Ušatá 464.0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Charlie » úte 26 led, 2016 10:55 pm

Pokračuju...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tyhle dílky přijdou zevnitř rámu na zesílení aby bylo možno vyříznout závit.
Obrázek
ČSD, H0, H0e, DCC z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Charlie » stř 27 led, 2016 10:32 pm

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
ČSD, H0, H0e, DCC z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Stanopp » sob 30 led, 2016 2:33 pm

Charlie,
spriahla sú zatiaľ len v teoretickej rovine. Vpredu bez, pod tender príde kinematika riešená podobne ako na mojej 477.013. Uvidím, či so šachtou, alebo s držiakom ako má napríklad Roco 431.0. Keď sa dostanem k realizácii, opäť zavesím na picasu. Momentálne mám na stole francúzsku paru v nulke, kde sa mi blíži termín, takže k ušatej sa dostanem len občas.
Stanopp
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 10 srp, 2011 4:38 pm

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod greenery » sob 30 led, 2016 2:45 pm

..... ta kinematika by mě taky zajímala
greenery
 
Příspěvky: 938
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Stanopp » ned 31 led, 2016 8:19 am

Celá kinematika je postavená na báze Roco 365.4. Do rámu som vletoval pliešok s drážkou, ktorý vedie kinematiku pri naťahovaní pružinky. Do čelníka je osadený čap, ktorý zase vymedzuje pohyb šachty do bokov. Na ušatej bude potrebné kvôli šachte odbrúsiť časť čelníka behúňa, inak by to malo fungovať rovnako. Šachta sa dá objednať u Roca ako náhradný diel s císlom 120571, keby mal niekto chuť vyskúšať realizáciu predo mnou :D

https://picasaweb.google.com/1178157924 ... vqsjvibsQE
Stanopp
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 10 srp, 2011 4:38 pm

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Stanopp » čtv 04 úno, 2016 2:18 pm

Nemá niekto náhodou foto krytu piesočníku od p. Murasa? Na osmičku som niečo stvoril, rád by som si to porovnal.
Premeriaval som si polohy vyleptaných dier (výronky, regulátor, madlá) s výkresom-moc to nesedelo a teda som ich všetky (okrem troch k odbernému ventilu) zalial cínom a prebrúsil. Robil niekto z vás, prípadne uvažuje nad otváracími dymničnými dverami, trubkovnicou predhrievačom a sitami?

https://picasaweb.google.com/1178157924 ... fTd-de5OA#
Stanopp
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 10 srp, 2011 4:38 pm

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Stanopp » čtv 17 bře, 2016 8:08 pm

Dnes som sa pustil do trojice tiahiel na pravej strane. V poradí od kotla sú k regulátoru, odvodňovacím ventilom valcov a vyrovávaču tlaku vo valcoch. Uchytené su na troch konzolách, dosť by pomohlo, keby boli v čele búdky vyleptané dierky. Rovnako by prácu uľahčili vyleptané konzoly, takto vznikli vŕtaním 0,5mm dier do 1mm širokých pásikov. Plniaci otvor vane a jeho poklop sú široké a chybne umiestnené smerom ku kotlu. Po odletovaní, zbrúsení lemu na vrchu vane, vyplátovaní vzniknutej medzery po posunutí otvoru a opätovnom osadení plniaceho otvoru, už mala trojica tiahiel miesto. Na kotli ešte zavadziali nízko osadené stupienky a tak, keď už boli dole, som pred ich znovuosadením zmenšil šírku ich konzol. Tiahlá v konzolách sú zatiaľ priletované len k búdke a páke regulátora. Letovanie konzol ku kotlu ma čaká najbližšie.
Na stavebnici sú veci, ktorým nerozumiem ako napríklad rozdielny rozmer dosiek pod nárazníky predný-zadný čelník, rozdiel v rozteči závesov dymničných dverí leptaného dielu a priloženého odliatku (nepoužil som síce ani jedno, ale...), dĺžka kotla - ak dodržím návod, je dlhší o cca 2mm, predleptané miesta pre tabuľky čísel - po dolepení by príliš vytŕčali, takže som to odbrúsil, rovnaký osud postihol vyleptané kruhy na krídlach- môj model bude bez znakov, umiestnenie znaku Škoda nelícuje so znakom ČKD...
Spojenie pojazdu a skrine nie je vyriešené. U mňa pribudli výstuhy s narezaným závitom v tendri a v bloku valcov. Ešte to bude ale chcieť doladiť podložením kotla nad blokom valcov, aby mi nepadala mašinka na nos.
Doterajší priebeh telenovely je zachytený na Picase, ďalšie diely budú pomaly pribúdať. Snáď ju dokončím pred prvými šedinami :roll: .

https://picasaweb.google.com/1178157924 ... directlink

Vaše postrehy, návrhy na zlepšenie, kritika, otázky potešia
Stanopp
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 10 srp, 2011 4:38 pm

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Petr_J » pát 18 bře, 2016 5:08 pm

Perfektní práce, obdivuhodný smysl pro detail. Radost sledovat zrození takovéhoto modelu :wink:
Petr_J
 
Příspěvky: 127
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod Stanopp » ned 20 bře, 2016 8:07 am

Ďakujem za pozitívnu reakciu, tuším som o pár cm vyrástol. Ak bude finálny dojem podobný vašej 354.7, budem so svojou prácou spokojný.
Do cieľa je ešte ale ďaleko...na zozname ešte ostávajú nárazníky, vstupy a výstupy kompresora (upravený roco), elektro od dynama k predným lapmám a reflektoru, druhý mazací lis, nové konzoly krídiel, nový rebrík, interiér kuchyne, striešku nad okno, strešné háčiky, olejničky na križiaky, brzdy (plastové klátiky, tyčovie z mosadze), protikĺuky, konzloly pod vane medzi druhú-tretiu a tretiu-štvrtú spriahnutú os a uvidíme, či ešte niečo nepribudne...skôr áno, ako nie :D
Chcelo by to napríklad ešte dotiahnúť ochudobnené podvozky...
Časom by som chcel postaviť aj 464.001 možno aj jeden kus z jedničkovej série. Veľa z úprav bude rovnakých, bolo by fajn mať aršík leptaných dielov...jedného dňa, keď sa naučím exportovať z AutoCadu do Corelu..
Stanopp
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 10 srp, 2011 4:38 pm

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod KE-pavuk » pon 21 bře, 2016 4:21 am

Stanopp píše:Ďakujem za pozitívnu reakciu, tuším som o pár cm vyrástol. Ak bude finálny dojem podobný vašej 354.7, budem so svojou prácou spokojný.
Do cieľa je ešte ale ďaleko...na zozname ešte ostávajú nárazníky, vstupy a výstupy kompresora (upravený roco), elektro od dynama k predným lapmám a reflektoru, druhý mazací lis, nové konzoly krídiel, nový rebrík, interiér kuchyne, striešku nad okno, strešné háčiky, olejničky na križiaky, brzdy (plastové klátiky, tyčovie z mosadze), protikĺuky, konzloly pod vane medzi druhú-tretiu a tretiu-štvrtú spriahnutú os a uvidíme, či ešte niečo nepribudne...skôr áno, ako nie :D
Chcelo by to napríklad ešte dotiahnúť ochudobnené podvozky...
Časom by som chcel postaviť aj 464.001 možno aj jeden kus z jedničkovej série. Veľa z úprav bude rovnakých, bolo by fajn mať aršík leptaných dielov...jedného dňa, keď sa naučím exportovať z AutoCadu do Corelu..

Aloha, ak prides na rusnoparadu , naucim ta :-)
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: Ušatá 464.0

Příspěvekod martini » úte 20 zář, 2016 7:07 am

Zdravím.

Zvažuji použít pro 464.0 v H0 pojezd z BR 41, kde bývá pohon samozřejmě v tendru, ale snad by šlo přidat motor s převodovkou. Měl někdo podobnou myšlenku? Rozvody z

Rozměrově: 464.0 má průměr dvojkolí 1624 mm, tj. 18.7 mm v H0. PG má použity kola Scale Link o průměru 18 mm, zatímco u BR 41 to vychází na 18.4 mm, to jest blíže k ideálu. Na délku mi ale vychází pojezd BR 41 o celých 4.5 mm delší než by tomu mělo být u 464.0

Máte někdo představu jaký je průměr kol u modelové BR 41 od Roco?
martini
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 01 říj, 2014 9:30 am

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník