Výměna plastových dvoukolí za kovová

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Tomáš » čtv 17 led, 2008 10:28 pm

Sandy píše:
Tomáš píše:
Sandy píše:
Tomáš píše:No a šlo by se eventuelně domluvit tak,že až bys nějaký ty kolečka od firmy Luck Feinmechanik objednával,že bych ti poslal peníze a svezl bych se s váma?...Z Detailu se zatím nikdo neozval tak nevím jak na tom su :?

Nejrůznější dvojkolí si u D. kupuji na burze v Praze.
Zatím maximální spokojenost.
Není problém koupit požadované a poslat ČP.
Musíme si pomáhat ..... :lol:


tak to bych ti byl zavázán...dobře beru to jako nabídku,která se neodmítá..opravil jsem si 8 vagonů viz foto..takže zatím 16kol 8,3mm..odskouším a pak kdyžtak objednám další..hlavně su zvědavej na ten jízdní rozdíl..doufám,že to bude stát za to :lol:
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Tomas/#P1170001.JPG

Tak ještě délku osy.
A nevím, jestli mi jich prodají 16. Nejraději prodávají celý balíček po 10ti.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak se, alespoň v HO, plastová dvojkolí s kovovými vůbec nejdou srovnávat. :lol:


tak řekl bych že oska s kolečkama TT má 20mm..od hrotu k hrotu,aspoň nějak tak jsem to změřil...ale oni udávají 18,5mm..což bude od kolečka ke kolečku....prostě kolečka TT...8,3mm a klidně vem 20ks
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 18 led, 2008 9:42 am

juroH0 píše:Nizke kolajivo ti je ktore? 2,1mm, 1,9mm? alebo je este mensie resp. nizsie?


Tuším PECO 1,9 mm je také sjízdné pro NEM protože má drobné kolejivo jen naznačeno. Podíváš-li se do naší nové zababovské normy je povoleno i CODE 55 (1,4 mm). :wink: :wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » pát 18 led, 2008 3:18 pm

Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:Nizke kolajivo ti je ktore? 2,1mm, 1,9mm? alebo je este mensie resp. nizsie?


Tuším PECO 1,9 mm je také sjízdné pro NEM protože má drobné kolejivo jen naznačeno. Podíváš-li se do naší nové zababovské normy je povoleno i CODE 55 (1,4 mm). :wink: :wink: :wink: :wink:


fuuha tak touz je troch moc nizke......a je zjazdne aj s NEM?
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 18 led, 2008 3:25 pm

juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:Nizke kolajivo ti je ktore? 2,1mm, 1,9mm? alebo je este mensie resp. nizsie?


Tuším PECO 1,9 mm je také sjízdné pro NEM protože má drobné kolejivo jen naznačeno. Podíváš-li se do naší nové zababovské normy je povoleno i CODE 55 (1,4 mm). :wink: :wink: :wink: :wink:


fuuha tak touz je troch moc nizke......a je zjazdne aj s NEM?

Code 55 neee ;-)

Výška ale modelově odpovídá kolejnicím používaným na vedlejších tratích ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » pát 18 led, 2008 5:49 pm

no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 18 led, 2008 7:40 pm

juroH0 píše:no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?

Je to dovoz z USA MicroEgineering. Dá se zaplatit kartou a pak to pošlou.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » sob 19 led, 2008 8:19 am

Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?

Je to dovoz z USA MicroEgineering. Dá se zaplatit kartou a pak to pošlou.


no a cca cenu nevies napr. za vyhybku a flexi? je to super ale usa je moc daleko to ked uz tak brat poriadne vela :D
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Sandy » ned 20 led, 2008 9:48 pm

Tomáš píše:
Sandy píše:
Tomáš píše:
Sandy píše:
Tomáš píše:No a šlo by se eventuelně domluvit tak,že až bys nějaký ty kolečka od firmy Luck Feinmechanik objednával,že bych ti poslal peníze a svezl bych se s váma?...Z Detailu se zatím nikdo neozval tak nevím jak na tom su :?

Nejrůznější dvojkolí si u D. kupuji na burze v Praze.
Zatím maximální spokojenost.
Není problém koupit požadované a poslat ČP.
Musíme si pomáhat ..... :lol:


tak to bych ti byl zavázán...dobře beru to jako nabídku,která se neodmítá..opravil jsem si 8 vagonů viz foto..takže zatím 16kol 8,3mm..odskouším a pak kdyžtak objednám další..hlavně su zvědavej na ten jízdní rozdíl..doufám,že to bude stát za to :lol:
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Tomas/#P1170001.JPG

Tak ještě délku osy.
A nevím, jestli mi jich prodají 16. Nejraději prodávají celý balíček po 10ti.
Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak se, alespoň v HO, plastová dvojkolí s kovovými vůbec nejdou srovnávat. :lol:


tak řekl bych že oska s kolečkama TT má 20mm..od hrotu k hrotu,aspoň nějak tak jsem to změřil...ale oni udávají 18,5mm..což bude od kolečka ke kolečku....prostě kolečka TT...8,3mm a klidně vem 20ks

Změř to přesně od hrotu ke hrotu.! :!: :!: Šuplérou . :!:
To je ten nejdůležitější rozměr. Rozdíl 0,5 mm v HO je neřešitelný problém :!: :!:
Předpokládám, že, podobně jako v HO, prodávají různé rozměry.
Ale nejsem odborník na TT. :(
A taky mi pošli adresu. Buď jako SZ nebo přímo na mail.
Sandy
 
Příspěvky: 1514
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 21 led, 2008 5:57 am

juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?

Je to dovoz z USA MicroEgineering. Dá se zaplatit kartou a pak to pošlou.


no a cca cenu nevies napr. za vyhybku a flexi? je to super ale usa je moc daleko to ked uz tak brat poriadne vela :D


Nevím. Americké vyvhybky moc podobné našim nejsou, proto se nedoporučuje je používat, byť existují vyjímky - Sinohara.

Proto si většinou z těchto profilů vyhybky stavíme.
Chce to ovšem buď cit nebo přípravky.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » pon 21 led, 2008 1:55 pm

Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?

Je to dovoz z USA MicroEgineering. Dá se zaplatit kartou a pak to pošlou.


no a cca cenu nevies napr. za vyhybku a flexi? je to super ale usa je moc daleko to ked uz tak brat poriadne vela :D


Nevím. Americké vyvhybky moc podobné našim nejsou, proto se nedoporučuje je používat, byť existují vyjímky - Sinohara.

Proto si většinou z těchto profilů vyhybky stavíme.
Chce to ovšem buď cit nebo přípravky.


jj ten navod som videl je super :D uvazoval som nad tym ale kolko cca vyjde jedna vyhybka?
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 21 led, 2008 2:04 pm

juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?

Je to dovoz z USA MicroEgineering. Dá se zaplatit kartou a pak to pošlou.


no a cca cenu nevies napr. za vyhybku a flexi? je to super ale usa je moc daleko to ked uz tak brat poriadne vela :D


Nevím. Americké vyvhybky moc podobné našim nejsou, proto se nedoporučuje je používat, byť existují vyjímky - Sinohara.

Proto si většinou z těchto profilů vyhybky stavíme.
Chce to ovšem buď cit nebo přípravky.


jj ten navod som videl je super :D uvazoval som nad tym ale kolko cca vyjde jedna vyhybka?


To záleží na tom, jestli si počítáš práci či nikoliv. :wink: :wink:
Co se týče materiálu tak je to cca 1,5 m kolejí.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » pon 21 led, 2008 2:45 pm

Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:
Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:no a tie code 55 sa daju zohnat v CR alebo SR :?: "kto" to vyraba a aka je priblizne cena?

Je to dovoz z USA MicroEgineering. Dá se zaplatit kartou a pak to pošlou.


no a cca cenu nevies napr. za vyhybku a flexi? je to super ale usa je moc daleko to ked uz tak brat poriadne vela :D


Nevím. Americké vyvhybky moc podobné našim nejsou, proto se nedoporučuje je používat, byť existují vyjímky - Sinohara.

Proto si většinou z těchto profilů vyhybky stavíme.
Chce to ovšem buď cit nebo přípravky.


jj ten navod som videl je super :D uvazoval som nad tym ale kolko cca vyjde jedna vyhybka?


To záleží na tom, jestli si počítáš práci či nikoliv. :wink: :wink:
Co se týče materiálu tak je to cca 1,5 m kolejí.


no ked si ju robim pre seba resp. keby som si ju robil pre seba tak si za pracu neplatim :D
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Tomáš » pon 28 led, 2008 9:57 am

díky Sandymu jsem dnes obdržel nová kovová kolečka..ještě jednou díky..hned jsem si musel osadit prvních 8 vagonů a hned vyzkoušet...První dojem se dostavil ihned po nakolejení prvního vagonu..minimální valivý odpor a váha se zvedla z 20g na 23g což považuji za velkou výhodu..vagonky samy klouzaly po kolejnicích což jsem až doteď neznal...když jsem pak projel celou soustavu 8 vagonů mohu jen všem doporučit...minimální kolíbání..celkově tišší průjezd..a hlavně a to považuji za velké +...vagonky zcela bezpečně a čistě projíždí přez angličan i do odbočení bez sebemenčího náznaku nadskakování...se starými kolečky to tak slavné nebylo....takže co říct závěrem...kdyo ještě neměnil ať tak rychle udělá ..určitě neprohloupí :lol:
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Sandy » pon 28 led, 2008 10:14 pm

Tomáš píše:díky Sandymu jsem dnes obdržel nová kovová kolečka..ještě jednou díky..hned jsem si musel osadit prvních 8 vagonů a hned vyzkoušet...První dojem se dostavil ihned po nakolejení prvního vagonu..minimální valivý odpor a váha se zvedla z 20g na 23g což považuji za velkou výhodu..vagonky samy klouzaly po kolejnicích což jsem až doteď neznal...když jsem pak projel celou soustavu 8 vagonů mohu jen všem doporučit...minimální kolíbání..celkově tišší průjezd..a hlavně a to považuji za velké +...vagonky zcela bezpečně a čistě projíždí přez angličan i do odbočení bez sebemenčího náznaku nadskakování...se starými kolečky to tak slavné nebylo....takže co říct závěrem...kdyo ještě neměnil ať tak rychle udělá ..určitě neprohloupí :lol:

Takhle je to se vším ! Dokud si do toho " nepíchneš" prstem, tak neuvěříš.
Teď udělám úkrok stranou :lol:
Mám starého Sergeje od Gutzolda a vždycky jsem si myslel, že jezdí perfektně. Ale Ježíšek mi přinesl nového od Roca. No, co mám povídat, oči mi mohly vypadnout z důlku :shock:
Sandy
 
Příspěvky: 1514
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod xxvojtikxx » sob 10 kvě, 2008 11:47 pm

Ohledně té výměny dvojkolí sem hodím můj momentální názor. Zrovna přestavuju starý BTTB vagón (TT), říkal jsem si: "když mám doma starý vagón který skoro nejede, tak ho trochu vyšperkuju... kinematiky mám taky, hodím tam nové spřáhlo a bude to paráda"

Jenže to celé se vyplatí jen do chvíle, dokud nekouknete po netu do obchodů (teď mluvím hlavně pro TT kutily, situaci v jiných měřítkách neznám). Chápu to, pokud máte doma starší vozy které už máte přestříkané / přetisknuté atd, ale jinak se to prostě nevyplatí pokud nebazírujete přímo na jednom určitém kusu!!!

Jako příklad (můj, čeho jsem se teď dopustil - ceny orientační):

Starý BTTB vagón z bazaru (otevřený Es), ve výsledku sem tam olámaný - 100 Kč
Dvě dvojkolí Šátek (ty nejlevnější co se dají sehnat) - 28 Kč
Čtyři mosazná ložiska PEHO - 40 Kč
Dvě kinematiky PEHO - 110 Kč

K tomu připočíst nové spřáhlo Tillig (2 ks cca 30 Kč) a hodinu práce s upgradem..

A teď juknout na net - nový start vagón Tillig (kovová kola v kovu uložená, kinematiky, jako bonus starší verze spřáhla, jistota že nic není ulomeno) - 190 Kč...

Případně varianta ČSD "nestartová" pod 300 Kč... Ostatní vozy co se nedělají ve startu stojí i tak většinou nové míň, než ruční upgrade z bazaru po načtení všech položek.

Jasně, místo kinematik PEHO se dají použít DK-model (poloviční cena), ale ne všude se vejdou (mě se třeba pod Es nevešly). Ložiska jsou při výměně téměř nutnost, protože všechny rozsochy jsou většinou vyjeté a efekt výměny jen dvojkolí je pak poloviční.

Takže tímto dnem končím s nákupem vraků a začínám kupovat (téměř) výhradně nové vozy (pokud nebude nějaká raritka co fakt chci). Aneb nejsme tak bohatí abychom si mohli dovolit levné věci. Ono to sice vypadá lákavě "vagón za stovku a doma si ho sám dodělám", ale když jsem to dneska načetl, nestačil jsem se divit. O lokomotivách ani nemluvě (snad jindy :) )

Stejně ty DR "kamufláže" v barvě plastu přijdou u mě všechny přestříkat tak je to fuk...

Snad jsem tím nikoho neurazil, třeba se to bude nováčkům hodit jako inspirace proč občas kupovat nové vozy než řešit složitě výměny všeho.
xxvojtikxx
 
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 07 úno, 2008 10:32 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník