Se zájmem to tady sleduju, ony ty tzv.obyčejné vozy existují v tolika rozmanitých provedeních, že se rozhodně nedá říct, že by byly "nudné".
Zajímalo by mě, jak to bylo s provozem těchto meziválečných i dřívějších konstrukcí původně rakouských vozů po 2.sv. válce.
Přidám trochu do mlýna ,pustil jsem se do stavby leptu Vut od DK model, provedení mi přišlo tak nějak zjednodušené, dobré pro začátek.
Pak mi to nedalo a začal jsem hledat podklady, s tím že ho nějak vylepším. Našel jsem fotku muzeálního vozu.... a zjistil jsem, že o tom nic nevím...........
Třeba jak se osazovaly a používaly držáky koncových svítilen, ostatně byly to svítilny nebo co se na ně věšelo? Kolik jich na voze má být? Všiml jsem si, že uhláky mívaly držáky dva, proč ne čtyři (z úsporných důvodů)? Osobní vozy měly čtyři. Do kdy se používaly?
Dál třeba provedení výztuh a stupaček je na každém voze trochu jinak. Stupačky předpokládám sloužily posunovačům a k obsluze otevíratelných čel. Byly na každém rohu vozu, nebo to mělo nějaká pravidla?
Hank: Zaujaly mě výkresy, i když jiné vozy, měl bych o ně zájem. Za jakých podmínek bych je mohl získat (myslím lepší rozlišení s čitelnými kótami)?
Mám jen tuto fotku: