Po dlhých rokoch som sa vrátil k projektu ventiloviek. Model je takmer vo finále a tak sa s vami podelím o poznatky z prestavby. Sedmička je zástupcom našich strojov prvej série 431 001-10 z Floridsdorfu. Pre túto sériu je typický spoločný oválny kryt parného domu a piesočníka. Základom prestavby bol model Roco Br 93 1353. Prvou fázou prestavby bolo odfrézovanie/obrúsenie/odrezanie piesočníka, výmyviek, dymničných dverí, brzdových zdrží, vylisovaných elektrických rozvodov, nadbytočnej časti vaní, zdvíhacích háčikov vaní a ich nitovania. Kryt parného domu a piesočníka bol zväčšený na potrebný rozmer a doplnený o madielka a dvierka pre zbrojenie pieskom. Pod vrchnou časťou pôvodného krytu parného domu bola skrutka spájajúca kotol s rámom. Dutinu v kotli, ktorou skrutka prechádzala som prevŕtal, vyvložkoval s mosadznou trubkou a následne do nej narezal závit. Rámom som dieru prevŕtal skrz. Spoj je teda teraz zabezpečnený v rovnakom mieste, no opačnom prevedení. Piesočníkové rúry s ventilmi sú upravený diel Roco 125001. Po pravej strane kotla je vedený prívod vzduchu k ventilom dvojicou mosadzných rúrok. Pred krytom piesočníka je vedená odbočka k ventilom na ľavej strane. Výmyvky v poradí od búdky na pravej strane Muras 1086 MMC 670008, na ľavej Muras 1089, 1086 MMC 670007 a 670008. Píšťala bola presunutá zo strechy na kotol a doplnená o tyčovie v držiaku Weinert 8465. Upravené napácie hlavy boli doplnené o kolieska Weinert 8260. Na konzole je osadené dynamo FIS TD Muras 1326 s prívodom pary a vystupujúcimi elektrickými rozvodmi. Škatulky el. rozvodov sú Weinert 9021. Pred komínom je doplnený držiak tretej lampy. Na ľavej strane je na konzole osadený kompresor doplnený o prívodné potrubie pary a výtlačné potrubie vzduchu. Poza neho vedie potrubie vlakového kúrenia s oválnymi spojkami MMC 670013. Upravený blok pod dymnicou má na čele krabičku el. rozvodov Muras 1028 s elektrickým vedením k lampám BV Model 1322. V nich sú využité pôvodné LEDky z plošného spoja, teraz však už na vodičoch. Na pravej strane bloku je na konzole mazací lis DV8 Muras 1034. Búdka dostala nové strešné háčiky a na rušňovodičovej strane aj vetrolam Weinert 8803. Uhliak na mojej nemeckej verzii nebol a teda som objednával náhradný diel Roco 123897 a doplnil ho o drevenú nadstavbu. Vane dostali na čelá stupačky Weinert 8710 a na vrch zdvíhacie háčiky Weinert 8262. Po vrchu pravej vane bolo v prednej časti doplnené tyčovie tiahla k odkaľovacím ventilom valcov. Dvierka do búdky zdobí nová kľučka, pod uhliakom pribudli krycie plechy nad lampami. Pod vaňami som dorobil imitáciu osvetlenia pojazdu s el. vedením, ovládanie odkaľovacieho ventilu kolieskami Weinert 8260 a výpustné hrdlá upravené z dielov Weinert 8510. Aj napájače prešli drobnou úpravou. Blok valcov je zmenený zvýraznenou mazničkou a upravenými krytmi ventilového rozvodu. Vtokové rúry sú tvarované z 2mm mosadznej tyčky. Veľkou zmenou prešiel pojazd. Pôvodne som si zaobstaral rozmerovo vhodné dvojkolia Fleischmann. Keď však Brawa vypustila svoju 178čku, boli ideálne dvojkolia na svete. Obj. čísla sú 3x 0010023.00 raz 0010022.00 a 6x čap 0003505.00. Os dvojkolí však musí absolvovať odtučňovaciu kúru na 2mm! Oba nové behúne Roco 131805 dostali krycie plechy. Pod nárazníkmi sú madielka pre posunovača. Poslednou úpravou boli brzdy - brzdové zdrže sú preložené na správnu stranu, upravená bola aj pozícia brzdových valcov.
Pár fotiek na odkaze:
https://photos.app.goo.gl/bEdTdeeretrAJ3E27Modelu ešte chýbajú popisy, zadné lampy na konzolách, zasklenie predných, sklíčko vetrolamu a vykurovacia spojka pod čelníkom, no už takto robí radosť a snáď niekoho inšpiruje k vlastnej prestavbe.