Nějak dlouho to tu spí...žádné další nápady.
Já si to tu četl a musím všechny pochválit.Úprava tovární karoserie je velmi dobrý nápad,ale řekl bych,že dost pracný.Jinak se o to dá přečíst i zde:
http://www.mojett.cz/?p=7016osobně nevím,proč je článek psán jako návod pro začátečníka,..
Co se týče odlitku,tak mohu potvrdit slova TTmili.Odlitek vypadá fakt dobře a je to vlastně už "doladěná" tovární kastle..viz zde:
http://maloseriovky.eu/components/com_v ... 4235ca.jpgJá bych se teď zeptal ovšem trochu z jiného sudu.Co s originál pojezdem??
Pár lokomotiv z produkce NDR jsem si doma nechal..spíš z nostalgie.Jsou to především ty mašiny,který jsem si koupil za svůj první "žold" a tak k nim mám "velmi kladný citový vztah" Bobinky mám dvě.Jedna je ještě z produkce Zeuke,ta druhá už BTTB.Na první pohled jsou stroje totožné,ovšenm jakmile se jím koknu pod sukni,hned uvidím rozdíl:
pojezd Zeuke je celokovový,řekl bych nerozebiratelný (Neskoušel jsem) působí víc robusněji.Motor i převodý vypadají stejně jako u BTTB.Krom toho jsou ty dvě závaží na místo z olova z plastu.Pojezd BTTB je tady trochu líp "vychytaný".Bohužel jen kosmeticky.Vše z plastu,podvozky rozebiratelné.Podivné propojení motorku z rámem,ale to je asi u všech BTTB modelů.Převody na kola jsou stejné..tedy "prakardan" ozubené kolo ..a přez šnek na kola.
Takže suma sumárum na mě působí oba typy pojezdů velmi podobně.Žádná sláva.To,ale asi všichni víme.
No a co tedy s tím?..dělal někdo z vás remotorizaci,či úplnou modernizaci pojezdu.Remotorizace myslím vyřeší jen 50% problémů a tak co si pohrát s těmy převody.Vyměnit ozubená kolečka za jiné typy?....Motor (jakýkoliv) asi určitě se setrvačníky..ty v originále chybí úplně...kardanky tedy taky jiné.tohle problém nebude.řekl bych že by mohlo hodně vyřešit to "hnací ozubené kolo hned za kardankou.Vyměnit tedy uričitě,ale za jaké.Se zbytkem se toho už asi moc nevymyslí,šnek se tam asi jinej nevejde a měnit ozubená kolečka na oskách náprav,taky nevidím nijak reálné.
Co si pamatuji,tak jízdní vlastnosti bobiny nebyly zas až tak špatné..(beru v porovnání s ostatními modely Zeuke a BTTB)..snad by stačilo jen vyřešit lepší plynulost v pomalém režimu..např.posun.
PS..jestli jsem to dobře pochopil,tak pojezdy bobin jsou použitelné u všech lokomotiv stejnosměrné trakce I.generace?
Jak je to s mašinama střídavé trakce? Plecháč?