Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
dan píše:určitě vyměň kola poblikávání většinou spůsobují přejezdy výhybek, nejlepší je do vagonu vložit usměrňovač a za něj kondenzátor tato úprava poblikávání spolehlivě odstraní http://www.volny.cz/masinky2003/osvetle ... u_LED.html
ondrejSitar píše:dan píše:určitě vyměň kola poblikávání většinou spůsobují přejezdy výhybek, nejlepší je do vagonu vložit usměrňovač a za něj kondenzátor tato úprava poblikávání spolehlivě odstraní http://www.volny.cz/masinky2003/osvetle ... u_LED.html
Půjdu do toho, mluvil sem o tom s modelářem a říkal že tak viděl i řešené ve stanicích kde nebyla přerušovaná kolej - mašina bez proudu, vagóny pod proudem - kde vagóny svítily ze zálohy z kondenzátorů.
Teď nastává otázka volby kondenzátoru - jak dlouho podrží tu svítivost, má s tím někdo více zkušeností?
Myšpulín píše:V naklepávacích baterkách na svícení (v těch klepacích, ne napodobeninách na baterky) je nějaká malá potvora, která dokáže napájet visokosvítivou ledku kolem půl minuty. Pak jas klesá, ale stále to svítí. Prý je to kondenzátor 1F (?) Ví o tom někdo něco více, co to v tom je a kde by se to nechalo sehnat popř. za kolik?
Ondřej píše:Jsou to tzv. BackUp kondenzatory. Maji vysokou kapacitu (klidne i 1F) ale funguji pouze na nizke napeti (typicky 5,5V). Na prekroceni tohoto napeti jsou velmi citlive a znici je i mzikove prepeti. Taky maji dost velky seriovy odpor, takze jsou vhodne spise na ty LEDky, nez zarovky. Daji se koupit treba tady:
http://www.gme.cz/index.php?action=vypi ... 33&lk=&sk=
(kapacita 1F je E1000)
ondrejSitar píše:Spojím soupravu 3 rychlíkových vagónů, do každého 2 LEDky, elektronicky propojím drátky jeden vagón s druhým a druhý se třetím. Do jednoho zabuduji 2 tužkové nebo mikrotužkové nabíjecí baterky. na tomto vagónu na místě kde to není vidět umístím třípinový jack.
1 PIN - přívod k plusové polaritě baterie
2 PIN - přívod k mínusové polaritě baterie a do obvodu mínusové strany
3 PIN - přívod k plusové polaritě strany
Funkce:
1. Při nezapojení žádného PINu není obvod uzavřen a LEDky nesvítí
2. Spojení jackem 2 PINu a 3 PINu se obvod uzavře a LEDky svítí
3. Pro dobíjení připojím upravený konektor běžné nabíječky na tužkové baterie na PIN 1 (+) a PIN 2 (-) a baterie se dobíjí.
Běžné nabjecí baterie dodají ledkám dostatečně dlouhou nepřerušovanou kapacitu energie na ježdění 10-20 hodin.
mawerick píše:Bílou LEDku je možné rozsvítit i 1,5 V. Návod je třeba tady http://www.danyk.wz.cz/led.html. A to nabíjení by šlo vyřešit "nabíjející kolejí". Může to být nějaká koncová kolej, které bude předcházet izol. úsek. Za tento úsek pak zajedeš s vozy, mašinu necháš na tom izoláku (nebo s ní odjedeš) a do toho zbytku koleje pak pustíš napětí, kterým budeš dobíjet aku přes kola. Samozřejmě je třeba během ježdění vozů po kolejišti mít vypnutý nebo aspoň oddělený přívod od náprav (kol).
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků