M494.001

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: M494.001

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 16 črc, 2015 3:44 pm

A kde myslíš, kolego HonzoM, že by u Krese ty podklady vzali????? Barevná fotka prostě není. Pokud jsi zklamán, zkus nějakou objevit, pošli ji a u Krese to necháme fouknout jinak. Model ještě není hotov a barvy pořád ladíme. Vypadá to něco mezi 5011 a 5013. To samé světlé odstíny kastle - musí být takové, aby až se na to natisknou potisky, byly tyto vůbec vidět. O výrobě se ví více než rok a co člověk, to názor. Nakonec to bude tmavě modrá , ale tak tmavá jako poslední modrý Hektor od Tilliga, který je skoro černý(ta modrá tam je, ale musí se hledat)to nebude. Proč by se jmenovalo Modrý blesk něco, co je fialové nebo černé. V roce 1946 tu komunismus opravdu ještě nebyl, takže se mohly a v drtivé většině i nazývaly barvy pravými barvami. Tomu zase věřím já. Tedy Modrý blesk byl na první pohled modrý. Až mi někdo ukáže fotku této konkrétní jednotky v jiné barvě, klidně se (a v zájmu odhalení zákoutí historie i rád)nechám přesvědčit, že Modrý blesk nebyl modrý. Ale zatím nic. Ještě nic není vyrobeno a už je hromada kritiků, kteří ví, jak je to úplně špatně, ale jak by to mělo být správně neví. Vloni byla hromada řečí, jak je špatně M140. Ano, popisy neodpovídaly, ale vyhovělo se části modelářů, části obchodníků, někteří jsme skřípěli zuby, ale po Mankách se jen zaprášilo a to byla cena na malý motorák dost vysoká. A díky tomuto počinu jsou teď u Krese ochotni nám zase něco v malé sérii vyrobit. Kvůli 50-ti kusům nebude nikdo vyvíjet speciální barvu. Berte to rozumně - jsou v tom docela velké peníze(50 jednotek x 11.000) a kde je jistota, že se to rychle prodá? Já už to mám objednané stejně jako M140 i s dekodérem. Prostě zase věřím v rozumný kompromis.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 946
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: M494.001

Příspěvekod Jardax » čtv 16 črc, 2015 4:04 pm

Panove, jenom takova okamzita uvaha. Modry sip preci nebyl jediny, ta "rada" mela prubezne nekolik ruznych jednotek. A u tech se prece vi jaka modra se pouzivala, ne? Neni tedy logicke predpokladat, ze to bude pravdepodobne ta sama modra, nebo alepson ne prilis jina?
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Re: M494.001

Příspěvekod Jacek » čtv 16 črc, 2015 4:24 pm

Radek Strnad píše:A kde myslíš, kolego HonzoM, že by u Krese ty podklady vzali????? Barevná fotka prostě není.

Barevná fotka prostě je, ach jo. Radku, zrovna Tobě jsem ji ukazoval u mě doma. Jenže když někdo v jistých "Informacích" napíše, že fotky nejsou, podklady nejsou, tak prostě nejsou, že...

Fotku sem dát nemůžu, je ze sbírky J. Wágnera. Náhled toho podladu je v několika e-shopech, např. tady:
http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... t_id=10147
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 658
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: M494.001

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 črc, 2015 4:56 pm

Tohle není barevná fotografie toho vlaku, to je jen obrázek který pan Wágner vytvořil a barvy zvolil tak, jak je považoval za správné. Je tam jasně napsáno "autor návrhu: Jaroslav Wágner".
N, epocha 5,6, Digitrax, DR5000, MGP, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2025
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M494.001

Příspěvekod JenikPluto » čtv 16 črc, 2015 5:07 pm

No já bych řekl, že Jacek měl na mysli, že podle té fotografie, kterou p. Wágner má, je ten návrh, na který odkazuje, barevně vytvořen, ne že ten odkaz je na tu fotografii. Je to ten nákres, který se tu na fóru před časem objevil http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=15090&mode=view

To Jacek: Ta zmiňovaná fotografie není tahle, že ne? http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=387654.jpg&httpref=/ Pokud tu fotografii máš, můžeš alespoň uvést barvu té soupravy? Skutečně odpovídá té na tom návrhu, tzn. není to modrá? Díky.

