojně používá v letectví, dále mrakodrapy, mosty, lodě.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Tomáš » stř 14 dub, 2010 5:37 pm

Houmr píše:Jen k těm nýtům. Nýtovaná konstrukce je jedno z nejpevnějších spojení, proto se taky hojně používá v letectví, dále mrakodrapy, mosty, lodě.


no já spíš počítal že napíšeš něco k fotkám :( ..od tebe experta to rád uslyším 8)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » ned 25 dub, 2010 8:10 am

Na úvod tohoto článku,bych chtěl poznamenat že z mého laického pohledu se jedná o naprostou bombu a musím přiznat,že se stydím,že mě něco podobného už dávno nenapadlo.
Včera jsem dostal velmi zajímavý email od p.Jedličky,který mě oslovil poté co četl diskuzi na téma moje malé modulové kolejiště.K internetu se připojil teprve nedávno a protože patří ke starší generaci (doufám,že to tak mohu napsat) se zatím moc nekamarádí s moderní technikou.Nicméně, se mi snažil popsat to co bych označil za naprosto geniální nápad.Bohužel zatím bez fotek a obrázků.Fotky prej jsou,ale jen staré čb. na papíře.Kdysi dávno se svým synem,jako obyvatelé paneláku,dumali nad něčím podobným co v poslední době leží v mé hlavě a trápí mě..tj.prostor a skladnost.Prej už tehda narazili na něco jako „modulové kolejiště“ samozřejmě v katalozích NDR.(mám dojem jak nad tím přemýšlím,že jsem kdysi něco podobného taky viděl.)Jmenovalo se to segmentové kolejiště.Protože je tento nápad zaujal začali tvořit:
Cílem bylo vytvářet jednotlivé díly,které se budou dát libovolně seskládat.Rozměry byly 60x20cm.Jako podklad zvolili v prvních fázích překližku silnou 5cm,protože se prej ale tato síla neosvědčila upravili si normu na 60x20x10cm.Místo překližky začali používat prkna údajně opět „to co se našlo“ jen síla musela být oněch 10cm.Prkna nechali u stolaře vybrousit a zalakovat.“Do některých destiček jsme měly zafrézován zářez pro vedení trati . Nikdy jsme se nesetkali že by prkýnka pracovala a byly uloženy na půdě.“…pak popisuje že jim zrezlo staré kolejivo,ale prkýnka držela.“Spojení bylo naprosto jednoduché,nikdy nám problémy nedělalo a vozy nevykolejovaly.“Do hrany prken měly na okrajích zafrézován malý plech ze stavebnice Merkur na obou stranách. „při pohledu na prkýnko to vypadalo jako kdyby mělo uši.“ Spojení probíhalo jednoduše sousedící plechy průběžné trati se mezi sebou jednoduše sešroubovali.
Pan Jedlička dále popisuje že oblouky byly uzpůsobeny na oblouk r 286 „prkna měly konce seřízla do úhlu 45stp.“ Celkem měly kolem 50 dílů,různých délek.(šíře a výška byla vždy stejná)Jo a abych nezapomněl prkýnka měla „nožičky“ opět z dílů stavebnice Merkur.To hlavně proto aby se dala táhnout elektřina.
No zajalo by mě experti co na to hlásíte? Musím se ho zeptat proč se neosvědčila ta šíře 5cm.
Myslím,že tady vymýšlíme moc složitý věci,který zaměstnaly spoustu lidí.A ono to de tahle jednoduše.“Vše mělo bych staveno tak aby to stálo co nejmíň peněz“
No mám o čem přemýšlet,škoda že se pán neozval dřív.Mě je teď hlavně líto,té práce vás všech a taky jsem slíbil,že už nápady měnit nebudu.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » ned 25 dub, 2010 8:40 am

Tomáši,pán asi myslel výšku 5,0 cm .Samozřejmě, že v té době byli pokusy a snahy zrealizovat kolejiště ve formě segmentů nebo modulů s nenormovanýn rozhraním.Když se podíváš do staré A-4 od MAZELU z roku 1975,tak tam spatříš něco podobného.Rok 1988,první pokusy o jednoduchých modulů/segmentů,velikost TT,dokonce byli zrealizované.Osobně jsem je viděl va výstavě v Českém Těšíně.
Musíš si ,ale uvědomit ,že v té době ,jsme byli rádi,když jsme získali nějaký prostor sami pro sebe,tak jsme se snažili ,tehdy z dostupných materiálů, postavit hlavní stanici,kousek skryté stanice o dvou kolejích,kousek vedlejší tratě a malou koncovou stanici. :lol:
Moje první kolejiště ,když mi bylo 10 let,bylo segmentové.Modelová velikost H0/1:87.Skládalo se ze tří dílů.Dnes se tomu směju,ale v té době ,jsem si sám ,zhotovil rámy kolejiště a úložnou kostru z dřevěných latí.Jediné na co jsem zapoměl a neuvědomil si,postavit celé kolejiště na nohy a nad postelí.
Jistě se zde ozvou další pamětníci :D A propó ,spojení segmentů pomocí stavebnice Merkuru používa například Michal z TRAINMANIE...
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník