V důsledku uzamčení vlákna ""TT-Provoz" se s Ošelínem a podobnými radostmi přesouvám sem: Ošelín je mechanicky sjízdný a bude účastníkem letošního
Roßweinu, kde bude hrát nácestnou stanici na trati z Mostu do Moldavy - v naší realitě je hraniční přechod Moldava v roce 1990 plně aktivní, jezdí přes něj 2 páry rychlíků a spousta dálkové nákladní dopravy, už se těším, mňam, mlask!
Dále proběhl kontrolní den na stavbě vlečky "Stáčírna minerálních vod n.p. Západočeská zřídla, provoz Starý Oldřichov": zhotovitel prezentoval hotovou zemní pláň, připravenou k pokládce jak traťové, tak i vlečkové koleje. Milý dárek investorovi (tím já nejsem) k narozeninám!
- stacirna3.jpg (57.9 KiB) Zobrazeno 10396 krát
Samotná idea stáčírny minerálních vod byla již v provozu vyzkoušena s až nečekaným úspěchem: minerálka se vozí ve skleněných lahvích na paletách, ty se nakládají v létě do běžných vozů řady Z, v zimě, aby nepopraskaly mrazem, do vozů izotermických. Protože máme cukrovar, který ke své kampani potřebuje podzim, modelujeme právě tohle přechodné období, ve kterém vozoví disponenti stahují z přeprav minerálky hnědé vozy Z a nahrazují je bílými izotermy, což se samozřejmě nestane ze dne na den, takže soupravy vycházejí zajímavě strakaté.
Stáčírna ve Starém Oldřichově (pracovní název) leží ve svažitém terénu, pod úrovní železniční trati; vlečka odbočuje ze širé trati odbočnou výhybkou a klesá cca 26 promile do úvrati, odkud dále klesá do samotného závodu, kde se větví na dvě kusé koleje u ochozů skladiště expedice. Občanům Starého Oldřichova i zaměstnancům stáčírny bude sloužit zastávka, jejíž nástupiště svojí délkou vyhovuje pro běžný osobní vlak o pěti čtyřosých vozech. Hlavní a vlastně jedinou starooldřichovskou ulici překonává železniční trať po mostě, kdežto vlečka ji kříží úrovňově přímo u bran závodu; spolu s restaurací, kam se chodí stáčírenští dělníci po směně občerstvit a počkat na své dělnické vlaky, a možná i s bytovkou pro dělníky bude tvořit kolorit venkovského průmyslového koutku.