od radeksindy » pát 26 črc, 2024 7:32 pm
Ztr:
- vyráběné typy: 1Ztr (budka, ruční a tlaková brzda), 2Ztr (jen tlaková brzda), 3Ztr (zcela bez brzdy)
- s plošinou se nevyráběly, vznikaly případně pouze odstraněním budky,
- Ztrc byly z výroby výhradně typu 2Ztr, pokud později byly s budkou, jedná o doplnění potrubí na provozní vůz
- Zsr se sudy byly soukromé, až po roce 1952 dostaly čísla volného oběhu a řadu Rv
- dva vozy Zsr pro Západočeské papírny, závod Pergamnetka, byly normální konstrukce, původně soukromé, později převedeny na běžné Ztr
- vozy Ztrcc rovněž vznikly úpravou provozních vozů, doplněno vytápění a dvojité dveře, bylo jich cca 10 ks (1 a 2 Ztr)
Vtr:
- série z let 1946 až 1948: 1Vtr buď s dřevěnou budkou (Královopolská) nebo plošinkou, 2Vtr, 3Vtr (viz popis Ztr výše)
- série z let 1951 až 1954: 1Vtr s plechovou budkou nebo plošinkou, zbytek stejný
- série z let 1956 až 1957: brzda DAKO, předchozí Božič, není jisté jestli se typ 1Vtr stavěl