Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Zlámalík píše:Za deset let tu už nebudou současní malovýrobci, budou se prodávat jen stl soubory.
Mcx píše:Je to pěkné, rád se na takový model asi každý podívá. Ovšem je otázkou co je cílem modelářova snažení. Mít např 5 souprav nákladních vlaků po deseti vozech takto zhotovených.... to asi nepůjde. Kolik hodin je schopen normálně zaměstanný člověk, žijící průměrným rodinným životem věnovat takové činnosti? Kolik je spotřeba času na jeden model - 25 hodin? (spíše asi víc) na 50 vozů 1250 hodin, řekněme týdně je schopen v průměru urvat 15 hodin, takže potřeba - tedy 1,5 roku modelařiny, intenzivní modelařiny věnovat jen tomuto? Kde mám zbytek ?
Takže ano je to pěkné, ale spíše pro toho, koho cílem modelářské práce je postavení vozu. Pokud chce modelář modelovat provoz na modelovém kolejišti, modulech... tak asi tudy nepůjde. Prostě modelářství má hodně podob a to je na něm to krásné a netroufl bych si říci která část je modelový vrchol. U vozidel bude patřit ke špičce.
A poznámka na závěr - lak a popisy, určitě nepatří k tomu nejobtížnějšímu na zhotovení na tomto modelu. Stačí kouknout na model před lakem
radeksindy píše:Mohu-li být drzý, tak mi na spodku výrazně chybí táhlo od ruční brzdy k převodnici. Profil vytištěný pod plošinou mezi šikmou a podélnou výztuhou je podle mne nadbytečný, tam by měla být hřídel s úhlovou pákou. Drobností jsou madla na dveřích, nejsou paralelně se stěnou vozu, ale pod úhlem vyhnutá (pozdější série, kterou představuje vůz) nebo prakticky kolmo ke dveřím (viz foto z Kopřivnice roku 1946). Ale samozřejmě je to paráda, tak to má být, moc dobře se na to kouká.
Mcx: Vzhledem k tomu, že je většina vytištěná, tak je to práce na pár hodin. Dělat kompletní brzdu po dílech je jiné kafe. Ale dobré je to tak na doma a do vitríny. Některé detaily z 3D tisku na setkáních trpí. Třeba vodicí tyč dveří vsunutá do vytištěných držáků, tam při manipulaci dojde časem k vylámání tyče. Podle zkušeností překvapivě trpí rozsochové spony a celkem pochopitelně vzpínadla.
Zlámalík píše:Tak tohle je absolutní paráda. Nejen že je to precizní a šíleně detailní (a jak se takhle dokonale barví kola, prosím?), ale je vidět, že když se opravdu využije možností 3D tisku, že jde stavět modely, které posouvají zpracování na úplně jinou úroveň. Za deset let tu už nebudou současní malovýrobci, budou se prodávat jen stl soubory.
Ovšem dál teď nevím zda si přesně rozumíme "hřídel s úhlovou pákou".
že u vozů, které mají pouze brzdařskou plošinu je provedení pohonu ruční brzdy odlišné. U těchto vozů je úhlová páka s táhlem nahrazena vřetenem s převodovkou.
Úhel, z něhož však ze skříně vystupují jsem však z pochopitelných důvodů musel upravit, páč by tam v takové pozici dlouho nevydržela.
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník