žst.LIPOVÁ_N/1:160

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 úno, 2010 11:58 am

Max píše:Jenom bych dodal, že "popelová jáma" nesloužila jen k vysypání popela, ale i k prohlídce a namazání spodku mašiny. Proto by měla být tak dlouhá jako nejdelší mašina na dané trati jezdící. A ještě musí zůstat volné schody, aby se do kanálu dalo vlézt. Takže kouknout do Atlasů a Encyklopedií na délky loko.


No o tom bych i já trochu polemizoval,zda sloužila k prohlídku spodku stroje.Důvodem je onen horký popel a za druhé při provozu se dali maximálně kontrolovat ojnice, tyčoví prostě rozvody a hlavně horkost ložisk.Musel bych se podívat do starých publikací.Délka stroje,jak jsem psal,jedná se o odbočnou stanici na našich lokálkách.Budu rád když v budoucnu se na těchto modulech objeví stroje 423.0 nebo 434.2.
Naposledy upravil milan ferdián dne pon 08 úno, 2010 12:11 pm, celkově upraveno 1
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 úno, 2010 12:09 pm

radekkrupka píše:Jak máš Milane plánované uchycení kolejnic v oblasti jámy? Budou tam zbytky pražců? nebo budeš lepit? Letovat?


Dle způsobu ala Houmr,budou tam zbytky pražců.Nejdříve zkusmo položím kolej,označím přesně které pražce ve vnitř odřežu,odřežu,znovu zkontroluju,pak musím naletovat vodiče a teprve potom budu definitivně usazovat kolej.Barevné úpravy a patinace až vše nakonec,protože ve stanici mám ještě další dvě popelové jámy a ve strojové stanici též jednu.V dvoumístné remíze jsou ještě prohlídkové kanály.Rád bych jestli,to technologicky půjde ,vybavit celý vnitřek remízy.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 08 úno, 2010 1:10 pm

milan ferdián píše:
Petr Zatrepalek píše:
Milane, ty jedeš! Atˇti to takhle vydrží i dál - podle tohohle vlákna jsi tady nyní asi nejrychlejší stavitel :D Jinak si nedpustím poznámečku - neuvažoval jsi odvrtat nebo aspon začernit ten nálevní vršek chobotu jeřábu? Je to sice titěrný, ale na fotce tam ta šedá barva moc řve!


Nic zatím nepatinuju,důvodem že bude veselo ještě při barvení kolejí.Co se týká vodního jeřábu,zkusit odvrtat můžu,ale nálevní vršek je tak titěrný ,že mám obavy o poškození...


Nevrtej stačí natřít matnou černou nabo prubnout černý obtisk/samolepku
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Max » pon 08 úno, 2010 1:52 pm

Nad tím uchycením kolejí na kanále ("jámě") jsem taky už kdysi dávno uvažoval, ale nic rozumného mne zatím nenapadlo. Ty uřezané (vyříznuté) pražce se mi moc nelíbí, ve skutečnosti tam jsou podélné pražce a na nich podložky a uchycení.
Problém modelových podloží jsou ty díry pod uchycením, takže pokud se to uřízne těsně, tak jak by to mělo být, tak se ta podlož rozpadne. Mám na mysli Pilz, Tillig - jiné podlože neznám.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 úno, 2010 3:02 pm

Max píše:Nad tím uchycením kolejí na kanále ("jámě") jsem taky už kdysi dávno uvažoval, ale nic rozumného mne zatím nenapadlo. Ty uřezané (vyříznuté) pražce se mi moc nelíbí, ve skutečnosti tam jsou podélné pražce a na nich podložky a uchycení.
Problém modelových podloží jsou ty díry pod uchycením, takže pokud se to uřízne těsně, tak jak by to mělo být, tak se ta podlož rozpadne. Mám na mysli Pilz, Tillig - jiné podlože neznám.


No jo mám tu výhodu,že kolejivo PECO/CODE55 má dvojitou hlavu,ale i tak musím ponechat podkladnici se šroubama... :wink: Tady musíš brát na celou stavbu modulu trochu jiný pohled,toto je N-ko..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Max » pon 08 úno, 2010 3:53 pm

Ano, ty podkladnice se šroubama tam potřebuju, ale upevněné na podélných pražcích, ve zhruba stejných roztečích jako na obyčejných pražcích.
V tom N-ku je výhoda těch PECO kolejí, že mají tu dolní skrytou hlavu zapuštěnou uvnitř podloží, takže se to potom po odříznutí nerozpadne jako u podloží HO.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 úno, 2010 8:54 pm

Kapitola třetí:Školení pro neznalé N-kaře...aneb vlaky z PODOLÍ již můžou aspoň zde..

