Sběr proudu z kol

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Metalvis + Fabory + šrouby

Příspěvekod MaHa » ned 20 kvě, 2007 2:53 pm

S Metalvisem je nutno neprve komunikovat telefonicky nebo navštívit jejich prodejnu (v Brně mají dvě!) a dotyčnou věc objednat nebo rovnou koupit - po internetu jsem zde nic neobjenával. U Fabory je adresa: http://fabory.pwd.sk/06.html a klikni na okénko 24520(jinak to nejde) a zobrazí se Ti příslušné šrouby (to je pro M2)(matice M2 pak na http://fabory.pwd.sk/03.html a klikni na okénko 11 060 nebo 11 360 (opět jinak to nejde)). Na M1, která je v kategorii "nerez" je potřeba se dotázat telefonicky, protože i zkušený obchodní zástupce to má problém najít ( http://fabory.pwd.sk/09.html a klikni na okénko č. 511 20 pro šrouby (nebo zkus i jiná okénka) a pro matice klikni na okénko č. 510 80 / 511 00. Jinak Fabory mají zajištěn prodejní servis po celé republice - takže když se domluvíš (třeba za spolek Zababov) o pravidelných objednávkách - tak tě přímo navštíví jejich obchodní zástupce a bude Tě přímo informovat o možnostech dodávání jejich sortimentu - sám vím že šroubů a matic těchto velikostí není nikdy nazbyt.
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod jares » pon 21 kvě, 2007 5:56 am

Mimochodem, asi v brzké době navštívím Drážďany, tam je prodejna Conrad hned za nádražím. Pokud by měl někdo zájem, můžu něco přivézt.
jares
 
Příspěvky: 103
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Re: Sběr proudu z kol

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 21 kvě, 2007 4:02 pm

Zdenek Valter píše:[Měď a mosaz nejsou vůbec vhodné !!!!!!
Nejlepší je sehnat si fosforbronzový drátek, či plech.
Plech prodává Litomyský.

Ideální je tloušťka 0.1 až 0.2 mm

Fosforbronz je pružný a tvrdý oproti mědi, která je měkká.
Mosaz zase má příměsi olova takže se na ní vylučuje zejména na stejnosměrný analogový provoz.

Kdyby někdo věděl kde se dá sehnat ten fosforbronzový drátek tak to sem napište

Teď se projevím jako pako, ale chci se zeptat jak vypadá fosforbronzový plech? Myslím barvu, protože ve fabrice, kde stavíme mají kontejner plný stříbrolesklých zbytků s velikým nápisem "pouze bronz fosforový". Vím, že sběrče proudu mají podobný vzhled. Bylo mi řečeno, že odstřižky jdou do sběru, ale pokud budu mít zájem, můžu si něco vzít. Mám nabrat víc? resp. měl by někdo zájem? -M-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Sběr proudu z kol

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 21 kvě, 2007 9:40 pm

Michal Šuhajda píše:Teď se projevím jako pako, ale chci se zeptat jak vypadá fosforbronzový plech? Myslím barvu, protože ve fabrice, kde stavíme mají kontejner plný stříbrolesklých zbytků s velikým nápisem "pouze bronz fosforový". Vím, že sběrče proudu mají podobný vzhled. Bylo mi řečeno, že odstřižky jdou do sběru, ale pokud budu mít zájem, můžu si něco vzít. Mám nabrat víc? resp. měl by někdo zájem? -M-


To je trochu divné - plechy fosforbornzu vypadají jako měděné.
Ale možná je to i s příměsí cínu či niklu.

Pokud jsou zbytky 0,2mm a nejlépe i tenčí pak je to vhodné pokud ne tak to skoro nemá smysl.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1866
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Sběr proudu z kol

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 22 kvě, 2007 9:40 am

Zdenek Valter píše:To je trochu divné - plechy fosforbornzu vypadají jako měděné.

Myslel jsem si to.
Zdenek Valter píše:Ale možná je to i s příměsí cínu či niklu.

Na jedné lokomotivě mám sběrací plechy velmi podobné
Zdenek Valter píše:Pokud jsou zbytky 0,2mm a nejlépe i tenčí pak je to vhodné pokud ne tak to skoro nemá smysl.

Tloušťku odhaduju na 0,1 - 0,2mm. V práci šupleru nemám, na stavbě stačí dvoumetr :D
-M-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: prcek a 1 návštěvník