TOMÁŠ/BRNO/TT_moduly (NNR)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Příspěvekod Tomáš » stř 07 dub, 2010 5:33 pm

Tak dneska jsem celé odpoledne seděl s MirkemTT a vymýšlel čela a konstrukční problémy.Přesněji Mirek vymýšlel a já to odkývával.Zato opět patří velké poděkování..veřejné..(na vojně by řekli před nastoupenou jednotkou)Moc si vážím veškeré pomoci,snad to budu moci jednou nějak vrátit.
Teréní schéma zde:
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#Navrh9a.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 dub, 2010 6:06 pm

Jen drobnost,strže přepište na svahy.. :wink: Já chápu ,že to máte kluci kousek od Macochy.. :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » stř 07 dub, 2010 6:34 pm

milan ferdián píše:Jen drobnost,strže přepište na svahy.. :wink: Já chápu ,že to máte kluci kousek od Macochy.. :D

Jo přepíšu,jenže právě ty ty "údolíčka" co máte na normovaných modulech jsou nic...tady se bavíme u úhlu kolem 70st a díře až 30metrů...blbej krok a zlámeš si vaz jedna báseň.Dodnes nechápu,jak tam ty koleje položili
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » stř 07 dub, 2010 7:04 pm

Je pravdou, že strže/srázy budou i v modelu strmé. Jde o to převzít z reality do modelu co nejvíce aspektů, pokud model má primárně vyjádřit modelářovy potřeby. Já například ve svých zatáčkových modulech znázornuju pouze jakýsi výtažek z atmosféry toho místa před třiceti lety, tedy nic konkrétního až na několik málo prvků. Tomášovi se tam toho vejde víc a navíc ze současnosti.

Začnu mu rozkreslovat výrobní dokumentaci pro dřevo a potom se možná na někoho z vás obrátím o pomoc s výpočtem přesné polohy kolejí v obloucích od krajů segmentů. Jde o určení polohy koleje na přechodových čelech, které mám už s Tomem dané vzhledem ke krajinnému návrhu.

Až budou nějaké prvky hotové, s Tomášovým svolením bych zveřejnil pak nějaké detaily řešení např. spojování, konstrukce bedýnek, propojování elektro apod. Nejde o žádný unikát. Něco jsme převzali a upravili.

Dále dotaz na technologický postup. Má to Tomáš nejprve sestrojit celé, mechanicky, položit koleje, udělat elektro? Nebo stavět jednu bedýnku po druhé? Pro obě varianty uvedu, že technicky je spojování vyřešeno a i geometrie pokládky už bude předběžně dána.
Osobně Toma motivuju k první variantě. Tedy sestrojit celek a pak dokončovat bedýnku po bedýnce. Jednak bude moct hned jezdit, jednak to bude více motivační k dokončení - co se třemi hotovými nenormo bedýnkami, když pak nebude moct, nebo chtít dokončit zbytek?
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Radek Mende » čtv 08 dub, 2010 3:15 am

Co se týše technologického postupu,tak já osobně bych nejprve udělal všechny tři kostry,
položil a zapojil kolejivo,vytvaroval krajinu .
A potom bych postupně dělal foliaže, stavby a detaily, modul po modulu.
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod mlha » čtv 08 dub, 2010 4:03 am

napřed bych postavil moduly,položil koleje a až potom se hrál s krajinou,podle mě je lepší sypat trávu až nakonec už kvůli odstínům a přechodům barev
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod Myšpulín » čtv 08 dub, 2010 5:23 am

To Tomáš: Nebylo by lepší tu vlečku napojit na staniční kolej, a ne na kótu? :lol: :lol: :lol:
A druhý postřech. Co to je to červené přez výhybku na levém zhlaví? Snad ne silnice.

To MirekTT: Celé to je okótované tak, že vezmeš kružítko, pravítko a tužku a můžeš to přemalovat přímo na papír. Snad jsem opravdu žádnou míru nezapomněl.
A jinak, již jsem psal i Tomášovi, že pokud upřesní tvar lože a sílu čela, namaluji mu i jednotlivé přechody s přesným kótováním. I když návrhy ode mne jsou GIF soubory, zcela jistě v malování nevznikly. :D Bohužel, jak jsem psal už kdysi, Tomáš je prostě Tomáš.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 7:07 am

Myšpulín píše:To Tomáš: Nebylo by lepší tu vlečku napojit na staniční kolej, a ne na kótu? :lol: :lol: :lol:
A druhý postřech. Co to je to červené přez výhybku na levém zhlaví? Snad ne silnice..


Jo určitě by bylo :lol: :lol: :lol: ,ale to bych nesměl být já....to na tom levém zhlaví je most přez trať,lesní cesta
přesně toto :
http://tauvec.rajce.idnes.cz/cela/#P40100650.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 dub, 2010 7:29 am

Myšpulín píše: Tomáš je prostě Tomáš.



:D :D :D :D :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Myšpulín » čtv 08 dub, 2010 7:32 am

Tomáš píše:....to na tom levém zhlaví je most přez trať,lesní cesta ...

Tak to jo, já už myslel, že mezi jazyky výhybky budeš smolit výdřevu přejezdu.

Tak si z Mirkem rozmyslete, co ještě budeš chtít. A stačilo napsat a já ti ten návrh poslal bez kót. A hlavně, není problém zamalovat šíři lože. Pak lépe uvidíš dispozice.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 7:33 am

milan ferdián píše:
Myšpulín píše: Tomáš je prostě Tomáš.



:D :D :D :D :D


Jako že jsem se nedíval :twisted:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 7:41 am

Myšpulín píše:
Tomáš píše:....to na tom levém zhlaví je most přez trať,lesní cesta ...

Tak to jo, já už myslel, že mezi jazyky výhybky budeš smolit výdřevu přejezdu.

Tak si z Mirkem rozmyslete, co ještě budeš chtít. A stačilo napsat a já ti ten návrh poslal bez kót. A hlavně, není problém zamalovat šíři lože. Pak lépe uvidíš dispozice.

Včera jsme si sedli a dali to do kupy.Myslím,že máme vše potřebné...
S tím ložem je to těžký...vědšinou jsem pracoval s šíří 30mm,jenže na téhle trati je to trochu jinak,třeba ty rygoly,co se normálně vyskytují tu nejsou..nikde...kolikrát ta kolej vede těsně vedle "propasti" takže tam ani to ložení není,štěrk se sesouvá dolů a kolej tak tak drží v rovině :lol:

Zde je to vidět pěkně,a to ještě není ten extrem o kterým mluvím
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160094.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 dub, 2010 7:46 am

Tomáš píše:
Myšpulín píše:
Tomáš píše:....to na tom levém zhlaví je most přez trať,lesní cesta ...

Tak to jo, já už myslel, že mezi jazyky výhybky budeš smolit výdřevu přejezdu.

Tak si z Mirkem rozmyslete, co ještě budeš chtít. A stačilo napsat a já ti ten návrh poslal bez kót. A hlavně, není problém zamalovat šíři lože. Pak lépe uvidíš dispozice.

Včera jsme si sedli a dali to do kupy.Myslím,že máme vše potřebné...
S tím ložem je to těžký...vědšinou jsem pracoval s šíří 30mm,jenže na téhle trati je to trochu jinak,třeba ty rygoly,co se normálně vyskytují tu nejsou..nikde...kolikrát ta kolej vede těsně vedle "propasti" takže tam ani to ložení není,štěrk se sesouvá dolů a kolej tak tak drží v rovině :lol:

Zde je to vidět pěkně,a to ještě není ten extrem o kterým mluvím
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160094.JPG


Nešpekuluj,NEM122 :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 7:50 am

milan ferdián píše:
Tomáš píše:
Myšpulín píše:
Tomáš píše:....to na tom levém zhlaví je most přez trať,lesní cesta ...

Tak to jo, já už myslel, že mezi jazyky výhybky budeš smolit výdřevu přejezdu.

Tak si z Mirkem rozmyslete, co ještě budeš chtít. A stačilo napsat a já ti ten návrh poslal bez kót. A hlavně, není problém zamalovat šíři lože. Pak lépe uvidíš dispozice.

Včera jsme si sedli a dali to do kupy.Myslím,že máme vše potřebné...
S tím ložem je to těžký...vědšinou jsem pracoval s šíří 30mm,jenže na téhle trati je to trochu jinak,třeba ty rygoly,co se normálně vyskytují tu nejsou..nikde...kolikrát ta kolej vede těsně vedle "propasti" takže tam ani to ložení není,štěrk se sesouvá dolů a kolej tak tak drží v rovině :lol:

Zde je to vidět pěkně,a to ještě není ten extrem o kterým mluvím
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160094.JPG


Nešpekuluj,NEM122 :!:


Ano základ bude pochopitelně stejnej jako udává NEM 122....akorád tam nebudu mít ty rygoly
ZDE: http://lokopin.wz.cz/kolejivo/stavba_svrsek.htm
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 dub, 2010 7:55 am

No ty rygoly/odvodňovací příkopy/ budeš muset mít tam. kde je potřeba odvést povrchovou vodu z kolejového lože.I na modelovém kolejišti prší... :wink: Například v zářezu tratě...
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník