Tak, dnes jsem několik hodin dával dohromady popisy na vozy Oppeln u ČSD a to ve verzích do roku 1949. Bylo to martyrium. Použil jsem jak knihu od Radka Šindeláře, tak knihu od pana Mahela, informace zde z diskuse a fotky z archivu a v knihách. Jasno je pouze v celé sérii verze bržděné bez budky, vyrobené pro BMB-ČMD, v intervalu 1-35500 až 849 a 85o až 899. K nim je k dispozici vše na popis, jen jsem hádal, jakou zkratku dát brzdě Hildebrandt-Knor s přestavovačem nákladní-osobní. Hik, Hikp, Hikgp..... Hádal jsem Hikgp a dílnám Moravská Ostrava jsem dal zkratku Mo.
Co se týče verze bržděné s budkou, tak k těm se uvádí taky nějaké intervaly a zbytek popisu je taky celkem zřejmý. Opticky jsem v obou případech vycházel z fotek v knize RŠ, zejména tedy předchůdců Oppelnů - vozů řady Zt 8 skupiny. V téže knize je fotka vozu Zr 1-35172, o kterém je uvedeno, že má potrubí parního topení, tak jsem mu dal, pasujíc ho do období před rok 1949, řadu Zrsc. Pro řadu Zt jsem zvolil verzi s budkou dle fotky bývalého Zt 1-73049. Nemám žádné číslo nebržděného vozu, tak jsem vsadil na fotku skříně vozu čísla Zt 1-74832 (nebo 932?) a interně ho prohlásil za nebržděný s pravděpodobností cca 1/5

A podle konkrétní fotky bude i verze Z.
Spíše bych si chtěl udělat do vozového parku větší počet modelů základní verze bržděného Oppelnu bez budky s pár vozy nebržděnými, takže mi chybí věrohodné číslo Zt u ČSD bez brzdy no a nějaký bržděný s parním topením bez budky. Je to naše nejpropracovanější stavebnice, otestovaná, nyní jsme ji ještě vylepšili, aby stavba proběhla k co největší dokonalosti, spodek doděláme z 3D tisku, takže jsem konečně přikročil k sestavení co nejpřesnějších popisů, byť tedy z dálky toho člověk moc nepřečte. A když nepřečte, tak neposoudí. A když neposoudí, tak nezkritizuje
