Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 kvě, 2011 11:35 am

airwar píše:Jistě že bych uvítal použití konkrétní stanice, ale problém je, že málo co sedí rozměrově a nebo pokud jde o provedení technického zázemí stanice, já preferuji přelom 2-3 epochy, parní provoz a motoráčky, takže potřebuji tam mít menší depo, zauhlování, popelovou jámu, vodní jeřáb a pro motorák stojan s palivem, v koncevé staničce pak jednoduchou topírnu a nejnutnější zázemí. To logicky dnes na většině stanic nenajdu a obvykle když najdu stanici co by byla tak oakorád tak ta to nikdy neměla, a ty co to měli se mě naopak nehodí. Z toho co znám se mě líbí třeba Smržovka, ta má i malou topírnu, je v kopcovitém terénu, ale ta je z druhého konce republika a už je postavená v TT (KŽM Praha), nebo třeba Jilemnice, ale ta už má 4 průjezdné koleje, a větší depo pro dvě lokomotivy (ovšem i dnes má vodní ježáb, popelovou jámu a zauhlování). Pak znám několik dalšěích, jedna je úplně parádní (jméno si teď nevzpomenuú jenom leží v naprosté rovině. Prostě to asi bude o kompromisu. V zásadě hledám stanici s třemi (čtyřmi) kolejemi a samlou topírnou a zauhlováním, tu pak zasadím do krajiny korespondující s úsekem trati kterou stavím adoplním budovami z této trati.

Každopádně i když budou stanice kompromis, chci aby vypadali jako stanice z jihu Moravy. Vidím to tak že použiji staniční budovu, vyhybnu, topírnu, skladiště a záchodky z konkrétní stanice, uspořádám to maximálně podobně ale prostě to nebude ta konkrétní stanice.


No moc tam na výběr není.Když to vezmu zhora dolu,tak tu máme Oslavany ,ale bez depa.To bylo v Ivančicích,dále Židlochovice,Pohořelice,Hustopeče a Lednice.Toť vše.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pát 06 kvě, 2011 11:47 am

Já se vrátím k obrázku Milana Ferdiána z otázkou na tu rozřazovací flexi kolej. Na tom přesuvném můstku přišpendlém šroubovákem jsou kolejnice, nebo je tvořen kuprextitem, po kterém jede vlak a sbírá z něj proud a jízda vlaku je vymezena středovým plastovým páskem? A nebo ty kolejnice jsou v tom můstku nějak posuvné?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 kvě, 2011 11:55 am

Vím jenom tolik ,že se jedná o flexi kolej.Nejsem schopen sdělit jaká je tam podlož pod koleji.Šroubovák sloužil jako aretovací zařízení.Samozřejmě elektricky propojeno.Zkusím najít odkaz.Více by mohl sdělit Dan B.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 kvě, 2011 12:08 pm

Ještě jedno řešení,odkaz sekce N-scale
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pát 06 kvě, 2011 12:34 pm

milan ferdián píše:Ještě jedno řešení,odkaz sekce N-scale

Chápu to správně? Vyndávací otočná posuvná deska? Pojízdné koleje na té desce mezi sebou propojeny a vše spojeno s okolní tratí dvěma jen póly? Při otočení desky se kontakty rozpojí a spojí opačně?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 kvě, 2011 12:58 pm

MirekTT píše:
milan ferdián píše:Ještě jedno řešení,odkaz sekce N-scale

Chápu to správně? Vyndávací otočná posuvná deska? Pojízdné koleje na té desce mezi sebou propojeny a vše spojeno s okolní tratí dvěma jen póly? Při otočení desky se kontakty rozpojí a spojí opačně?


Tady není co kolejově vodivě spojovat.Při užívaní DCC máš vše pod napětím,tak jen posunuješ flexi kolej na kterou kolej potřebuješ.Fredem dáš pokyn a jedeš :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod D » pát 06 kvě, 2011 1:30 pm

