od UncleFardy » pon 21 lis, 2016 8:37 am
Jestli H rámy ano či ne a jak je udělat se zatím vyvíjí ve prospěch ponechat to tak, jak to je
1. Na skutečných vozech tento konstrukční prvek vidět je, byť tedy vystupuje ze skříně opravdu málo
2. Evropští výrobci je znázorňují, a to většinou více plasticky, než tomu odpovídá skutečnost, včetně výrobců v HO, fotky těchto výrobců lze vygooglit snadno
3. Technologie Laser-cut umožňuje leccos, pravděpodobně i velké přiblížení k něčemu, čemu by se dalo říct PUR, ale výsledkem bude jedině to, že normální modelář to nikdy nepostaví a modelář PUR to nikdy nekoupí, takže vznikne dokonalá lasercut stavebnice naprosto neprodejná, ani o tom nemá smysl vést diskuse. V TT je možné rovněž uvažovat o zdokonalení propracování jednotlivých detailů, ale pouze se tím zkomplikuje stavba a vzniknou tam další místa, která se nepodaří sestavit dokonale a vznikne patlanina ještě před nastříkáním. Problém při lepení H rámů je v tom, že se lepí Herkulesem, nebo jiným lepidlem na papír. To neumožňuje po přiložení dílů k sobě moc velkou manipulaci a dorovnání, a už vůbec ne u tenkých dílů charakteru proužků, nedejbože spojených do tvaru H. Tím, že se pro proužek vygravíruje drážka, se situace ještě zhorší. Teoreticky ano, předpokládaným výsledkem je, že rám bude méně vylézat ze skříně, praktický výsledek bude ten, že to bude po sestavení ještě opticky horší než bez drážek - i tak to bude křivé a navíc ještě se to na obou stranách po celé výšce nepodaří zapasovat do drážek. Leda že by se H rámy dělaly z evergreenových pásek, které jsou pevnější a do drážky je zapasovat lze. Ale to je o kompletní domácí stavba, stavebnice se tak připravit nedá. Osobně bych byl proto, aby tam ty H profily nebyly, ale podle dosavadních diskusí je poměr takový, že 4 modeláři z 5 budou chtít, aby konstrukce vystupovala ze skříně i za cenu, že to bude 0,3 mm, což je tloušťka kartonu. Myslím tím i diskuse mimo forum, s některými to řeším telefonicky, ne každý diskutuje veřejně.
4. Stavebnice musí být taková, aby s tím modelář nesekl po dvou dnech do koše. Ne proto, že ho to nebaví stavět, ale pro to, že sice detaily jsou, ale jejich aplikaci nelze provést správně. Svoji hranici mají i leptané doplňky. Osobně se mi nechce vůbec uvažovat o tenčím plechu než o,3 mm pro nějaké nosné prvky - madla, stupačky, rámy oken atd. Jsou pro mě akceptovatelné třeba schránky na nálepky z tenčího plechu, ale ne čelník pojezdu. Někdo jiný má hranici posunutou k tenčím plechům, ale umíme si pak představit všichni tu hrůzu v jeho očích, když se jeho modelu chápe cizí ruka... Takže pokud bych uvažoval o nějakém H rámu z jiného materiálu, vyleptal bych je z o,3 mm plechu. Vystupovaly by ze skříně stejně, jako karton 0,3 mm, ale byly by pevné. Tj. něco bych vylepšil. Usadil bych je přesně. O slabším plechu bych vůbec neuvažoval, problémy s kartonovými H rámy bych akorát nahradil problémy s leptanými H rámy.
5. To už jsem trochu odbočil od tématu, ale cílem je, aby stavebnice odpovídala předloze a dala se dobře postavit, což je zásadní kritérium které nutně povede ke kompromisům. Takže včera odešlo výrobci cca 12 bodů připomínek a uvidíme, jak to bude vypadat po jejich zapracování.