Oprava Ragulina v TT

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Oprava Ragulina v TT

Příspěvekod TTmili » sob 03 led, 2015 2:30 pm

No myslel jsem že si udržím odstup, ale ono to dost dobře nejde. Zásadně jsem pro nové pojezdy a stroje, pokud se jedná o tovární produkci jezdící po kolejišti. Pokud se jedná o rukodělné modely, jsem trošičku volnější, ale vzásadě volím také pokud možno tovární a pokud možno nové pojezdy. Ale jedním dechem dodávám, že taková Bobina (E11) nebo Ragulin (Nohabka) byly nejpovedenějšími pojezdy BTTB, které lze využít na přestavbu po jistých úpravách (remotorizování, vymezení vůlí, nová ozubená kolečka, nová dvojkolí). Další vcelku zdařilé pojezdy jsou na malých párách (přestavby na ř. 423.0 a 433.0, a 434.X) a BR56 (BR86), tyto jsou však už hůř využitelné a pro dnešní potřeby se snad ani nevyplatí (výměna dvojkolí je nutnost, stejně tak rozvody, motor, atd.).
Takže spíš jde o osobní preference, a to jak moc se chce kdo drbat s tím, aby ten pojezd jezdil jak má. Cenově oboje vychází nastejno, pokud samozřejmě pojezd chci použít do vlastního modelu. A na konstrukci těhle pojezdů nemá co zastarat, to že se dnes používá spíš řešení "šnek nahoře a domeček plný koleček" je jen pro jeho jednodušší výrobu a menší nároky na přesnost oproti šneku přímo u nápravy, ostatně pojezdy PG dokazují že toto řešení není nic špatného.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1626
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Oprava Ragulina v TT

Příspěvekod Jirka_US » sob 03 led, 2015 5:10 pm

Jen par poznamek:
1) remotorizacni kity pro modely Zeuke/BTTB nabizeli nemecti kolegove jiz pred vice nez 20 lety a soudruzi to nebyli, ale sikovni urcite ano.
2) nema prilis velky vyznam srovnavat model, ktery ma najezdeno x metru vs. model zanovni. Nicmene pokud budeme porovnavat model "zanovni" byt vyroben pred 40 lety, pak lze dosahnout dobrych jizdnich vlastnosti v digitalu nastavenim prislusnych CV. Myslim, ze by to mohlo byt zajimave pro ty co radi modelu se zbavit.
3) Model digitalizovat dekoderem, ktery uzmoznuje zmenu kmitoctu PWM (CV9) napr. Zimo nebo Digitrax. Pokud samotna zmena CV9 nestaci, je treba nastavit dalsi CV vztahujici se pro rizeni motoru.
4) jedna z moznosti u modelu BTTB/Zeuke je rovnez jizda na "analogove nule' (nezkouset u modelu Tillig !!!!) tedy bez dekoderu, omezeni je pouze 1 model bez dekoderu.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1163
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Oprava Ragulina v TT

Příspěvekod Tomáš » sob 03 led, 2015 6:17 pm

Tohle téma by zasloužilo samotný příspěvek. :wink: Vždycky tady budou příznivci a vždycky,tady budou odpůrci BTTB/Zeuke.

Když jsem se před několika lety znovu stal aktivním "vláčkařem" našel jsem mimo jiné i toto fórum a těšil se, jak se právě od zkušených matadorů dozvím více,jak znovu oživit modely BTTB/Zeuke. Jak se k nim postavit po stránce údržby a třeba i té "modernizace" . Byl jsem tehdy popravdě zaskočen texty typu "to vše prodej , vyhoď, nebo dej dětem na hraní. Spíš jsem čekal,že právě ti, kteří celý svůj "modelářský život" trávili proháněním těchto vláčků (nemusíme tomu říkat nutně model) budou ochotni poradit, "jak to tehdy dělali", (Pokud se nepletu tak se modely BTTB/Zeuke vesele proháněly na plechových kolejích až do 90.let) že to v pohodě, možná k radosti všem co do nějakého klubu docházeli a nebo prostě jen na doma jezdilo.
Ano vývoj se zastavit nedá a tak dnes máme modely daleko lépe zpracované,jak jízdně ,tak vzhledově. A co tedy s těmi BTTB ? No já třeba asi 85% lokomotiv prodal. (pro mě nezajímavé i když občas mě to dost mrzí,chleba to nežralo) Těch 10% bych nedal nikdy pryč. Mám k nim velmi kladný citový vtah. Některá jsem nakoupil za první těžce vydělaný peníz,některé jsem dostal darem. Možná to někomu případe jako blbost,ale je to tak. Názor "tak si je dej do vitrínky" neuznávám. Nikdy jsem modely nekupoval na okrasu. Vždycky jsem je měl na ježdění a proto některé potřebují určitou údržbu.A jezdit můžou v takové kvalitě v jaké byly vyrobeny. (Těžko si už tehdy někdo koupil model který poskakoval a protáčely se mu kolečka).
No a těch 5% jsem si nechal prostě na experimenty. Pořád totiž zastávám názor,že chybami se člověk učí a tak je lepší zničit podvozek bobiny za pár stovek,než nový pojezd za několik tisíc.Když jsem se snažil vysochat první odlitek 742 tak mi v něm určitě stačil pojezd z hektora. Nikde jsem to nikomu nenutil a sám měl radost,že se to té 742 trochu podobá a že se to hýbe. Jo kdybych stavěl mašiny stejně jako někteří šikovní modeláři,tak si tak klidně pojezd za několik tisíc koupím. Zkoušel jsem si udělat 182. Moc to nedopadlo a tak jsem doteď rád, že jsem použil pojezd ze starého krokouše na místo nového pojezdu.

Takže kdo chce ať s klidným svědomím poradí a kdo nechce a směje se ať to raději vůbec nečte.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků