...Podle dostupných informací se typ 502 vyskytoval u prvních 10 vozů, bez výpravny....
Vedení pošty tehdy došlo k názoru, že je třeba obnovit vozový park. Nechali proto repasovat předválečné vozy. Říkali jsme jim Jugoslávec, takže je asi opravili v bývalé Jugoslávii. Moc šťastné řešení to nebylo. Naftové topení velmi často kouřilo, až bylo uvnitř nedýchatelno. Všichni jsme byli cítit naftou. Výroby nových vozů se proto chopila domácí Vagonka Studénka. První vozy, které od ní přišly, neměly ještě oddíl pro zpracování obyčejných listovních zásilek, což nám hodně ztěžovalo práci. Musel tam být dodatečně dodán obyčejný stůl a „šráky“ na věšení pytlů. Zato průvodčí to měl mnohem jednodušší – dostal víc prostoru, ledničku, vařič a dvě lehátka v samostatné kabince (odpočívárně). Ve vozech se objevila i moderní křesla na kolečkách, která ovšem během cesty moc jezdila. A taky se ztrácela v kancelářích úředníků.
Následovala novější verze obohacená o střední část vozu, kde zaměstnanec třídící velké kusy a listovní materiál měl už své pracoviště dokonale vybavené. Tyto vozy jezdily až do ukončení vlakových pošt a i dnes je najdete v rychlících v úseku Praha – Ostrava, ovšem už bez doprovodu poštovních zaměstnanců a bez třídnic a polic.
Zdroj: časopis Železničář 20.92.2013, autor Jiří Vašků.
A těchto prvních 10 poštovních vozů mohlo mít barvu skříně zelenou.
Zde je pak úprava výkresu jak mohl vypadat tento poštovní vůz. Je prostě jiné vnitřní uspořádání prostoru. Skříň vozu je pořád stejná.

V roce 1982 došlo k přečíslování vozů 108 a 191 na vozy 50 54 00-10 000 a 001. Oba tyto vozy jsou bez topení, pouze s průběžným vedením. Úprava výkresu.
