Stavebnice St a Stz prošla od výrobce menšími úpravami, některé jsem inicioval já a protože je o mne známo, že nejsem příznivec "vitrinových" modelů, ale provozních modelů a tam zejména ty drobné změny směrovaly. Takže doma se mi objevily dvě stavebnice St i Stz.
Nenafotil jsem jak vypadá 3D tisk hlavních částí s podpěrami, ale nevadí, model má dvě - St a tři u Stz hlavní části, zbavení podpěr těchto dílů proběhlo naprosto korektně - bez ztráty kytičky a pak se již jen - zejména na spodek dolepují další díly - rozsochy, mechanická brzda.
ještě k verzi vozu - já si vybral vůz St typově označený 23 s pojezdem kluzným na ložiscích 45 a stejně tak u typu 23.2 - tedy vozu Stz
takže koukneme se jak vypadá spodek Stz po doplnění mechanické brzdy a spřáhel
je to můj první stavěný model, který bude mít kompletní mechanickou brzdu, vymyšleno je to dobře, usazuje se většinou nasunutím do převodnic a pak již jen lehce zakápnout vteřinovým lepidlem
spřáhla - já mám samozřejmě verzi s pevným spřáhlem - pro poloměry 600 mm a třmenové spřáhlo kinematiku na voze cca 110 mm přes nárazníky nepotřebuji, ale protože zároveň zkracuji vzdálenost mezi nárazníky, tak jsem šachtu potřeboval zasunou hlouběji pod vůz a ona jak v základní poloze, tak v posunuté zasahuje do první brzdové rozpory, takže přišlo zkrácení délky šachty NEM, zasunutí pod vůz a spřáhla jsou pojištěna lepením. Jako úplně velký hřích bych zde považoval montáž kinematiky a vynechání části mechanické brzdy.
Jen ještě poznámka co mne kdysi u prvních modelů překvapilo - jsou navrženy na délku osy 23 mm, tato dvojkolí výrobce k stavebnicím nabízí - jinak uložení v rozsoše vyztužené leptaným dílem s vloženým hrotovým ložiskem funguje dobře, brzdové rozpory mají vymezenou polohu, nedochází ke kontaktu s kolem