A něco málo ke konstrukčním parametrům: Materiál je ocelový plech. Pokud je hák přesně ve středu čelníku, resp. ve středu roviny nárazníků, tak šroubovka je udělaná tak, aby visela do hloubky 1 mm nad temeno kolejnice. Pro nárazníky dlouhé 4,5 mm nemusí být hák předsazen před čelník a mezera mezi nárazníky bude při tažení 1,5 mm. Nabízí se otázka - není 1 mm nad temeno kolejnice moc? A 1,5 mm mezi nárazníky? Pomohlo by, kdyby to mohlo být 0,5 mm nad temeno kolejnice a méně mezi nárazníky. Kolegové, kteří pokládají kolejivo a zapojují výhybky, říkají, že by to při menší vůli mohlo zadrhávat o drátek posunující s přehazovanou částí výhybek. Šroubovka je jakýmsi "polo"modelem v tom smyslu, že není složitelná jako ve skutečnosti. Jedna šroubovka u sousedních spojených vozidel vždy bude viset dolů. Otázka je tedy, jestli přísní kolegové ze Zababova - TT provoz - budou nad tímto řešením nevrlí

. Nicméně právě tato skutečnost umožnila vyhnout se všem bludům, pověrám a mystifikacím o tom, že hák a šroubovka vyžadují odpružené nárazníky a hák má být povytahovávatelný na pružině. Vtip řešení spočívá v tom, že šroubovka přenese i sílu při tlačení soupravy, díky zvolenému tvaru háku přitom nebude vypadávat a souprava zůstane spojená. Teď tedy zbývá dosadit zbylé vzorky na dalších 5 vozů a otestovat funkčnost, je-li zvolené řešení včetně tvaru háku správné. Hák a šroubovka jsou vyvíjeny pro modulový provoz, tedy min. poloměr 700 mm. Znalejší kolegy a zkušené modeláře tímto prosím o informaci, jaké mají zkušenosti s minimální vzdáleností mezi nárazníky při dodržení "zababovských" norem a co si myslí o minimální délce šroubovky - jestli 1 mm nad temeno kolejnice by šlo bez komplikací při provozu zmenšit a na kolik. Vývoj se tím urychlí. Děkuji předem.