- Poslední provedení rámu
- Interer z prava
- Interier z leva
Pěkně jsem se zaseknul. Už to vypadalo, že jdu do finále. Udělal jsem rám, dolepil postranní lišty s nýty a maznicemi, přilepil vyztužené schody a nasadil nárazníky a kinematiky a vše stříkl na černo. S rámem jsem šel zkušební jízdu, která byla fiaskem. Podvozek dřel a v oblouku 420 mm vykolejoval. Udělal jsem další kus, který měl větší vybrání pro podvozek a umožňoval větší natočení podvozku. Samozřejmě, že jsem se už s ničím nepatlal a šel hned zkoušet. Podvozek se natáčel pěkně lehce, ale pro průjez obloukem 420 ještě překážely pro ukotvení vzpínadel. Bylo zapotřebí ještě udělat užší podvozek. Podařilo se mi zúžit podvozek o 2 mm, aniž by příliš utrpěla modelovost. Vnitřní rohy, po kterých bude klouzat vzpínadlo jsem zaoblil a udělal hladké, aby se vzpínadlo nemohlo zaseknout.Také jsem v horní pasáži rohů přidal kulovou plošku, která by měla po rovné obloukové dráze, kterou jsem přidal do rámu. Další zkoušky, všechno OK až na vzpínadlo. To jsem měl na krají volně posuvné v ose. V oblouku musí vybočit a ten posuv v ose je nedostatečný. Takže ještě změnit ukotvení, aby kromě posuvu umožnilo vybočení spínadla vně. Teprve další rám s těmito úpravami zajišťuje dobré jízdní vlastnosti.
Používám magnetický závěs podvozku. Z podvozeku vyčnívá ocelová kulička o průměru 6,3 mm, která zapadá do kulové plochy v rámu, z druhé strany je magnet, který podvozek drží. V poslední úpravě tvoří kulová plocha jen věneček a kulička podvozku se opírá přímo o magnet. Zvětšila se přídržná síla a zároveň kleslo tření, mohl jsem dokonce použít jeden magnet d4v2, místo původních dvou. Podvozek se natáčí a naklápí opravdu lehce. Na jedné straně rámu mám příčně umístěny dva výstupky, které brání příčnému naklápění. Takže jeden podvozek se naklápí ve všech směrech a druhý jen podle příčné osy. Jízdní vlastnosti jsou teď dobré a to jsem zatím nic nemazal, protože to musím nejprve stříknout.
Vzpínadla jsem udělal podle dobré rady, střední část ocelový drát 0,5 mm a konce z plastové kulatinky od pana Litomyského. Spoj je v matici. Původně jsem měl drát na koncích ohnutý, aby plastové části měly správný směr. A s tím směrem se to moc nedařilo. Tak jsem uděla novou vzpěru. Matice je teď součásti vzpěry a tím má správný úhel. Ve spěře se stýkají 4 kulatinky, vodorovné táhlo, šikmé táhlo, drátek zpevňující spěru a šikmá vzpěra mířící do vnitř rámu. Vytisknou se to dá, ale je to taková skořepinka, nejhorší je to při protahování otvorů, kdy jsem jich už několik zničil. Jakmile se zalepí drátky získá díleček pevnost. Podobně zpevňuji nárazníky, původně mi drátek končil těsně před talířem. Když jsem několik talířů urazil, protáhl jsem otvor skrz, sice nyní musím talíř brousit, ale vyplatí se to.
Přidávám pár fotek s podlahou a lavicemi. Lavice jsou volně, jsou nasazeny na rámečky v rámu, z druhé strany na tlačí střecha. Uvnitř rámečku je místo na dovážení vagónu olověnými broky 1,5 mm.