Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 12 črc, 2007 6:21 am

Michal Dalecky píše:
Ocik píše:V Cadu jen udělám díly potřebných rozměrů a tvaru ( skutečnost : 87), jen by tu možná byl problém s přiděláním na modelová kola - ano Zdeňku, pokud se chystáte vyrábět kola, tak jestli bych mohl poprosit o rozměry použitých čepů a tak. Neslibuji ovšem, že mi to půjde, takže to může zkusit radši i víc lidí.
Jestli dobře chápu, tak vystouplé plochy se pro osvit dělají vybarvené, že.
Panove pokud se dohodneme, ze stokra udelame z leptu, tak to neni problem. Veskere doplnky na pripravovanou Faccs mam z plechu, takze potrebuji jen dobre podklady a necham to nakreslit a vyleptat. Zkusim dat rec se Zitnym, ktery chysta Albartose a tudiz ma hotovou kabinu, kotel a dalsi veci. Proc delat neco, co uz je vymyslene :lol: Co se tyce dodavky dilu od ROCO, tak to take neni problem. Jen nemam reseni na predelani tendru BR50 na petinapravovy. To bude nejvetsi orisek.


Podklady jsou v Kratochvílovi. Lept problem je, :wink: nemá ho totiž kdo nakreslit :wink: :wink:
Na drhuhou stranu nemůžeme bránit těm kdo ho budou chtít postavit z odlitku aby začali.
Co se týče tendru je pro albatrosa i štokra úplně stejny tedy 935.
Ovšem jediný podobný je od Liliputu. Ostatní jsou jiné.
Nezbývá nám tedy nic jiného než postavit pojezd tendru vlastní pokud někdo již nepoužil pojezd od Pletichy.
Osobně bych asi šel cestou přestavby nějakého tendru ROCO.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » čtv 12 črc, 2007 11:28 am

Michal Dalecky píše:
Ocik píše:V Cadu jen udělám díly potřebných rozměrů a tvaru ( skutečnost : 87), jen by tu možná byl problém s přiděláním na modelová kola - ano Zdeňku, pokud se chystáte vyrábět kola, tak jestli bych mohl poprosit o rozměry použitých čepů a tak. Neslibuji ovšem, že mi to půjde, takže to může zkusit radši i víc lidí.
Jestli dobře chápu, tak vystouplé plochy se pro osvit dělají vybarvené, že.
Panove pokud se dohodneme, ze stokra udelame z leptu, tak to neni problem. Veskere doplnky na pripravovanou Faccs mam z plechu, takze potrebuji jen dobre podklady a necham to nakreslit a vyleptat. Zkusim dat rec se Zitnym, ktery chysta Albartose a tudiz ma hotovou kabinu, kotel a dalsi veci. Proc delat neco, co uz je vymyslene :lol: Co se tyce dodavky dilu od ROCO, tak to take neni problem. Jen nemam reseni na predelani tendru BR50 na petinapravovy. To bude nejvetsi orisek.


Jestli je už Albík skoro nachystaný je to good, se štokrem jsou si dost podobní, takže po menších úpravách by se dali některé díly použít.

Zkusim dat rec se Zitnym, ktery chysta Albartose a tudiz ma hotovou kabinu, kotel a dalsi veci. Proc delat neco, co uz je vymyslene - to jako myslíte použít třeba kabinu z Albíka? Na K-reportu mi napsali, že budka je trochu delší. :? Možná se pletu, ted jsem z toho právě zmatený.

Tak tak, radši si to dělejte z odlitku... kompletní lept může být v nedohlednu.
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Aleš Filip » pát 13 črc, 2007 7:42 pm

Myslím že budky 556.0 a 498.1 jsou stejné,vždyť je to unifikace ,Škodovka by byla hloupá ve stejném období dělat něco extra..
Zajímala by mne ta cena pojezdu ex.50 od toho Roca,pokud to tu někdo zjistí..kdyby nás bylo víc, měl bych určitě zájem o koupi-pravda,záleží za kolik...
Aleš Filip
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 01 dub, 2007 8:28 pm

Příspěvekod Ocik » sob 14 črc, 2007 10:53 am

Aleš Filip píše:Myslím že budky 556.0 a 498.1 jsou stejné,vždyť je to unifikace ,Škodovka by byla hloupá ve stejném období dělat něco extra..
Zajímala by mne ta cena pojezdu ex.50 od toho Roca,pokud to tu někdo zjistí..kdyby nás bylo víc, měl bych určitě zájem o koupi-pravda,záleží za kolik...


Snad ( :? ) to nebude tak drahé, kola budou samostatná a na rám zbývají jen postranice a převody.
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 16 črc, 2007 3:44 pm

Ahoj Zdenku,
CADem celkem vládnu, ale horší je to s časem (ale snad bych něco vyšetřil) a ještě horší s podklady. Pokud nenajdeš někoho lepšího, tak se nabízím.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Ocik » pon 16 črc, 2007 8:30 pm

JJ, s boudičkou mě předběhli a nic jiného krom kouřových plechů, krytů kompresorů atd nevydám :P S podklady pomůžu.
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 17 črc, 2007 7:09 am

Ocik píše:JJ, s boudičkou mě předběhli a nic jiného krom kouřových plechů, krytů kompresorů atd nevydám :P S podklady pomůžu.


Ocíku a Ty můžeš sehnat ty podklady k budce na štokra již hotové ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » úte 17 črc, 2007 9:19 am

Zdenek Valter píše:
Ocik píše:JJ, s boudičkou mě předběhli a nic jiného krom kouřových plechů, krytů kompresorů atd nevydám :P S podklady pomůžu.


Ocíku a Ty můžeš sehnat ty podklady k budce na štokra již hotové ?


Mno,pravítkem nebo od ruky si tu budku během týdne rozkreslím na papír (dost velkou) - aby se tam všechny rozměry vešly. 1.8. uchopím do pravé ruky metr, levou rukou se chytnu madla a jedu :P. (vršek střechy budu muset cca odhadnout, tam se nevyškrábu :D ). Nakonec to jen naskenuju a pošlu.
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod pedro » čtv 26 črc, 2007 5:51 am

zdravím všechny a chtěl jsem Vás zeptat jestli nemá někdo výkres kol na štokra ( tendr a komplet mašina ) a neposlal mi ho e-mailem .Seznámil jsem se s človíčkem ,který by je zkusil vyřezat laserem a prý testne i pojezdový rám na mašinu .můj e mail davidp@ssz.cz.
předem díky.
pedro
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 08 pro, 2006 1:16 pm

Příspěvekod Michal Dalecký » sob 22 pro, 2007 2:51 pm

Stavba zamrzla na odlitku od Cize. Pustil jsem se do zakladniho opracovani a po dvou hodinach prace jsem se na to vykaslal. Takze alespon vas informuju, ze se mi do ruky dostala BR011 s petinapravovym tendrem od ROCA a tendr pujde pouzit. Pokud budu souhlasit prevody, tak je stejne propojeni s tendrem jako u BR50. Stavba se posune dopredu ve chvili, kdy DK Model udela lept tendru. Bude to v pristim roce. Pak myslenku opet ozivim a napisu dalsi clanek. Ted objednam dily u ROCO.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 23 pro, 2007 12:55 am

Michal Dalecký píše:Stavba zamrzla na odlitku od Cize. Pustil jsem se do zakladniho opracovani a po dvou hodinach prace jsem se na to vykaslal. Takze alespon vas informuju, ze se mi do ruky dostala BR011 s petinapravovym tendrem od ROCA a tendr pujde pouzit. Pokud budu souhlasit prevody, tak je stejne propojeni s tendrem jako u BR50. Stavba se posune dopredu ve chvili, kdy DK Model udela lept tendru. Bude to v pristim roce. Pak myslenku opet ozivim a napisu dalsi clanek. Ted objednam dily u ROCO.


Myslím, že udělá ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Houmr » ned 23 pro, 2007 5:21 am

No tím by se stavba mohla stát jednodušší.
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod tomazzzo » ned 23 pro, 2007 9:55 am

Myslím , že převody souhlasit nebudou . BR011 má jiná ( větší ) kola pod lokomotivou a tak musí mít i jiný převod mezy lokomotivou a tendrem . Větší kola pod lokomotivou BR011 se otáčejí polaleji než malá u BR50ky . Možná by to šlo řešit i výměnou převodovky v tendru ?
tomazzzo
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 23 pro, 2007 9:47 am

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 23 pro, 2007 11:16 am

tomazzzo píše:Myslím , že převody souhlasit nebudou . BR011 má jiná ( větší ) kola pod lokomotivou a tak musí mít i jiný převod mezy lokomotivou a tendrem . Větší kola pod lokomotivou BR011 se otáčejí polaleji než malá u BR50ky . Možná by to šlo řešit i výměnou převodovky v tendru ?
Ano, presne tak. Pokud bude problem, bude potreba vymenit prevody v prevodovce. Uvidime az to dorazi.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 23 pro, 2007 11:35 am

tomazzzo píše:Myslím , že převody souhlasit nebudou . BR011 má jiná ( větší ) kola pod lokomotivou a tak musí mít i jiný převod mezy lokomotivou a tendrem . Větší kola pod lokomotivou BR011 se otáčejí polaleji než malá u BR50ky . Možná by to šlo řešit i výměnou převodovky v tendru ?


To bude jasné jak píše Michal až ta BR011 přijde.
Ovšem převod u ROCO mašin mezi tendrem a loko je pořád tentýž - kardan z hřídele od motoru.
Podstatný je převod v tendru a zejména průměry kol na něm.
Pokud bude mít kola větší než BR 50 tak to může být problém převod sladit.
Na druhou stranu BR 50 má kola na tendru menší než štokr tak problém s výměnou převodu stále trvá.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků