Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 10 bře, 2011 12:15 pm

Lubomír píše:depo201: Ahoj Michale. Bral bych právě taková čela, která jsou (nebo na základě projektů budou) v našem spolku nejrozšířenější. Tedy RR, pokud se nepletu.

airwar: Jasně, je rozdíl, jak to měříš. Každopádně sestava S49, podkladnice a betonový pražec je cca 40cm.
Ale jsem rád, že máš stejný námět jako já. Mohli bychom to nějak koordinovat, aby se na sektání nepotkaly třeba dva Prštické tunely, nebo dva železňáky, příp. dva Ivančické viadukty...


No přiznám se že sice námět mám poměrně přesný, ale stanice kterou chci stavět nebude vycházet z reálné stanice na této trati protože jsem bohužel nenašel žádnou která by mě seděla do koncepce kolejiště, do kterého hodlám moduly začlenit a jednak by ani nebyly přínosem pro modulová setkání. Na trati je však pár věcí které by se dali přesně ztvárnit, například most železné konstrukce cca. 1 km od Střelic směrem na Moravské Bránice, pak právě prštické tunely, přesezdy mezi Silůvkama a Moravskejma Bránicema či přejezd mezi Moravskýma Bránicema a Ivančicema.

Každopádně to co budu tvořit, budu zde nejdříve prezentovat a bude šance mě usměrnit. :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 10 bře, 2011 12:22 pm

MirekTT píše:Důležité vnitropodnikové sdělení

Je zde návrh v rámci našeho spolku místo přechodových čel RR použít novější a modelovější PP. Jde jen o to, co se stávajícími moduly s čely RR (některé lze upravit na PP).
Čelo PP spočívá v seříznutí čela RR a odstranění odvodňovacích strouh. Trať je tedy na rovině na reálném náspu. Zohleněte též případnou kompatibilitu s většinou čel v Zababově. Za sebe říkám, že zatím se Zababovem jezdit neuvažuji.

Orientační náhled čela PP: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Ruzne/#Celo_PP.jpg
a totéž dvoukolejné P2P: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Ruzne/#Celo_P2P.jpg

Líp to konvertovat do jpg nešlo.


Za sebe bych se příkláněl k tomu do budoucna používat toto čelo, jednak je skutečně blíže realitě a za druhé pokud na něj i jinde přecházejí, nemá smysl zůstávat u starého řešení. Dále pro vaši trať Hodonín - Čejč je toto provedení také myslím věrnější, alespoň co si tuto trať pamatuji je to rovina a koleje na náspu. U modulů kde je rozhraní RR bych to už nepředělával (jen snad pokud by to bylo opravdu hodně jednoduché.

Jinak pokud jde o setkání se Zababovem, to bych zatím nehrotil, a myslím že vytvořit případně několik krátkých přechodových modulů z RR na PP by neměl být problém.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » čtv 10 bře, 2011 1:03 pm

můj názor,

použít čela PP na širé trati - ANO

Pro stanice, kde ihned za rozhraním začíná zhlaví bych raději použil klasické RR.
Násep má 10mm, laicky mi to přijde hodně v blízkosti stanice.


pro příklad jak jsem to myslel
http://img847.imageshack.us/f/2000a.jpg
Naposledy upravil depo201 dne čtv 10 bře, 2011 1:14 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 10 bře, 2011 1:06 pm

depo201 píše:můj názor,

použít čela PP na širé trati - ANO

Pro stanice, kde ihned za rozhraním začíná zhlaví bych raději použil klasické RR.
Násep má 10mm, laicky mi to přijde hodně v blízkosti stanice.


To je myslím rozumné řešení.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 10 bře, 2011 2:07 pm

Já jen, abyste si velmi dobře rozmysleli zavádění dalšího čela do layoutu. Až se bude plánovat, může být další čelo dosti škodolibé.

