Dalším model bude dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303. Fotka je pořízen v Domažlicích v roce 1930. Podle seznamu nákladních vozů se jedná o vozy řady Vd 4-62283 až 499. Budu se snažit i dodat na model podle fotky i náklad. Dále je zde i výkres vozu.
A zase pomocí plastových desek a profilů se sestavil základní rám. Odlité jsou jenom rozsochy, do kterých se vlepí bronzová pouzdra. Dále je odlitá brzdařská budka, dvoupatkové nárazníky a klanice. Do rámu se přidá kinematika roco. Na výkresu je pak úložný prostor na klanice, který je 3 mm od podélníku. Ale tento prostor zabírá kinematika, tak je potřeba vzdálenost dna úložného prostoru na klanice zvětšit na 5 mm. Je to jediná přepočtová úprava na modelu.
Tempotaxi: Co si ten typák a fotku před zahájením stavby prohlédnout. Typák totiž nepatří k fototgrafii. Na fotografii je vůz 4. vozové skupiny s budkou z dob kkStB, která má zaoblenou střechu. Z boku není vidět žádné sešikmení střechy, okraj střechy je paralelně s horní hranou dveří. Typák zase patří k vozu 8. vozové skupiny, která má rovnou střechu skloněnou k čelu vozu. Z toho pramení i další desítky rozdílů.
radeksindy: Děkuji za upozornění, brzdařská budka už je vyměněna. Mám z těchto vozů nějaký zmatek. Mám několik fotek, podle popisu jsou údaje celkem shodné, a vozy se liší v detailech. Základní rozměry vozů jsou stejné, ale váha nebo ložný prostor je jiný. V detailech se mění brzdařská budka, nárazníky, rozsochy a ložiskové domky.
Dále se zeptám: čelní otevírací dveře jsou otočné nahoru a mají nebo nemají spodní zajištění uzávěrovou tyč, s bočním ovládáním?
Ve stavebnici mlátičky je vestavěný elektromotor, který zajišťuje provozuschopnost stroje. Dále mám k dispozici dvě stavebnice, které mohou sloužit jako pohon k mlátičce, kde není zaveden elektrický proud. První stavebnice je benzínová lokomobila. K.+ R. Ježek Blansko Druhá stavebnice Motorpferd, rok 1924. Až se stavebnice postaví, tak uvidíme, co všechno se pak vejde na nákladní vůz.
Dále je model stříknut barvou a pak ručně dobarven. Výroba obtisků a jejich aplikace na model. Pak je vše lehce patinováno. A výsledek je zde. Vůz je hotov a dále se budu věnovat nákladu. Ano vše se mně tam nevejde, ale uvidím, jak budou jednotlivé stavebnice vypadat a jak budou veliké.
Prvním sestavením byl dieselový traktor Motorpferd, který byl vyráběn od roku 1924 až do roku 1931. Na internetu jsou jen k vidění muzeální kousky, ale sehnat dobovou fotku je problém. Ale jedna fotka se přeci našla. Zde je pak sestavený traktor.
Dalším nákladem na vůz může být benzínová lokomobila, kterou vyráběl K + R Ježek v Blansku. Stavba je jednoduchá, ale některý detail se musí dodělat, aby potom byl dobře naznačen řemenový převod. Ale před doplněním řemenových převodů je potřeba model ručně nabarvit.
Benzínová lokomobila je částečně hotová. Ještě se budou dodělávat detaily. Na modelu jsou zhotovená oka na tažné zařízení, které ale není součástí stavebnice. Prostě oj se musí vyrobit. Drát jistě bude stačit. Dále je potřeby vyrobit podnikové logo, které tam jistě bylo umístěno. A zde je zkouška naložení převáženého zboží.
Nejprve jsem si vyrobil obtisky a pak jsem je aplikoval na model. Dále se vyrobila oj. Na muzeálních strojích většinou oje nejsou, ale přesto bylo potřeba lokomobilu přemístit na jiné místo. Je pravda, že dříve bylo na manuální práci hodně lidí, ale odtlačit, tak velký stroj nebylo jistě jen tak jednoduché.
Vůz jsem stavěl na přepravu mlátičky. Tak konečně jsem se pustil do její stavby a to do mlátičky LANZ. Zhruba je postavená, ale jeden díl jsem neměl ve stavebnici. Tak čekám, až bude k dispozici. Mlátičku jsem zkusmo položil do vozu, zatím se tam vejde. Ale až se přidají kola a drátěné kryty, tak to tam bude sedět opravdu natěsno. Ve stavebnici je i model elektromotoru, ale všude nebyl zaveden elektrický proud, tak mám v záloze na vůz přidat jiný zdroj pracovního pohybu mlátičky. Podle místa se tam dobře vejde traktor Motorpferd. Pro benzínovou lokomobilu bude potřebovat postavit jiný železniční vůz.