MirekTT:
K té tvé polotočně: zkusil jsem si to nakreslit v měřítku a zas takový zázrak to nebude.
Podmínky:
- točna má průměr šířky modulu 400 mm
- aspoň vjezdové koleje na točně jsou kolmé k hraně
- koleje se na točně nekříží
- oblouk nebude menší než R 310 mm
Potom lze na točnu vecpat jen pět kolejí vedle sebe maximálně po 6 - 7°. Pod stejným úhlem budou točnu i opouštět. Celkový úhel vybočení z točny je dvojnásobný. Omezením je maximální úhel, ze kterého se lze ještě dostat poloměrem R 310 do roviny s dalším stejně širokým modulem. Na hranu modulu vychází vybočení osou o 30°, takže reálně nelze překročit 28°. Z toho vyplývá osazení pěti symetrických kolejí -14°, -7°, , +7° a +14° na točně a -28°, -14°, , +14° a +28° na výjezdu z točny. Kolejím na točně bude nutné zúžit pražce, sousední kolejnice se budou téměř dotýkat, odstavení vlaku na sousedních kolejích točny tedy nepřichází v úvahu. Nicméně to lze udělat symetricky a osadit točnu jen na jedné straně.

Obrázek

V zapojení dvou točen je možné objíždění souprav:
Obrázek

Případně jako oboustranné odstavné nádraží:

Obrázek

----------------------------------------

EDIT:
Varianta se sedmi kolejemi a průměrem točny 600 mm (výřez kruhu, otočením se vyklání mimo modul) je poslední schůdná. Koleje na točně vycházejí pootočené po 4°, na výjezdu po 8°. Koleje v nejbližším místě u středu točny mají při minimálním poloměru zatáčky R 310 mm osovou vzdálenost přibližně 18 mm, tzn. pruty kolejnic sousedních kolejí jsou od sebe zhruba 5 mm. Úprava pražcového lože bude nutná. Další zvětšování poloměru nepřinese žádné zlepšení situace.

----------------------------------------

Další návrh větvení skryté stanice:

Obrázek

[tři symetrické výhybky 15°, po dvou levých a pravých EW2, vše vleze na modul 80 cm]
Naposledy upravil D dne úte 17 kvě, 2011 12:28 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pát 06 kvě, 2011 2:03 pm

milan ferdián píše:Tady není co kolejově vodivě spojovat.Při užívaní DCC máš vše pod napětím,tak jen posunuješ flexi kolej na kterou kolej potřebuješ.Fredem dáš pokyn a jedeš :wink:

Tomu nerozumím ani trochu. Přeci je-li ten díl v popředí posuvný, vyjímatelný a otočný (jak jinak by ses dostal z ústících kolejí viditelných na spodní hraně obrázku na kolej ze strany pána v červené košili), musí na něj být nějakým způsobem převeden proud. Nebo je te první díl odstavného nádraží pevný a pohyblivá je jen ta jedna flexi kolej? K čemu tam jsou tedy ty tři koleje ze strany pána v černém svetru?

:arrow: "D".
To není moc dobrá zpráva, že se nedá udělat víc než pět odstavných kolejí. Dík, že jsi se tomu věnoval. Je fakt, že použitím
stejné půltočny na druhém konci se získá průjezdné odstavné nádraží. A to už není špatná myšlenka.
Na konci layoutu Markovo kolo štěstí, uprostřed tlusté střevo, no proč ne :D
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pát 06 kvě, 2011 2:10 pm

Ještě mně napadlo, co kdyby ta točna měla větší průměr, než jen 40cm, ale její kružnice by byla ořezána dvěma sečnami, které by ji v základní poloze dělali širokou poze těch 40cm. Při otáčení by zkrátka trochu vycházela mimo vnější obrys. a nebo odstavné nádraží udělat širší než 40cm. Získalo by se tím něco?

Šťourám do toho proto, že pokud se najde jednoduchý a účinný způsob uskladňování souprav bez použití výhybek, jdu do toho na vlastní pěst pro své kolejiště (samozřejmě to bude možno vozit na setkání).
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » pát 06 kvě, 2011 3:24 pm

To je jednoduché.Každý modul stanice se skládá z několika dílů.Tyto díly nejsou propojeny vodivě přes koleje.Každá kolej nebo úsek má své vodiče vyvedeny vespod dílů modulu stanice.Ty jsou propojeny mezi sebou zásuvka/vidlice.Tímto způsobem se napájí proudem veškeré koleje a zhlaví ve stanici.
Místo těch výhybek je ona flexi kolej ,které se jen posunuje doleva nebo doprava.Samozřejmě ,že i tato flexi koleje má své vodiče a ty jsou vyvedeny na začátku flexi koleje.
Otočení modulu nemá žádný vliv na napájení,jen se správně propojí vedení X1 mezi tímto dílem a dalším navazujícím modulem.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod romino » ned 08 kvě, 2011 11:03 am

Posuvné sú tam dve flexi kolaje (majú svetlé podložie) moduly sú všetky pevné. Jadna je z trate na jednotlivé kolaje a druhá je z krajnej ľavej koľaje smerom k prvému modulu na odstavné (slepé) kolaje.

MirekTT píše:
milan ferdián píše:Tady není co kolejově vodivě spojovat.Při užívaní DCC máš vše pod napětím,tak jen posunuješ flexi kolej na kterou kolej potřebuješ.Fredem dáš pokyn a jedeš :wink:

Tomu nerozumím ani trochu. Přeci je-li ten díl v popředí posuvný, vyjímatelný a otočný (jak jinak by ses dostal z ústících kolejí viditelných na spodní hraně obrázku na kolej ze strany pána v červené košili), musí na něj být nějakým způsobem převeden proud. Nebo je te první díl odstavného nádraží pevný a pohyblivá je jen ta jedna flexi kolej? K čemu tam jsou tedy ty tři koleje ze strany pána v černém svetru?
Uživatelský avatar
romino
 
Příspěvky: 246
Registrován: ned 11 kvě, 2008 12:28 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom, SR

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » pon 09 kvě, 2011 9:04 am

Také jsem drobně pokročil se svým modulem, pracuji na krajině, více najdete zde: http://www.tomashora.cz/2011_05_09_vjez ... prejezdem/

Ještě jsem večer trochu pokročil, vyřezal jsem a přilepil jedno čelo, dnes přilepím i druhé, následně vyřežu stoupající silnici a přilepím. Dalším krokem pak bude dolepení utěrek na jižní část modulu a počítám že od poloviny týdne začnu tvořit propustky pod silnicí a samotnou silnici. Na severní straně kolem silnice budou drobné skalnaté utvary.

Obrázek
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod freekey » pon 09 kvě, 2011 10:31 am

milan ferdián píše:
airwar píše:Jistě že bych uvítal použití konkrétní stanice, ale problém je, že málo co sedí rozměrově a nebo pokud jde o provedení technického zázemí stanice, já preferuji přelom 2-3 epochy, parní provoz a motoráčky, takže potřebuji tam mít menší depo, zauhlování, popelovou jámu, vodní jeřáb a pro motorák stojan s palivem, v koncevé staničce pak jednoduchou topírnu a nejnutnější zázemí. To logicky dnes na většině stanic nenajdu a obvykle když najdu stanici co by byla tak oakorád tak ta to nikdy neměla, a ty co to měli se mě naopak nehodí. Z toho co znám se mě líbí třeba Smržovka, ta má i malou topírnu, je v kopcovitém terénu, ale ta je z druhého konce republika a už je postavená v TT (KŽM Praha), nebo třeba Jilemnice, ale ta už má 4 průjezdné koleje, a větší depo pro dvě lokomotivy (ovšem i dnes má vodní ježáb, popelovou jámu a zauhlování). Pak znám několik dalšěích, jedna je úplně parádní (jméno si teď nevzpomenuú jenom leží v naprosté rovině. Prostě to asi bude o kompromisu. V zásadě hledám stanici s třemi (čtyřmi) kolejemi a samlou topírnou a zauhlováním, tu pak zasadím do krajiny korespondující s úsekem trati kterou stavím adoplním budovami z této trati.

Každopádně i když budou stanice kompromis, chci aby vypadali jako stanice z jihu Moravy. Vidím to tak že použiji staniční budovu, vyhybnu, topírnu, skladiště a záchodky z konkrétní stanice, uspořádám to maximálně podobně ale prostě to nebude ta konkrétní stanice.


No moc tam na výběr není.Když to vezmu zhora dolu,tak tu máme Oslavany ,ale bez depa.To bylo v Ivančicích,dále Židlochovice,Pohořelice,Hustopeče a Lednice.Toť vše.


Jedině snad Ždánice nebo Veverská Bi(y)týška. Obojí už zrušené.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » pon 09 kvě, 2011 10:53 am

Airwar:
Ke kolejišti: A proč né tedy Lednice?
K modulu: Pěkný modulek. Jen dotaz ke krajinotvorbě. Proč né klasický postup polystyren + doladění povrchu sádrovou skořepinou? Některá místa, polní cesty modelovací hmotou. Tak jsem to dělal dříve.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod freekey » pon 09 kvě, 2011 11:36 am

Sádra není moc vhodná, protože není pružná a moduly jsou přece jen namáhány víc než klasická kolejiště, která se stěhují jen minimálně.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník