Tak jsem se konečně posunul u dvou "Rybáků" - dřevěného předchůdce a Rybáka klasického, ale jeho variantu 1 třída. Oba vozy budou dány do stavu poloviny 60. let, již s držáky UIC a odebranými toulci a žebříky k nim. Oba jsou kombinací odlitků a částečně "továrních" pojezdů. U "velkého Rybáku jsem musel vyvložkovat nápravová ložiska - původní Luto je má na delší osu, moje 24,4 v nich plavaly, po vyvložkování mosaznými Romfordy je to přesně. Dřevěný Rabák je na upraveném pojezdu KMB i s původní kinematikou. Velký Rybák má ve vyfrézovaném spodku vlepené kinematiky Guetzold (originální kinematika je nepoužitelná). Původné natáčení podvozků je "zablokováno", ale podvozkům ponechána vůle. Dvojkolí u obou vozu s profilem RP25, spřáhla třmenová zkrácená pro průjezd obloukem 600 mm.
Jízdní vlastnosti v soupravě ověřeny na domácích modulech - velmi dobré.
a souprava dvounápravových osobních vozů se rozroste, každý typ jen jednou, doma mi to stačí a na modulovém setkání se sejdou vozy více majitelů