Jednak předpokládám, a to zřejmě naivně, že ze stavebnice půjde sestavit alespoň jeden správný vůz. Z této stavebnice správný vůz sestavit nejde, což je pro mě nepochopitené a neomluvitelné, ačkoli se tady Tempotaxi aUncleFardy snaží

Je to proto, že spodek se se skříní rozchází o generaci. Vysvětlovat a obhajovat to rekonstrukcemi už vůbec neobstojí. Těch úprav zase tolik nebylo a mají svojí logiku. Zanedbávám zvenku neviditelné úpravy nebo změny na spodku, které jsou u podobných stavebnic stejně nemodelové. Možná se někomu bude hodit, až si bude upravovat svůj model piváku (platí i pro modely Heris)
1. budka - k odstraňování budky docházelo až po válce v padesátých letech. Vůz by měl nést číslo ve formátu L 512xxx nebo 2-4xxxx a k tomu odpovídající nápisy. Naznačované výměny budek jsou zcela mimo.
2. odstranění brzdy - k tomu docházelo průběžně, ale vždy u těch nejstarších vozů, které ji měly v nejhorším stavu a nebyly k nim už dostupné náhradní díly. Za doby existence kkStB mohly být odstraněny brzdy z úplně prvních vozů na pivo vzniklých rekonstrukcemi běžných vozů, mezi válkami se občas ztratila brzda z prvních skutečných vozů na pivo stavěných do roku 1890. U většiny vozů k tomu mohlo dojít až po válce. Opět k tomu patří odpovídající nápisy.
3. dodatečné vyztužení skříně - opět záležitost konce života těchto vozů. Došlo k navření výztuh ke sloupkům dole u krakorců.
Protože Tempotaxi i UncleFardy zmiňují, že stavebnice je určena pro vozy I. a II. epochy a tam výše uvedené úpravy nepřipadají v úvahu. Tam jsou možné následující:
4. odstranění protislunneční střechy - ne všechny vozy ji z výroby měly, ale velká část ano. Její odstranění je skoro pravidlem, najít foto vozu z II. epochy s protisluneční střechou je docela vzácnost. Na druhou stranu je zajímavé, že všechny nové piváky postavené ve stejné době ji z výroby mají.
5. odstranění chlazení - když se vůz používal jen na krátké vzdálenosti, tak bylo zbytečné a údržba vozu by se prodražovala. Došlo k zaslepení otvorů ve střeše a někdy i k odstranění odkapních trubek. Tato rekonstrukce proběhla zejména u vozů velkých pivovarů, které měly hodně vozů. U nich bylo možné vzhledem k objemu výroby vyvážené po železnici určit vozy pro dlouhé a krátké tratě. U malých pivovarů to tak jednoduché nebylo a odstranění by mohlo přinést místo úspor jen komplikace.
Stavebnici je nutné navrhnout tak, aby byla použitelná šířeji než pro jeden konkrétní atypický vůz.Přimlouval bych se, aby ta šířka byla větší než 0

Kdyby někdo chtěl navrhnout stavebnici použitelnějšího vozu, tak ať si vezme Železniční modelářství IV autorů Zdeněk Maruna, Luboš Kotnauer a s foťákem si dojede do depozitáře NTM v Chomutově. Je také možné skutečně udělat i pivák z Lužné, ani to nebyl jediný kus. Další pivák má KHKD, v MDC Bratislava je další zrekonstruovaný. Je to málo?