http://milanf.rajce.net/zst.TREMESNA_II

Upoutavka:..synci ze šachty řekly rezolutně ne,bo třeba plnit plan a lude z uhelných chcu jist,tak jsem musel ty uhelné sklady obnovit... :wink:

Obrázek

...a protože budu již zítra večer zařezávat v Praze a nevím kdy se z té stověžaté matičky měst vrátím.Tož budete mít na chvíli ode mně pokoj... :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Max » stř 10 úno, 2010 3:23 pm

Popelové jámy ještě jednou.
Když si prohlédnete výkresy a spočítáte to, měla by pro malou mašinku 320.0 být ta jáma dlouhá 10 metrů. Takže 6 m, to by bylo jen pro trpaslíky. On tam taky musel někdo do toho kanálu vlézt a ten popel z popelníka vyhrabat, u starých mašin to nešlo jen vysypat, jako třeba u 534.03, 556.0 a pod. Pro větší mašiny tam mají délku kanálu 25 až 45 m.

zde jsou výkresy z roku 1947
http://yfrog.com/jxpopelkanal4jx
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 10 úno, 2010 4:46 pm

Max píše:Popelové jámy ještě jednou.
Když si prohlédnete výkresy a spočítáte to, měla by pro malou mašinku 320.0 být ta jáma dlouhá 10 metrů. Takže 6 m, to by bylo jen pro trpaslíky. On tam taky musel někdo do toho kanálu vlézt a ten popel z popelníka vyhrabat, u starých mašin to nešlo jen vysypat, jako třeba u 534.03, 556.0 a pod. Pro větší mašiny tam mají délku kanálu 25 až 45 m.

zde jsou výkresy z roku 1947
http://yfrog.com/jxpopelkanal4jx


Tak to je už teda "zákop" - byla nějaká směrnice kde nejblíž nástupišti tahle jáma může být? Nebo se to zakrývalo či byl nějaký předpis proti "pádu" blbců do té "jámy lvové popelové" (ve stanici)?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Max » stř 10 úno, 2010 5:00 pm

ad :byl nějaký předpis proti "pádu" blbců do té "jámy lvové popelové ?

Domnívám se že nebyl, prostě se tehdy ještě počítalo s inteligencí jedinců. Dnes už to je s tou inteligencí lidstva horší, proto je taky tolik nehod na přejezdech . Červené světlo bliká a stejně tam vjedou.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 10 úno, 2010 5:09 pm

Max píše:ad :byl nějaký předpis proti "pádu" blbců do té "jámy lvové popelové ?

Domnívám se že nebyl, prostě se tehdy ještě počítalo s inteligencí jedinců. Dnes už to je s tou inteligencí lidstva horší, proto je taky tolik nehod na přejezdech . Červené světlo bliká a stejně tam vjedou.


Naprostý souhlas!!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod alexander » stř 10 úno, 2010 5:53 pm

Inteligencia ľudstva je konštantná. Len ľudí stále pribúda...
alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Max » pát 12 úno, 2010 12:01 pm

Dva obrázky ze Staré Paky ukazující, že kdo z cestujících chtěl skočit do popelového kanálu, měl k tomu příležitost, nebylo to daleko od nástupiště (sypaného).

http://img85.imageshack.us/g/kanalpaka2.jpg/
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 12 úno, 2010 4:58 pm

Takže instalace jam do domácího kolejiště plus minus v pohodě, pokud to není hned vedle nástupiště...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » sob 13 úno, 2010 1:49 pm

Max píše:Popelové jámy ještě jednou.
Když si prohlédnete výkresy a spočítáte to, měla by pro malou mašinku 320.0 být ta jáma dlouhá 10 metrů. Takže 6 m, to by bylo jen pro trpaslíky. On tam taky musel někdo do toho kanálu vlézt a ten popel z popelníka vyhrabat, u starých mašin to nešlo jen vysypat, jako třeba u 534.03, 556.0 a pod. Pro větší mašiny tam mají délku kanálu 25 až 45 m.

zde jsou výkresy z roku 1947
http://yfrog.com/jxpopelkanal4jx


Ty výkresy a doplňující informace o popelových jámach ve stanici jsou bezva.Ještě pro vysvětlení ,možná že jsem něco přehlédl,kdo z modelářů má na kolejišti ve stanicích modelujicích epochu dobu parního provozu,popelové jámy :?: Všiml jsem si ,že je nemáme ani na našich modulech bez rozdílu modelové velikosti.Proto jsem chtěl , aby tato drobnost ,ale důležitá součást parního provozu,byla i ztvárněná ve stanicích,byť jde jen o vizuální pohled.Zkusím ještě jednou projet naše stanice a zjistit zda jsem něco nepřehlédl.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zippich a 3 návštevníků