Ak to zjednoduším, tak tak ako nakladalo na nákladisku do úzkych, tak potom prekládka do nornálnorozchodných. T.j. zase klády, na ktorých sa drevo "valilo" buď pajcermi - železnými tyčami alebo kladkostrojmi popr. inou "mechanizáciou" na ľudský alebo animálný pohon. Siahovice ručne. Vagóny v tomto prípade neboli vedľa seba, ale bolo zložisko, kde sa drevo ukladalo na prekládku. To platilo u malých LŽ, tam, kde boli veľké objemy sa používala už v tej dobe mechanizácia už od začiatku, aj keď to nemusel byť konzolový žeriav. Drevo z lesa - t.j. slangovo "ťažba na stojato" sa prekladalo priamo do normalnorozchodných vagónov málo kedy, v podstate asi nikdy, mimo výnimiek daných v mimoriadnych prípadoch. Vždy išlo najprv na pílu, popr. úložisko, kde sa skontrolovalo, označilo atď., spracovalo aspoň na hrubo, ošetrilo atď. Potom šlo na prekládku. Ak počkáš do víkendu, sú nejaké fotky, filmy, popisy, skúsím do dať nejak do kopy.
Inač pozri si tento film, je síce maďarský, ale na pochopenie prekladký to snáď stačí, cc od 20 min.
https://www.youtube.com/watch?v=rcHsSSBwghM