radeksindy píše:Ca BEB má jen 72 míst, protože měl 9 oddílů po 8 místech. Na koncích vozů jsou záchody. Šířka oddílu je 1490 mm, ale ve voze nebyly mezi všemi oddíly přepážky. Šířka mezi sedadly je 550 mm, lavice má 470 mm, někde se k tomu musí připočíst 30 mm stěna.
Ďakujem, toto som potreboval vedieť. A čo okná? Klasické 800 m široké alebo mal dvojokná? Ak máte výkres a nejaké iné podklady môžete sa prosím podeliť o to? Internet je na to veľmi skúpy, ja síce niečo mám ale toto práve nie

Inak špekuloval som ako urobiť usporadanie interiéru. Veľký dlhý Ca od ČSD má po dve kupé na koncoch, medzi nimi sú dva otvorené oddiely. Pancierak to má rovnako. Ale u vozov s kkStB sa prikláňam k tomu čo je u dlhších Ca, teda 4 kupé na jednej strane a dva otvorené priestory na druhej. Vlastne podobne to je aj u rybáka. Teda nebude zlé ak urobím 4 kupé, jeden dvojoddiel a jeden trojoddiel.
radeksindy píše:Ca kkStB má 9 a 1/2 oddílu, protože záchod je jen na jedné straně, na druhé vznikl půl oddíl (otevřený). Vypočtených 1450 mm na oddíl je odpovídajících. Formálně má psáno 6 oddílů, protože 5 je uzavřených v kupé a 4 a 1/2 je jich fiktovních (otevřených) ve společném prostoru. Základních devět oddílů (ať už uzavřených nebo otevřených) bylo ve vozech Ca při všech délkách, lišili se tedy jen svou světlostí a případným využitím prosoru druhého záchodu pro půl oddíl.
No tu ja vychádzam z výkresov ktoré publikoval pán Ivo Mahel, tam je záchod z oboch strán. Ale to je jedno. Tu som použil to čo som videl

Je to aj tu kdesi tu v tomto vlákne, publikoval to Tempotaxi
Aby nedošlo k omylu, tak pôvodné verzie robiť nebudem, robím až stav po rekonštrukciách v železničných dielňach ČSD, teda už s oplechovanou strechou, jednoduchším oplechovaním bočníc, s vetrákmi LP a s elektrickým osvetlením. Akurát BCa je troška výnimkou, je tak ako som to videl na fotkách aj vo výkresoch.