Už jsem ohledně hypotetického označení modelu BR52 s rámovým tendrem K4T30 odpovídal na K-reportu, takže si zde dovolím jen drobnou reakci k nové diskuzi.
Lokomotiva 555.123 měla původně tendr od lokomotivy DB 44, ÜK 2´2´T32 u ČSD 932.1500
To je sice hezké, ale model znázorňuje řadu 52 (555.0), ne 50 (555.1). Kromě toho, tendr 2'2'T32 může být jak vanový podvozkový "Vanderbilt", tak "hranatý" nýtovaný podvozkový (s vypružením vinutými pružinami), který jezdil s BR44 a jinými.
lokomotiva 555.116 měla tendr 926.116 v depu Zdice
Lokomotiva řady 555.1 je BR50. Já myslel, že se celou dobu probírá model řady BR52.
Mimo to, 926.1 je jiný tendr (2'2'T26), i když taky "hranatý" a s BR52 taky jezdil.
K rámovému tendru K4T30:
Německá literatura uvádí, že nejběžnější tendr u BR52 je ten vanový, ať už jakéhokoli provedení (bylo jich více, lišily se podvozky i vlastními rozměry, řešením brzdy a tak dále, ale to tu radši nebudeme rozebírat, netýká se to tématu). Za řadou 52 byly dále připojovány tendry 2'2'T26 (viz výše, menší, "hranatý", u ČSD 926.1) - prý pro provoz v Norsku - a zmíněný rámový K4T30, který byl údajně předurčen pouze pro lokomotivy, které budou odeslány na sovětské území do těžkých klimatických podmínek. Dále jezdily i s jinými tendry, ale netvrdím, že už za války.
Domnívám se film byl z let 1946 až 7 a lokomotiva jela čelně na kameru a jen projela a tendr tam byl.
S ohledem na roky 1946-1947 by to mohlo sedět, ale... Jak jsem psal na K-reportu, minimálně dvě 555.05/555.0 měly dle dostupných archiválií "hranatý" tendr. Ale jestli to byl zrovna 4T30, to už úplně jisté není. Jisté je, že hranatý tendr byl záhy po válce nahrazen vanovým. Takže to spolu žilo (myšleno 555.05/555.0 s "hranatým" tendrem) u ČSD opravdu jen krátce, cca 1945 - 1948 plus mínus.
Ještě existovaly krátké hranaté tendry 2'2T30, které měly první dvě dvojkolí v otočném podvozku a další dvě dvojkolí rozsochově vedená v pevném rámu tendru. I tyhle tendry (od pruské řady 18) se údajně objevily za loko BR52, ale asi je to až poválečné dílo. Každopádně ani toto není tendr K4T30, který je za BR52 zapřažen v Tempotaxiho modelu.
Pan Vančura uvádí, že 555.091 a 555.092 měly tendr 932.1 (otázkou je, jaký to byl typ, jestli opravdu K4T30). Nicméně 555.091 je uváděna např. v LD Děčín už s tendrem 930.246 (tedy vanovým), který musela dostat už dříve (do Dč přišla z Nymburka v roce 1959). Stejně tak 555.092 je uváděna už v roce 1951 s tendrem 930.295, tedy opět s vanovým.
Malé tendry 926.1 byly u lokomotiv 555.007 a 555.0108.
Pan Vančura bude vědět víc.