Pokud nutkání přeci jen máte, podávám tento návrh:
1. Používat standardně výhradně nové čelo PP. Stávající čelo RR ponechat jako atyp s tím, že by k němu měl tvůrce dodat přechod.
2. Používat standardně výhradně dosavadní čelo RR. Čelo PP by bylo považováno jako atyp s tím, že by k němu měl tvůrce dodat přechod.
3. Bude nás hodně a budeme mít hodně modulů a budeme běžně používat bez výhrad obě čela. Zde si neodpustím smajlíka :mrgreen:

Odůvodnění bodu 3: Abych se přiznal, osobně se mi nechce stavět stanice s RR a k nim nutně dělat přechodové moduly RR/PP. Ten přechodový modul by mohlo být škoda ztratit pro možnost používat jej jinde v širé trati. A koncipovat přechodový modul jako malý návěstní s vjezdovým návěstidlem hned za zhlavím....no nevím, nevím. Co když budeme hned za stanicí potřebovat umístit zatáčku?
Rozhodněte se jak chcete. Já se přizpůsobím většině.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » čtv 10 bře, 2011 2:20 pm

Stanice je přece téměř vždy soumodulí.

Když na konci stanice použijeme RR, pak i na oblouku, který bude přiléhat ke stanici může být na výjezdu z tohoto modulu PP, pokud se rozhodne majitel modulu pro rovinu. stejně pak na modulech návěstních....

Zkrátka bod 4. :mrgreen:

RR - rozhraní v přímé blízkosti stanice, v případě že je terén rovina. Pokud si majitel zvolí dle tématu např NR, jeho volba
PP - širá trať nenavazující na přímý vjezd do stanice, kde je rozhraní RR

nic horšího, než 10mm schodek mezi modulem nás potkat nemůže, trať bude i tak sjízdná a moduly půjdou spojit. :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mnitka » čtv 10 bře, 2011 7:12 pm

Připravuju objednávku materíálů od Poláka
1. něco zeleného (vzorky k přípravě jakýchsi typových mástrů jako prezentace pro Vás na příští setkání a ujasnění si kudy se vydat v zelenění)
2. stěrk (směs dle smluveného poměru složek) tak aby bylo dostatek materiálu pro všechny.
Proto se co nejdříve ozvěte kolik modulů bude kdo stavět.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » čtv 10 bře, 2011 7:31 pm

mnitka píše:Proto se co nejdříve ozvěte kolik modulů bude kdo stavět.



Čau, já téměř nic. Stavím soumodulí stanice, kde dva moduly na vjezdu jsou hotové, na stanici toho nebude až tak moc, částečně zasahující pole a mýtiny , plus jeden kratší modul na druhém vjezdu. Nedokážu to odhadnout, mám zbytky foliáží a čekám na tvé vzorky.

Štěrk mám ze společného mixu s Mirkem zatím dostatek. Přikoupím co zbude, nutně nic nehoří.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 10 bře, 2011 7:52 pm

Tak jsem to konečně pročetl...abych byl v obraze....
co se týče těch čel jsem pro PP..připadnou mi věrnější....ale ...pochopil jsem, že ona PP šla mají nahradit RR? pak říkám ano...
co se týče šterku...jsem pro hromadný odběr....pokud, ale není zájem tak se budou dodržovat stanovená pravidla a každý si sežene své zásoby...ale osobně se přikláním k zásobě klubové...
co se týče společné vegetace tak doufám, že přes jarňáky něco sesmolím a z Martinem skonzultuji...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 10 bře, 2011 9:17 pm

mnitka píše:Připravuju objednávku materíálů od Poláka
1. něco zeleného (vzorky k přípravě jakýchsi typových mástrů jako prezentace pro Vás na příští setkání a ujasnění si kudy se vydat v zelenění)
2. stěrk (směs dle smluveného poměru složek) tak aby bylo dostatek materiálu pro všechny.
Proto se co nejdříve ozvěte kolik modulů bude kdo stavět.


No výhledově budou čtyři moduly, pravděpodobně modul krajiny + 3 moduly na staničku, + něco bych vzal i na přechodovou část s kolejištěm, Mirkovi vyšlo cca. 88 gr na metr délky koleje, takže já bych vzal cca. 800 gramů.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 10 bře, 2011 10:10 pm

Jak už jsem psal výše. Vemu půl kila štěrku. Pokud by štěrk vycházel levněji pouze na celá kila a nikoliv levněji od jednoho kilogramu, vemu i na sklad.
Štěrk byl počítán na pás široký 3cm včetně pražců. Pokud budete sypat víc do šířky, radši počítejte se 100gramy na metr.

K čelům PP.
Já jsem PRO jimi ZCELA NAHRADIT starší typ RR. Jestli se pro vysloví většina, upravím na PP i své stávající moduly. V takovém případě RR nemám v úmyslu dávat ani na začátky stanic. Fakt se mi nechce na svých modulech kombinovat dvě velmi podobná čela. Pokud by to před stanicí vypadalo blbě, raději jí zkrátím a první výhybku dám dál od čela, než abych použil dvě různá podobná rozhraní.
Používání obou typů rovných čel vámi ostatními samozřejmě nevylučuji. To je věc každého z vás.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MAREKHO » čtv 10 bře, 2011 11:46 pm

mnitka píše:Připravuju objednávku materíálů od Poláka
1. něco zeleného (vzorky k přípravě jakýchsi typových mástrů jako prezentace pro Vás na příští setkání a ujasnění si kudy se vydat v zelenění)
2. stěrk (směs dle smluveného poměru složek) tak aby bylo dostatek materiálu pro všechny.
Proto se co nejdříve ozvěte kolik modulů bude kdo stavět.


Se mnou můžete počítat---1ks rovný modul
(pole,brázda,zajíc z leptu.... :lol: :lol: :lol: )
ČD-V-;DCC-LENZ, PECO, PC.- PO 20.TI LETECH.
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
MAREKHO
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 15 dub, 2008 8:14 pm
Bydliště: UHERČICE

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » pát 11 bře, 2011 5:11 am

MAREKHO píše:Se mnou můžete počítat---1ks rovný modul (pole,brázda,zajíc z leptu.... :lol: :lol: :lol: )


... milující se pár v křoví u náspu ... prostě nic náročnýho. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » pát 11 bře, 2011 8:37 am

pánové,
uděláme tedy nějaký závěr z nového výkresu čela PP?

souhlasíte všichni, že na širou trať budeme používat rozhraní PP?

A) přijde mi modelovější
B) v přípradě potřeby propojení s RR vznikne pouze 1cm schodek, což není nic závratně problémového u modulovky
C) příští týden zadávám čela na pálení k rovným modulům, které se již formátují


Rozhraní v blízkosti stanic bych v klidu probral na dalším setkání, tady nás čas netlačí.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » pát 11 bře, 2011 8:51 am

depo201 píše:pánové,
uděláme tedy nějaký závěr z nového výkresu čela PP?

souhlasíte všichni, že na širou trať budeme používat rozhraní PP?

A) přijde mi modelovější
B) v přípradě potřeby propojení s RR vznikne pouze 1cm schodek, což není nic závratně problémového u modulovky
C) příští týden zadávám čela na pálení k rovným modulům, které se již formátují


Rozhraní v blízkosti stanic bych v klidu probral na dalším setkání, tady nás čas netlačí.


Já jsem jednoznačně pro čela PP, za prvé jsou modelovější, a za druhé pokud na ně i konkurence přechází nemá smysl se držet staršího, podle mě méně vhodného řešení - konečně sám jsem polemiku o nemodelové vhodnosti čel RR rozjel.

Takže jak budeš příští týden zadávat normo čela na pálení tak buďto to moje objednané RR nedělaj a nebo nech přímo udělat to PP, pokud ti to nebude činit problém.

Mimochodem, kolik na mě vlastně zbylo těch rovných modulů, ptám se abych věděl zda mám objednat jen jednu kolej na krajinný modul a nebo rovnou 50 stavebnic EW3 na ten Hodonín. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků