BR 57 Roco

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: BR 57 Roco

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 11 bře, 2012 10:14 am

Přísloví nechval dne před večerem se mi opět potvrdilo. :D Po úpravě převodovky jsem měl neustále pocit,že jízda není to pravé ořechové,tak jsem pokračoval v dalším bádání.Odstrojil jsem kompletně celý tendr,nechal pouze motor a ejhle,nepravidelný chod.Sice nepatrný,projevující se ve středních otáčkách,ale byl tam.Po hodinách programování dekodéru,který má různé možnosti nastavení při nepravidelném chodu motoru,jsem konečně přišel na to,kde je jádro pudla.Problém byl v samotném motoru,konkrétně pružinky uhlíků(slabý přítlak)a mikroskopický bordel v drážkách komutátoru.V analogovém režimu se to neprojevuje,ale v DCC ano.Záleží možná také na typu dekodéru a jeho nastavení citlivosti proti přetížení.Já mám v mašině Uhlenbrock a rozdělávat mašiny,abych vyzkoušel Lenze nebo ESU se mi dvakrát nechtělo.V každém případě po proškrábutí drážek komutátoru a napružení pružinek uhlíků motor běží jak hodinky a mašina jede konečně podle mých představ.Jsem zvědav,jak dlouho to takhle vydrží,ale pro jistotu si pořídím uhlíky a pružinky od Fleischmanna,pokud tedy budou pasovat.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3417
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 57 Roco

Příspěvekod jirkan » ned 11 bře, 2012 9:43 pm

Já bych se zde také rád připojil k příznivcům modelů Fleischmann. Dovolil bych si ale zdůraznit ještě jednu pozitivní skutečnost, a to fakt, že všechny i ty nejsložitější lokomotivy projíždějí i ty nejkrkolomnější kombinace oblouků i o poloměru 356 mm, včetně protioblouků (a myslím, že to "všechny" lze brát doslova, neboť jich mám opravdu dost, včetně těch, které se již hodně dlouho nevyrábějí). A toto nemohu tvrdit o žádném jiném výrobci kromě BRAWY. I když tento fakt možná majitele kolejišť s většími poloměry nebude tak moc rozčilovat, tak si myslím, že pokud se za minimální poloměr těch 356 mm považuje a zejména pokud výrobce dokonce takové kolejivo nabízí, pak by to mělo být samozřejmostí.
A jako taková humorná perlička na závěr ktomu motoru od třínápravových tendrů ROCO od 57 resp. 58 si vzpomínám, že někdy na přelomu 70. a 80. let jsem v Modelleisenbahneru četl návod za náhradu motoru motorem z produkce DDR, protože originály nevydržely provoz na klubových kolejištích :wink: .
jirkan
 
Příspěvky: 777
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: BR 57 Roco

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 12 bře, 2012 6:39 am

jirkan píše:Já bych se zde také rád připojil k příznivcům modelů Fleischmann. Dovolil bych si ale zdůraznit ještě jednu pozitivní skutečnost, a to fakt, že všechny i ty nejsložitější lokomotivy projíždějí i ty nejkrkolomnější kombinace oblouků i o poloměru 356 mm, včetně protioblouků (a myslím, že to "všechny" lze brát doslova, neboť jich mám opravdu dost, včetně těch, které se již hodně dlouho nevyrábějí). A toto nemohu tvrdit o žádném jiném výrobci kromě BRAWY. I když tento fakt možná majitele kolejišť s většími poloměry nebude tak moc rozčilovat, tak si myslím, že pokud se za minimální poloměr těch 356 mm považuje a zejména pokud výrobce dokonce takové kolejivo nabízí, pak by to mělo být samozřejmostí.
A jako taková humorná perlička na závěr ktomu motoru od třínápravových tendrů ROCO od 57 resp. 58 si vzpomínám, že někdy na přelomu 70. a 80. let jsem v Modelleisenbahneru četl návod za náhradu motoru motorem z produkce DDR, protože originály nevydržely provoz na klubových kolejištích :wink: .


Tak on snad Fleischmann byl dokonce první,kdo garantoval bezproblémový provoz na poloměru 356 mm.Samozřejmě,že BR 50 nebo 03 vypadá na tomhle poloměru hodně zvláštně,ale projede.Ta BR 57 mě mrzí,protože je to jinak pěkná mašina a ten pohon ji takto degraduje.To ovšem není nic proti BR 38 od Trixe,tam se konstruktéři opravdu vyřádili. :D Naštěstí BR 38 dělal i FLM,takže je náhrada,ale BR 57 dělá pouze Roco.Snad bude stačit výměna těch uhlíků s pružinkami,pokud ne,tak holt dáme jiný motor.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3417
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR 57 Roco

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 14 bře, 2012 9:19 am

Přidal jsem report na další 2 stroje,takže kdo má zájem může se podívat. :D
http://lengy.rajce.idnes.cz/Pohony_parn ... C01494.jpg
Jinak BR 57 zatím po léčbě zatím šlape.Honím ji jak nadmutou kozu a celkově se ještě ztišila,takže snad bude vše OK. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3417
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník