Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti G a větší.

Moderátoři: Michal Dalecký, Rudolf

Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » sob 12 črc, 2025 4:55 pm

Z trojcestné výhybky jsem udělal jednu odbočku a vratnou smyčku s LGB 10151. Do odbočky vlak jede, a směrem do smyčky se hned zastaví. V čem může byt problém? Nikde nemůžu najít žádné schéma zapojení, nebo nějaké info. Řešil to už někdo?
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod alexander » ned 13 črc, 2025 5:38 am

Ono to tak má fungovať... Regulátor otočiť do nuly, prepnúť zmenu smeru jazdy a pridať....
alexander
 
Příspěvky: 408
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » ned 13 črc, 2025 8:03 am

On se ten vlak zastaví na výhybce, ještě předtím, než dojede k tomu modulu.
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod look23 » pon 14 črc, 2025 7:48 am

Nedojde ke zkratu při přepnutí výhybky směrem do smyčky?
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1240
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » pon 14 črc, 2025 7:51 am

Myslím že ne.
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod jipol57 » pon 14 črc, 2025 9:08 am

A zastaví se ztrátou napájení, nebo zkratem? Jsou propojeny kolejnice za rozvětvením výhybky? Myslím tím propojky pod pražci. Neznám G, ale to musí být u všech rozchodů. To asi nebude mít souvistost s moduly vratné smyčky. Jak jsem se díval na obrázky, tak v modulech jsou izolované obě koleje, a až za nimi dojde k přepólování. Před moduly je to jako běžné zapojení.
jipol57
 
Příspěvky: 1407
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 4:18 pm

Dnes jsem zkoušel. Výhybka funguje normálně.

IMG_20250715_175351.jpg
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 4:22 pm

Tady za tím modulem se zastaví ztrátou napájení. Myslel jsem že v něm budou diody. a tam je jen svorkovnice. Schéma jak to zapojit jsem nikde nenašel.
IMG_20250715_175757.jpg
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 4:23 pm

Druhý modul.
IMG_20250715_175932.jpg
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 4:26 pm

Návod je k 10151 a 10152, ale fyzicky mám 1015K a 1015T.
IMG_20250715_180111.jpg
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 4:57 pm

Takže, teď to funguje. Vlak přejede přes první modul a na druhém se zastaví. Otočením regulátoru na druhou stranu se rozjede a pokračuje v jízdě.
Na zahradě to nejelo, předpokládám že byla přerušená kolej v místě mezi moduly......
IMG_20250715_190014.jpg
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 5:01 pm

Akorát, když se zastaví tak je v kolejišti zkrat, měřeno multimetrem. Vadí to něčemu? Regulátor předpokládám je odolný vůči zkratu.
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod jipol57 » úte 15 črc, 2025 6:18 pm

Asi si měl nějaký špatný dotyk na výhybce, když jsi to zkoušel venku. Psals' přece, že se zastaví na výhybce. To by ten modul neměl ovlivnit, ještě před ním.

Po prostudování těch diod, mám dojem, že bys měl v půlce smyčky ručně přesměrovat regulátor, a loko by měla pokračovat stejným směrem, a dalším modulem už projet bez zastavení. Zkratovou ochranu bych takhle pravidelně trvale nezneužíval. Bez zastavení ve smyčce u analogu, to asi nepůjde.
Zkrátka mezi těmi moduly (druhý jsou pouze přerušené koleje), vlak pojede vždy stejným směrem, ať máš regulator jakkoliv. To taky znamená, že do smyčky vždycky musíš najíždět stejnou cestou od výhybky.
Opačnou cestou by nastal zkrat hned na modulu.

Snad nekecám.
jipol57
 
Příspěvky: 1407
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod Zlámalík » úte 15 črc, 2025 6:21 pm

Když se zastaví kde? Zkrat (dlouhodobý) tam přece být nesmí, buď upečeš regulátor, nebo v něm zabere pojistka a odpojí ti to sama. A hlavně, někde něco vytavíš, protože zkratový proud přes něco teče (lokomotiva?) a uzavírá obvod...
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2665
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Trojcestná výhybka a vratná smyčka

Příspěvekod romansis » úte 15 črc, 2025 6:41 pm

Jipol57:
Výhybka kontakt mít nemusí, jsou tam drátové propojky. Modul jsem měl hned za výhybkou a myslel že to dělá výhybka.
romansis
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 22 bře, 2020 2:52 pm

Další

Zpět na Modely velkých měřítek a zahradní železnice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník