Dobrý večer, další moc pěkná práce, VNP mě dost potěšilo a překvapila mě ta střední kabina. Dokud fungoval jejich web MMB, tak ji nabízeli s dlouhou "hasičskou" kabinou (dp Blava). Ohledně použití na železnici dost pochybuji - zdvih jen cca 5,5m, ale 100% to vyloučit nejde, plošiny měla (a má) i EŽ... A jen tak pro zajímavost třeba do Kábulu jsme dodali a postavili kompletní trolejbusový provoz i s 9Tr (levostranné). Chybou bylo, že jsme jim nedodali lidi, kteří by se o to starali. Skončilo to asi jako v Káhiře - hromada šrotu. No co, když si drábař zlomí nohu, tak ho přeci taky zastřelím (a sním)...
Výroba běžela
od roku 1973 do devadesátek, vyrobeno přes sto ks (asi od oka), v 90. letech se vyráběla v Benešově i dvojitá nůžková PN-250 (sotva 20?) - to je to čudo na té poslední Liazce. Dnes tyhle plošiny vyrábí třeba SAZ, nebo Hanes - nástupce západoněmeckého Schörlingu (výrobce komunální techniky) - od nich k nám prapůvodně přišli v 60. letech - jedno VNP na podvozku MB (minimálně) a další nástavby se stavěly na trambály u Schörlingu - Praha a Brno, v 90. letech 3 ks odkoupila fa. Elektroline z Phy... Tyhle plošiny jsou celkem nesmrtelné. Např. fa. Dysk je repasuje, takže dvacet let na trambálu, dalších 18 na Midlineru a loni šup na Midlum.
K modelu: plošina je ve skutečnosti opravdu dřevěná
http://skodabusklub.cz/cinnost/dalsiopravy/ , ale i přesto jsou ty šprušle moc silné a u strany žebříku to není rozděleno na 4 stejné díly, viz. fotky, aby se tam dalo prolést. Dále se mi nelíbí ty další schody na plošinu hned za kabinou - podle mě to patří jen k přednímu žebříku, ale nevím z čeho oni vycházeli. A mailer je tuším čtyř dílný. Model se Vám se povedl, jen bych izolátory pod plošinou natřel (bílá, hnědá, černá) a taky inklinátor je bílý/stříbrný s černým ukazatelem.
MUV je z Trenčianských Teplic na rozchodu 1000 mm, asi jediná drážní. Je tam krásně vidět inklinátor.
Přeprava VeVERky je focena v Blavě, trasa Plz Škoda Gigant - Blava, zřejmě do zimního přístavu a export do SSSR, Slováci totiž mají jen čtyřstovky. Fauni jsou z ČSAD PS.
Historicky se motorizované plošiny používají zhruba sto let a česká cesta původně byla (většinou) plošina střeše busu, autodílny (RN(D), S5T, V3S) a zdvih jedním obřím pístem...
Obdobně k nám přišli plošiny Simon a Slovácké strojírny UB vyráběly dost podobné plošiny MP...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)