Ad Mirek TT:
Po něco veřejně prezentuji, musím počítat s veřejnou diskuzí. U kolegy Airwar jsem poprvé získal pocit, že odpovídá někdo, kdo ví o čem mluví a mluví k věci. Ale mohu uklidnit, je to moje poslední reakce k věci
Jirka_us:
jinak řečeno "intuicí" dospěli k velmi podobnému řešení, které nabízí profesionální výrobce.Dopourčuji přečíst manuál. Toto řešení a zapojování je v manuálech označeno jako nedoporučené, obzvláště pro velká kolejiště.
Airwar:
Pro mě jsou slova o bez problémovém provozu v rozporu se zde a v článku prezentovanou potřebou stavět centrální giga zdroj s něajou zpětnou vazbou řídicí fázové posuny DCC signály
U nás je jinak daná povinnost mít ke každé stanici zesilovač, tím se řeší všechny problémy včetně logistiky a zapojování. Když nastanou problémy, vím, že sousední stanice pomůže. Nad určité množství modulů už bohužel neprojde tzv. "coin test". Tedy test mincí, modeláři za mořem to dělají opravdu tak, že dají na kolej čtvrťák. Zkratuji koleje šroubovákem a pokud se nevyvolá zkrat, tak je buď někde chyba nebo už je moc modulů. Bohužel toto běžnému provozu nevadí, takže to zjistíte až v okamžiku, kdy dlouhodobě protéká obvodem těsně podzkratový proud, který někde topí. DCC zesilovače jsou poměrně tvrdé a pokud při větším zatížení klesá napětí, tak je obvykle známka právě tohoto problému. Žádné dogma na počet zesilovačů není, my jsme prostě postupným vývojem došli do stavu, kdy je v každé stanici. Případné problémy se tak nepřenášejí do vedlejších stanic. Tam totiž o zkratu nevědí a zkoušejí strkat do vozidel v dojmu, že jsou špinavé koleje. Majitelé lokomotiv nebo vozů jsou pak naštvaní, že jim někdo při takové manipulci poškodil nárazník, madla, světla apod. Spolehlivé DCC nelze oddělit od modelářské stránky věci.
Co se týče zkušeností nebo rad, existují SZ
