Tempotaxi píše:Honit model na lokálkách nemá opravdu cenu.
S tímto tvrzením si dovoluji nesouhlasit.
Vůz patří do V. - VI. epochy, tj. do velice nedávné minulosti a žhavé současnosti. Na většině délky sítě SŽDC, kde se ještě udržela místní nákladní doprava provozovaná ČD Cargo, je zdaleka převažujícím ložným zbožím dříví, a to většinou kulatina v délkách 2 - 4 m, často i dlouhé dříví, méně často "metrovica" nebo řezivo. Běžnou soupravou Mn vlaků na těchto tratích je lokomotiva, a speciálně v obvodu SOKV Č. Budějovice i ta nejmenší, kterou ČD Cargo používá pro traťovou službu, tj. 708/709, za ní hytlák (někdy ani ten ne) a 1 - 3 vozy s dřívím, přičemž nejmíň jeden z těch tří je předmětný vůz nebo některý z jeho tuzemských či zahraničních příbuzných (Laaps, Rnoos apod.). Myslím, že každý, koho doma tlačí místo, což je asi u H0-kářů častá situace, neudělá chybu, když bude modelovat např. některou blatenskou lokálku, kde veškerý provoz obstará 810 a 708 s převažující přepravou dříví krátkými Mn-vlaky v naznačené podobě.
Nicméně vyslovil jsem jen svůj názor, který se mnou ostatní nemusejí sdílet.