Vacek Ztr a Vtr

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod Milan.D. » pon 02 led, 2023 4:09 pm

Tak, přiznám se, že tohle vidím poprvé. Kdybych ale nevěděl, že je to kombinovaná podlaha, tak bych tam ty plechové výlisky nehledal. Je to barevně hodně podobné. Já jsem pátral po netu a fotku vnitřku Es jsem našel jen jednu a navíc jen s dřevěnou podlahou. Bohužel neznám autora, tak snad mu nebude vadit když ji použiju.
Přílohy
1144501.jpg
Milan.D.
 
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 20 říj, 2022 7:39 pm
Bydliště: Větrný Jeníkov

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod Milan.D. » pát 10 bře, 2023 5:42 pm

radeksindy píše:Vladimír_B: Klasický kotlový vůz žádný, ale několik desítek nádobových vozů.

Před lety jsem měl také ambice vyšperkovat si sbírku o nádobový vůz, na který jsem sehnal od parostroje obtisky. Bohužel jsem v té době měl k dispozici jen dvě nekvalitní fotky nádobového vozu navíc každý jiného provedení. Taky jsem případnou odchylku o skutečnosti tolik neprožíval, tak jsem rozřezal nádobový vůz od Pika a předělal jej k obrazu svému. Bohužel se později ukázalo, že všechno je jinak , takže vznikl takový paskvil. Předělávat znovu už ho asi nebudu i vzhledem k nedostupnosti obtisků. Fotka předlohy k obtiskům ukazuje, že patří na jiný typ, ale to co jsem postavil zhruba odpovídá tomu co bylo na platformě Ztr a Vtr.
Přílohy
DSCF4186.JPG
173377.jpg
Milan.D.
 
Příspěvky: 336
Registrován: čtv 20 říj, 2022 7:39 pm
Bydliště: Větrný Jeníkov

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod A2C » pát 26 črc, 2024 1:20 pm

Páni, skúsim sa informovať.
V 3ep. existovali aj iné varianty vozov Vtr, Ztr?
Ztr s drevenou budkou
Ztr s plošinou
Ztr bez budky/ bez plošiny s brzdou
Ztr bez brzdy
Ztrc (bez budky?)
Vtr s plechovou budkou (len jeden typ?)
Vtr s drevenou budkou
Vtr bez budky / bez plošiny s brzdou
Vtr bez brzdy.
Alebo boli aj iné verzie, či modifikácie?
Napríklad Ztrc s budkou?
Neboli aj plechové hranaté búdky?

Ďakujem.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod UncleFardy » pát 26 črc, 2024 2:23 pm

Já vím ještě o Ztrcc, s budkou, měly dvoje dveře vedle sebe, které se otvíraly od sebe, Ztrcc s budkou a normálními dveřmi a Zsr poté možna přeznačeny na Ztr, pak přeznačeny na R a nakonec Rv ( nebo obráceně?) se sudy na víno. O vozech Rv je článek na Parostroji, tam je jejich historie popsána přesně. Vozy Ztrcc měly vytápěný ložný prostor. Místy se píše ještě o vozech na přepravu pergamenové suroviny. Pravda, musel jsem vygůglit co to je, a poté je mi záhadou, co by na těch vozech mělo být zvláštního. Měl by být víc odvětraný? Vnitřní police? Nebo závěsné tyče?
UncleFardy
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod radeksindy » pát 26 črc, 2024 7:32 pm

Ztr:
- vyráběné typy: 1Ztr (budka, ruční a tlaková brzda), 2Ztr (jen tlaková brzda), 3Ztr (zcela bez brzdy)
- s plošinou se nevyráběly, vznikaly případně pouze odstraněním budky,
- Ztrc byly z výroby výhradně typu 2Ztr, pokud později byly s budkou, jedná o doplnění potrubí na provozní vůz
- Zsr se sudy byly soukromé, až po roce 1952 dostaly čísla volného oběhu a řadu Rv
- dva vozy Zsr pro Západočeské papírny, závod Pergamnetka, byly normální konstrukce, původně soukromé, později převedeny na běžné Ztr
- vozy Ztrcc rovněž vznikly úpravou provozních vozů, doplněno vytápění a dvojité dveře, bylo jich cca 10 ks (1 a 2 Ztr)

Vtr:
- série z let 1946 až 1948: 1Vtr buď s dřevěnou budkou (Královopolská) nebo plošinkou, 2Vtr, 3Vtr (viz popis Ztr výše)
- série z let 1951 až 1954: 1Vtr s plechovou budkou nebo plošinkou, zbytek stejný
- série z let 1956 až 1957: brzda DAKO, předchozí Božič, není jisté jestli se typ 1Vtr stavěl
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod UncleFardy » pát 26 črc, 2024 7:49 pm

Před několika lety na k reportu někdo psal o vozu Ztrcc s jedněmi dveřmi a dokládal i fotky vyvedení páry do topení uvnitř skříně. Doufám, že nedopadnu jak Zeman s džentlmenem a že jsem si udělal poznámku, co to bylo za příspěvek. Pokusím se dohledat.
UncleFardy
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod radeksindy » sob 27 črc, 2024 6:11 am

Jasně, to nemělo být míněno tak, že byly jen exclusivně s dvojitými dveřmi.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod UncleFardy » sob 27 črc, 2024 9:44 am

Je dobře když někdo nadnese obdobné téma, které je jakoby "všeobecně zřejmé", protože se v diskusi mnohé upřesní, leccos vyjasní a sem tam padne i něco nového. Např. zde ty vozy na pergamen. Jeden Ztrcc stával dlouho odstavený v Kolíně, kolikrát jsem si ho prohlížel, ale nikdy si neudělal poznámky. A pak už tam nebyl a zřejmě skončil na šrotišti železničních dějin. Z diskuse na k reportu, do které jsem se velmi lehce zapojil, nakonec vzešla fotka toho vozu, poměrně z velkého úhlu. Je z ní jasné, že mezi dveřma a U profilem skříně je ještě mezera, takže křídla těch dvojitých dveří podle mě musela být trochu užší než původní jednoduché dveře. Model by se podle té fotky asi dal postavit, v dnešní době tedy spíše nakreslit a vytisknout :-) nicméně otázkou je, jak velká nepřesnost by vvznikla odhadem z té "šikmé" fotky. Mě by zajímala verze bez budky. Měly ty vozy čísla s pomlčkou nebo k rekonstrukcím došlo až po zavedení dvanáctimístných čísel?
UncleFardy
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Vacek Ztr a Vtr

Příspěvekod UncleFardy » sob 27 črc, 2024 9:51 am

Zde tedy fotka vozu Ztrcc z Kolína
Přílohy
Zavreny_Ztrcc_Skutecny.jpg
UncleFardy
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků