od Riki » úte 07 dub, 2020 9:13 pm
Obecně se dá říci, že až na všeobecně známé výjimky toho německé parní lokomotivy u ČSD po r. 1945 moc nenajezdily. Ty výjimky jsou 555.0/3, 555.1, 365.4, 455.2, 377.0, 365.5, 335.1, a to je zhruba vše. K tomu je ještě nutno přidat lokomotivy, které se sem dostaly po r. 1918, tj. 534.1, 425.0, 413.0, 415.0, 335.0. Toť vše. Fakt je, že některých (kromě všeobecně známých 555.0/3 - celkem 300 ks, nebo 413.0 - 101 ks) bývalo dost (např. 365.4 ex BR 64 bylo 53 ks a vydržely až do začátku 60. let, dost dlouho i v traťovém provozu). Nicméně němečtí tovární výrobci mají jednu nectnost, které se úporně drží, totiž vybírat si jako předlohy pro modely ČSD lokomotivy, které tu buď nejezdily vůbec nebo jen zcela okrajově. (Čest výjimkám, jako je třeba zrovna ta zmíněná 365.4 od Schirmera nebo 413.0 avizovaná v TT firmou PIKO už na letošní rok - zatím jako BR 55, ale třeba se dočkáme i mutace ČSD...)[/quote]
Jen odbočím, věděl by někdo o fotografii BR 38 už v našich řadách jako 377.0? Sháněl jswm po Ostravě, prý jich tu bylo ale nic... děkuji..
Mam ji od Flm a jde mi zevrubně o popisky a dotp peo děti.zdarec