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 188
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: M494.001

Příspěvekod Jacek » čtv 16 črc, 2015 5:19 pm

Vyjádření k odstínům stejně jako k té fotografii nechám na vlastníkovi. Tedy skutečném, ne tomu co se tam podepsal :D
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 658
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: M494.001

Příspěvekod Jardax » čtv 16 črc, 2015 5:30 pm

Rozhodne by me zajimalo, proc se to tedy lisi v barve spodni casti oproti popisu na k-reportu... :)
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Re: M494.001

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 16 črc, 2015 5:47 pm

Jak si mám Jacku pamatovat, jakou fotku si mi ukazoval, když než k tobě člověk přes hory vlakem dohrčí, tak vypije 8 piv :lol: :lol: :lol: . Ale to, co je na tom obrázku u prodejců není ta barva, která nakonec bude na modelu. Fotku má tedy p. Wagner, je jeho, nikomu ji asi nepůjčí a jaký odstín to je nikdo neřekne. Takže v podstatě jsme na tom stejně, jako když žádná barevná fotka neexistuje. Nemusí se to přeci dávat sem, když je to tak strašně tajné, máme také soukromé maily. Otázkou stále je, jaký sortiment barev má Kres. Určitě nebude kvůli několika bláznům z ČR kupovat sud barvy, kterou už nikdy nepoužije nebo nebude míchat x odstínů, aby trefil to, co chceme, přičemž většinu pak za stálého míchání vyleje. Ovšem někteří chtějí spíš odstín víc do světla, aby to bylo atraktivní, jiní chtějí tmavší, zatímco ti první říkají, že skoro černý model bude hnusný a oni to nekoupí, k čemuž se hned přidají obchodníci, kteří chtějí, aby to bylo co nejkrásnější a dobře se to prodávalo.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 946
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: M494.001

Příspěvekod JenikPluto » čtv 16 črc, 2015 6:06 pm

Jacek píše:Vyjádření k odstínům stejně jako k té fotografii nechám na vlastníkovi. Tedy skutečném, ne tomu co se tam podepsal :D


Trošku jsem doufal, že alespoň někdo má k dispozici i lepší foto, než tohle. Čím delší dobu se na ten obrázek dívám, tím spíš se přikláním k tomu, že je to kolorovaná černobílá fotka, takže vypovídací hodnota nula. Pokud nic lepšího k dispozici není, tak bych chápal i neochotu ke komentářům na téma barva. Ale nakonec vzhledem k tomu, že je to souprava, která jezdila v době, kterou si pamatuje nemnoho lidí (tedy těch, kteří se v té době nehonili za káčou), tak ta barva může být klidně takováhle https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_363#/media/File:Locomotive-cz-363180-2.jpg :-)

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 188
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: M494.001

Příspěvekod Jardax » čtv 16 črc, 2015 6:09 pm

Radek Strnad píše:Jak si mám Jacku pamatovat, jakou fotku si mi ukazoval, když než k tobě člověk přes hory vlakem dohrčí, tak vypije 8 piv :lol: :lol: :lol: . Ale to, co je na tom obrázku u prodejců není ta barva, která nakonec bude na modelu. Fotku má tedy p. Wagner, je jeho, nikomu ji asi nepůjčí a jaký odstín to je nikdo neřekne. Takže v podstatě jsme na tom stejně, jako když žádná barevná fotka neexistuje. Nemusí se to přeci dávat sem, když je to tak strašně tajné, máme také soukromé maily. Otázkou stále je, jaký sortiment barev má Kres. Určitě nebude kvůli několika bláznům z ČR kupovat sud barvy, kterou už nikdy nepoužije nebo nebude míchat x odstínů, aby trefil to, co chceme, přičemž většinu pak za stálého míchání vyleje. Ovšem někteří chtějí spíš odstín víc do světla, aby to bylo atraktivní, jiní chtějí tmavší, zatímco ti první říkají, že skoro černý model bude hnusný a oni to nekoupí, k čemuž se hned přidají obchodníci, kteří chtějí, aby to bylo co nejkrásnější a dobře se to prodávalo.


Nerekl bych, ze je pro diskutujici podstatne jake ma vyrobce barvy skladem, ani jak si marketingovi magove predstavuji prodejnost na zaklade svetlosti ci tmavosti. Udelejte to treba duhovy, to ted frci ;)
Ja osobne bych rad vedel jaka barva to byla realne, co si striknete na vas model je mi s dovolenim naprosto volny...
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Re: M494.001

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 črc, 2015 6:10 pm

Radek Strnad píše:Jak si mám Jacku pamatovat, jakou fotku si mi ukazoval, když než k tobě člověk přes hory vlakem dohrčí, tak vypije 8 piv :lol: :lol: :lol: . Ale to, co je na tom obrázku u prodejců není ta barva, která nakonec bude na modelu. Fotku má tedy p. Wagner, je jeho, nikomu ji asi nepůjčí a jaký odstín to je nikdo neřekne. Takže v podstatě jsme na tom stejně, jako když žádná barevná fotka neexistuje. Nemusí se to přeci dávat sem, když je to tak strašně tajné, máme také soukromé maily. Otázkou stále je, jaký sortiment barev má Kres. Určitě nebude kvůli několika bláznům z ČR kupovat sud barvy, kterou už nikdy nepoužije nebo nebude míchat x odstínů, aby trefil to, co chceme, přičemž většinu pak za stálého míchání vyleje. Ovšem někteří chtějí spíš odstín víc do světla, aby to bylo atraktivní, jiní chtějí tmavší, zatímco ti první říkají, že skoro černý model bude hnusný a oni to nekoupí, k čemuž se hned přidají obchodníci, kteří chtějí, aby to bylo co nejkrásnější a dobře se to prodávalo.

Za prvé, pokud správně čtu, to, co jsi Jacku Radkovi ukazoval byl ten barevný nákres vytvořený panem Wágnerem, ne barevná fotografie reálu.
Za druhé, kdyby pan Wágner skutečně barevnou fotografiǐ měl, proč by se tím nepochlubil na K-reportu? Nemusel by ji ani ukazovat, pokud by nechtěl, ale minimálně by jistě řekl že ji má. Mít fotografii a nechtít ji nikomu ukázat nemá smysl - budu-li tvrdit že něco mám ale nikdy to nikomu neukážu je nesmysl, protože tím nedokážu že nelžu a že jsem si to nevymyslel.
Za třetí, i kdyby taková fotografie skutečně existovala, stejně by byl odstín sporný, víme jak vypadají řadu let staré vybledlé barevné fotografie. Nezbývá se než smířit s tím, že barva na modelu bude vždy fikce a nikdo nebude mít podklad pro tvrzení, že právě ta jeho interpretace je ta nejsprávnější.
Naposledy upravil HonzaM dne čtv 16 črc, 2015 6:18 pm, celkově upraveno 2
N, epocha 5,6, Digitrax, DR5000, MGP, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2025
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M494.001

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 črc, 2015 6:16 pm

Jardax píše:
Nerekl bych, ze je pro diskutujici podstatne jake ma vyrobce barvy skladem, ani jak si marketingovi magove predstavuji prodejnost na zaklade svetlosti ci tmavosti. Udelejte to treba duhovy, to ted frci ;)
Ja osobne bych rad vedel jaka barva to byla realne, co si striknete na vas model je mi s dovolenim naprosto volny...

Bohužel musím konstatovat, že nemáme šanci zjistit, jaká barva to byla. Pokud by existovala barevná fotografie, byla by po těch letech vybledlá, pokud bychom našli pamětníka, nebylo by to objektivní, bylo by to závislé na tom, co si on myslí.
N, epocha 5,6, Digitrax, DR5000, MGP, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2025
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M494.001

Příspěvekod JenikPluto » čtv 16 črc, 2015 6:32 pm

HonzaM píše:Bohužel musím konstatovat, že nemáme šanci zjistit, jaká barva to byla. Pokud by existovala barevná fotografie, byla by po těch letech vybledlá, pokud bychom našli pamětníka, nebylo by to objektivní, bylo by to závislé na tom, co si on myslí.


Šance by tu být mohla. Čistě teoreticky - ten nátěr někdo musel zadat, tedy v té době mohla existovat objednávka se specifikací barvy (barev). Pokud neexistovala, pak by mohla existovat faktura, kde by mohl být odstín nějakým způsobem specifikován. Na hranici utopie je, že by se tyhle dokumenty podařilo nalézt v archivech Č(S)D. Bylo by třeba investovat do hledání spoustu času a výsledek by byl velmi, velmi nejistý. Je otázka, jestli a komu to stojí za to...

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 188
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: M494.001

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 16 črc, 2015 7:42 pm

Barva jako na řadě 363 to tedy určitě nebude - lidi neblázněte. Poslední verze je, že to bude to mezi odstíny RAL 5011 a 5013, což je něco úplně jiného. Má někdo jiný návrh????Sem s ním. RALový vzorník je dnes běžně dostupný. Dovedl bych si představit i něco jako Hamburčan art.96181 v kat. Tillig 2006-07 str.39. To je tmavě modrá lehce do fialova.Ale jaký je to RAL????? Ve vzorníku nic takového není.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 946
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: M494.001

Příspěvekod Jardax » čtv 16 črc, 2015 8:16 pm

Radek Strnad píše:Barva jako na řadě 363 to tedy určitě nebude - lidi neblázněte. Poslední verze je, že to bude to mezi odstíny RAL 5011 a 5013, což je něco úplně jiného. Má někdo jiný návrh????Sem s ním. RALový vzorník je dnes běžně dostupný. Dovedl bych si představit i něco jako Hamburčan art.96181 v kat. Tillig 2006-07 str.39. To je tmavě modrá lehce do fialova.Ale jaký je to RAL????? Ve vzorníku nic takového není.



Ja na ty odstiny koukal, oba mi prijdou opticky fajn. Ale stejne bych radsi vedel skutecnou barvu :)
Puvodni nemecke jsou 1014 a 4001, standardni nemecka modra 5009... ale to jsem jen tak zapatral na netu...
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník