Úprava kotláku řady Ry od Roco

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Úprava kotláku řady Ry od Roco

Příspěvekod Zippich » čtv 23 říj, 2008 7:45 am

Kolegové, nezkoušel jste někdo doplnit chybějící prostřední dvojkolí do tohoto nepovedeného produktu firmy Roco?
http://www.roco.cc/index.php?id=104&art ... mit=Suchen
Vím, že i s doplněným dvojkolím to nebude dokonalý model, vím o stavbě Vládi Klusáčka na netu, ale zajímá mě skutečně jen to, jestli někdo z vás zkoušel doplnit to prostřední dvojkolí do stávajícího modelu Roco a jak pochodil, nebo myšlenky, rady, náměty k této úpravě...
Zippich
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Zippich » sob 31 led, 2009 5:08 pm

Zdá se, že ti, co model mají, tak jim hrubá chyba v označení vozu nevadí a fajnšmekři jej zase pro tuto chybu ignorují.
Mám stále v plánu tento model někdy přestavět tak, aby odpovídal skutečnosti. Ale bude to znamenat v podstatě novou stavbu spodku. Zatím se přiznám k tomu, že jsem udělal pouze provizorní úpravu, abych ho mohl zařadit do provozu. Zakryl jsem písmeno "y" v označení vozu a dál čekám na zprávy o případných úpravách od kolegů...
Zippich
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod radeksindy » ned 01 úno, 2009 10:39 pm

Řekl bych, že pokud ho někdo má (ještě jsem ho u nikoho neviděl), tak vůbec netuší, že je něco špatně. A ten kdo o něm něco ví, si ho asi nekoupil :)

Jakoukoli úpravu považuji za ztrátu času, nejde jen o střední nápravu. Výrobce dal nápis na úplně jiný vůz a jediný způsob je postavit ho znovu. Přidáním nápravy vznikne jenom jiný paskvil.
radeksindy
 
Příspěvky: 2530
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Zippich » ned 01 úno, 2009 11:13 pm

radeksindy píše:Řekl bych, že pokud ho někdo má (ještě jsem ho u nikoho neviděl), tak vůbec netuší, že je něco špatně. A ten kdo o něm něco ví, si ho asi nekoupil :)

Jakoukoli úpravu považuji za ztrátu času, nejde jen o střední nápravu. Výrobce dal nápis na úplně jiný vůz a jediný způsob je postavit ho znovu. Přidáním nápravy vznikne jenom jiný paskvil.


...zatímco modifikací popisu vznikne iluze uplně jiného vozu, který už je pro provoz ve dvojce použitelný.
Tak mě Radku tentokrát nebij. Loni jsem ten vůz dostal od rodiny a ze společenských důvodů si nemohu dovolit ho odstavit. Vlákno o modelech vytvářených přesnými technologiemi je vedle. ;-)
Zippich
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod radeksindy » pon 02 úno, 2009 8:56 am

Snažil jsem se ti hlavně vysvětlit marnost hledání někoho, kdo ten vůz nějak přestavoval. Pro drtivou většinu byla iluze naplněna nápisem ČSD, tak proč řešit něco dál. :D

Klidně uřízni rozsochy z jiného vozu a přilep je na rám. Při tomto malém rozvoru vozu dělá výchylka střední osy na poloměru 380mm asi 1,38mm. To vůle v ložiscích zvládnou.
radeksindy
 
Příspěvky: 2530
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Zippich » pon 02 úno, 2009 6:55 pm

radeksindy píše:Snažil jsem se ti hlavně vysvětlit marnost hledání někoho, kdo ten vůz nějak přestavoval. Pro drtivou většinu byla iluze naplněna nápisem ČSD, tak proč řešit něco dál. :D

Klidně uřízni rozsochy z jiného vozu a přilep je na rám. Při tomto malém rozvoru vozu dělá výchylka střední osy na poloměru 380mm asi 1,38mm. To vůle v ložiscích zvládnou.


Tak to zas ne. Kdybych tam už dával jiné rozsochy, tak rovnou historické se starými ložiskovými domky. Pak košové nárazníky, vypilovat rám vozu a usazení kotle na příhradovou konstrukci, doplnit nosníky a pak už jen čekat, který purista mě jako první nazve tuningářem. Zatím to nebudu riskovat, ale v únoru bych se rád vypravil po dlouhé době do pražské kotliny na burzu, tak se tam po těch rozsochách podívám. Pokud bys tam byl taky, velmi rád bych se nechalal dovzdělat oním druhdy zmíněným datovým nosičem...
PS: R=380 opravdu nepoužívám
Zippich
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod radeksindy » úte 03 úno, 2009 3:59 pm

No vida. Takže to přeci jenom bude zajímavější :)

Doporučuji rám vyhodit, předělávání je o dost více práce než stavba nového z profilů Evergreen. Čtyřpatkové nárazníky se na burze dají koupit (vyrábí třeba BV-model). U rozsoch s ložisky si moc jistý nejsem, zatím jsem viděl jen různé kopie továrních výrobků (hlavně z vozů ADA). Ale i to účelu postačí. Kotel nech původní, ať využiješ nápisů. Jenom bych dodělal některé detaily (příchytné pásy, zábradlí, schůdky atd.)
Kdyby si tam nechtěl mít to staré rakouské číslo, tak stačí vyměnit plechovou tabuli a dát novou s bílým číslem na černém podkladu. Uvedená kombinace nápisů tam byla stejně jenom pár let (a to možná doslova :) )
radeksindy
 
Příspěvky: 2530
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Zippich » úte 03 úno, 2009 8:29 pm

radeksindy píše:No vida. Takže to přeci jenom bude zajímavější :)

Doporučuji rám vyhodit, předělávání je o dost více práce než stavba nového z profilů Evergreen. Čtyřpatkové nárazníky se na burze dají koupit (vyrábí třeba BV-model). U rozsoch s ložisky si moc jistý nejsem, zatím jsem viděl jen různé kopie továrních výrobků (hlavně z vozů ADA). Ale i to účelu postačí. Kotel nech původní, ať využiješ nápisů. Jenom bych dodělal některé detaily (příchytné pásy, zábradlí, schůdky atd.)
Kdyby si tam nechtěl mít to staré rakouské číslo, tak stačí vyměnit plechovou tabuli a dát novou s bílým číslem na černém podkladu. Uvedená kombinace nápisů tam byla stejně jenom pár let (a to možná doslova :) )


No jasně Radku. S profily jsem sice ještě nepracoval a v práci s nimi bych patrně ještě nedosáhl kvalit mediálně proslulého Vládi Klusáčka, ale takhle podobně jsem si už pohrál s Tilligovým kotlákem Kraluper Ölrafinerie. Využije se kvalitně potištěný kotel a detaily se dají dodělat. Až pojedeš kolem, přijeď to zkritizovat. Bývají profily Evergreen také k mání na burze? A máš ještě to cedo?
Zippich
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků