T478 Zamračená, Bartotka

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

T478 Zamračená, Bartotka

Příspěvekod Houmr » čtv 11 říj, 2007 1:22 pm

Scháním popisky na tu lokomotivu. Stačí detailní fotky popisek. Máteli někdo, můžete posílat na mail :lol: Doufám, že jsou zhruba totožné z dob ČSD, tak i ČD. Popřípadě napište.
Díkes 8)
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: T478 Zamračená, Bartotka

Příspěvekod Jan Jirásek » pát 12 říj, 2007 6:03 pm

Houmr píše:Scháním popisky na tu lokomotivu. Stačí detailní fotky popisek. Máteli někdo, můžete posílat na mail :lol: Doufám, že jsou zhruba totožné z dob ČSD, tak i ČD. Popřípadě napište.
Díkes 8)


Honzo zkus Banko Praha. Má i 3D znaky ČKD,Škoda,tabulky apod. dělá i potisk atd.. viz. jejich e-mail, telefon atd..
Uživatelský avatar
Jan Jirásek
 
Příspěvky: 149
Registrován: pát 27 dub, 2007 3:01 am
Bydliště: Česko/Německo

Příspěvekod Martin HO » pát 12 říj, 2007 6:44 pm

Mám obtisky od http://obtisky.parostroj.net/seznam_obt ... _02_12.htm a jsem velmi spokojený.
Martin HO
 

Příspěvekod Houmr » sob 13 říj, 2007 6:08 am

Ano o p.Bankovi vím. Martine ti obtisky jsou tedy i s popiskami? O ty mi jde především. Jinak díky!
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Martin HO » sob 13 říj, 2007 10:03 am

Houmre, posílám Ti fotku příbalového nákresu k obtiskům T 478.1 80.léta e-mailem. Ten papírek má formát 9x5 cm, takže asi nebude moc čitelná, ale je tam: tabulka řadyT 478.1230, tabulka ČSD (červenobílá) tabulka oprav žst.Nymburk (nebo váženo). písek, lokomotivu po odstavení zajistit klínem, na podvozek : T478.1230 2,40m na nádrž hmtnost 75t, ... rozvor 9m, délka 16,5m blesk 110V 2x voda 2550 l) něco co teď nepřečtu pod oknem strojvůdce, hvězda na čele, štítek ČKD Praha, znak ČKD, ty barevné popisy jsou červenobílé, ostatní bílé .
Martin HO
 

Příspěvekod Houmr » sob 13 říj, 2007 3:27 pm

Jo dostal jsem to dík.
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Martin HO » úte 16 říj, 2007 7:29 am

Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.
Martin HO
 

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 16 říj, 2007 10:19 am

Martin HO píše:Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

Prototypy, ověřovací série a první série měly dva vzduchojemy od druhé série (od č.T478.1093) byly nahrazeny jedním o průměru 700mm.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Tomáš » úte 16 říj, 2007 10:28 am

Michal Šuhajda píše:
Martin HO píše:Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

Prototypy, ověřovací série a první série měly dva vzduchojemy od druhé série (od č.T478.1093) byly nahrazeny jedním o průměru 700mm.


a jak se liší typ 749 a 751? já se ptám jen z toho důvodu,že právě na 749 jsem viděl dva vzduchojemy
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Cermi » úte 16 říj, 2007 10:59 am

Rozdíl je v topení. 749 má Elektricé topení.
Cermi
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 31 říj, 2006 5:52 pm

Příspěvekod Tomáš » úte 16 říj, 2007 11:47 am

Cermi píše:Rozdíl je v topení. 749 má Elektricé topení.


takže 751 má parní agregát na vytápení souprav a 749 má už el.topení..jinak je to teda stejný
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Martin HO » úte 16 říj, 2007 4:49 pm

Michale děkuji za informace. Martin HO
Martin HO
 

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 17 říj, 2007 1:59 pm

Tomáš píše:
Michal Šuhajda píše:
Martin HO píše:Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

Prototypy, ověřovací série a první série měly dva vzduchojemy od druhé série (od č.T478.1093) byly nahrazeny jedním o průměru 700mm.


a jak se liší typ 749 a 751? já se ptám jen z toho důvodu,že právě na 749 jsem viděl dva vzduchojemy

No, ono je to trošku složitější.
Původně vznikly řady T478.1-s parogenerátorem pro parní vytápění vytápění os. vlaků a T478.2- parogenerátor nahrazen balastem byly určeny pro vozbu nákladních vlaků.
Posléze byla ř. T478.1 přeznačena na ř. 751 a ř. T478.2 na ř. 752.
V devadesátých letech proběhla úprava lokomotiv obou řad, která spočívala zejména v dosazní zařízení pro el. vytápění vlaků. Takto upravené lokomotivy byly označeny ř. 749.
Řada 752 byla u ČD (na Slovensku stále existuje) posléze zrušena a lokomotivy byly přeznačeny na ř.751 s tím, že inventární číslo (poslední trojčíslí) bylo zvednuto o 300 Takže dnes mají tyto loko číslo 751 3XX-X .
Ř. 752 byla u ČD poté znovu obsazena reko Brejlovci.
U ostatních loko i u loko rekonstruovaných na ř. 749 byly ponechány původní inv. čísla. Pro úpravu se vybíraly lokomotivy různých sérií dokonce i loko 749 007 což je poslední stroj ověřovací série (má trochu jiný (kulatější) předek kabiny, světlomet a hladké bočnice). Proto [b]stroje ř. 749 můžou mít jeden nebo dva vzduchojemy. Záleží na tom z jaké výr. série pocházejí.
S předěláním vytápění se většinou "svezly" i další úpravy (výměna závěsek za pryžokovové sloupky, regulátory výkonu, apod.)
Podobně se upravovali i Brejlovci ř. 753(parní topení) na 750 (el. topení)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod dan » úte 08 led, 2008 9:15 pm

Chystám se na mráču ve vel. TT potřeboval bych nějaký výkres mráči buď ve skutečné velikosti nebo v TT nemáte někdo náhodou odkaz kde bych to našel
díky
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod JBr » úte 08 led, 2008 9:25 pm

Na www.prototypy.cz je nekolik okotovanych nakresu, ruzne vyrobni serie. Je tam i popis a hafo fotek ruznych masin.

Budes stavet mracu z leptu nebo z odlitku?
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků