Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 19 srp, 2008 1:29 pm

Zdenek Valter píše:
No zkus udelat nejaky navrh te tabulky.

Vím, že to nebylo na mě, ale návrh tabulky jsem poslal e-mailem.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2522
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod JBr » úte 19 srp, 2008 1:41 pm

Pokud to XLSko bude v nejakem stalem formatu (vzhledovem), tak neni problem udelat malou webovou aplikaci, do ktere by slo importovat a pak by se mohlo snadno hledat na webu a nemuselo se nic slozite stahovat, nacitat do Excelu (pripadne kvuli tomu stahovat prohlizece na Linuxu) atd.

Cteni/zapis XLS ve webove aplikaci resime v praci bezne, takze by to mela byt potom hracka.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod vvitty » úte 19 srp, 2008 4:15 pm

Premyslim nad obsahem... :) Nebude to tak jednoduche, zda se...
Par veci je jasnych, par moc ne (resp. jak je jednoduse zpracovat)
o znaci original
m znaci model
* znaci moznost vice polozek
-----------------------------------
o Oznaceni lokomotivy *
o Vyrobce lokomotivy
o Uzivatel *

o typ podvozku (resp. pocet naprav na podvozek)
o rozvor podvozku
o roztec cepu podvozku (pokud ma model vice nez jeden :) )
o delka pres narazniky
o prumer kol

m Vyrobce modelu *
m Meritko modelu *
m Uzivatel modelu *

m rozvor podvozku
m roztec cepu podvozku
m delka pres narazniky (zejmena kvuli odchylkam od reality)
m prumer kol
m typ kol (NEM, PR25, pur H0) *
m typ podvozku (mozna by to stalo za to uvadet, nevim?)

dalsi poznamky - napr. loukotova kola, typy sprahel, atd... ?

a to jsem se omezil jen na dieslove a elektricke lokomotivy, u parnich je situace jeste o neco slozitejsi...
vvitty
 
Příspěvky: 2793
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 20 srp, 2008 8:18 am

Přiznám se, že mnou navržená tabulka byla o něco jednodušší.
Byla pouze pro jedno měřítko, (samozřejmě H0 - to moje - ostatní neexistují :D :D ), protože si myslím, že nemá smysl kombinovat vic měřítek do jedné tabulky. Lépe udělat víc přehledů zvlášť pro každou modelovou velikost.
Jestli jsem dobře pochopil, tabulka by měla sloužit k tomu, abych našel tovární pojezd pro určitou lokomotivu. Takže si myslím, že některé údaje (např. uživatel, nebo výrobce skutečné loko) nejsou důležité.
Myslím si, že v jednoduchosti je síla a tyto údaje si snad modelář najde ještě dřív než začne stavět a zdrojů je dost, není nutno s nimi plnit a znepřehledňovat podobnou tabulku.

Abych byl konkrétní v tabulce (pro el. a diesel lokomotivy a mot. vozy), kterou jsem posílal Zdeňkovi (a která vycházela z části ze scanu ze ŽM) je
Skut. lokomotiva:
Označení současné,
Označení dle Ing. Kryšpína
Průměr kol hnacích
Průměr běhounů*
Rozvor 1
Rozvor 2 #
Vzdál. ot. bodů
Vzdál mezi středními nápravami (2 a 5) podvozků "
Délka přes nárazníky
Poznámka (ta v původním návrhu nebyla) - např. u M262.0 Rozvor1 - hnací podvozek, Rozvor2 - běžný podovozek

U modelu:
Řada
Průměr kol hnacích
Průměr běhounů*
Rozvor 1
Rozvor 2 #
Vzdál. ot. bodů
Vzdál. středních náprav "
Délka přes nárazníky
Výrobce modelu
Poznámka - zde by se doplňovaly např. odlišné značení stejných modelů (T679.1, M62, BR120...)

* - tenhle údaj je možné vypustit
# - vyplněno pouze pokud se liší od R1 (E669.x. M262.0 apod.)
" - vyplněno jen u lokomotiv s více třínápravovými podvozky (E669.x, T679.x apod.)

V případě, že pro stavbu jednoho typu je možné použít více různých modelů, které se liší výrobcem, nebo jde o model jiné loko (např. pro T478.x je možné použít BR 114, nebo NS2400, nebo Atlasku S1...) by byl pro každý model samostatný řádek.
Bylo by možné jednoduše porovnat nakolik u jedn. modelů sedí různé rozměry.

PS: Jestli přijdu na to jak sem vložit tabulku tak udělám náhled.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne stř 20 srp, 2008 8:23 am, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2522
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod JBr » stř 20 srp, 2008 8:22 am

Z pohledu cloveka deformovaneho praci v tomhle oboru a pedagoga co uci datove modelovani si tohle uz vazne rika spis o nejakou databazi nez jen o excelovy sesit :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod juroH0 » stř 20 srp, 2008 10:19 am

A nieco na sposob vyhladavaca by sa nedalo? Myslim tym ze do kolonky zadam napr T478.1 a vyhodi mi modely z ktorych by eventualne pojazd pasoval... :lol: bolo by to zlozitejsie pri tvorbe ale pri pouzivani daleko jednoduchsie... je to len napad...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JBr » stř 20 srp, 2008 10:35 am

Tak jsem to i myslel. K jednomu typu lokomotivy (skutecne) by se mohlo vazat nekolik modelu v ruznych meritkach a hledajici by jen vybral meritko a realny typ, kteryho zajima a vypadl by mu seznam moznych alternativ pro predstavbu + treba link na vyrobce nebo i nejake eshopy.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod juroH0 » stř 20 srp, 2008 10:38 am

jj to by bolo fajn...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 20 srp, 2008 1:35 pm

JBr píše:Z pohledu cloveka deformovaneho praci v tomhle oboru a pedagoga co uci datove modelovani si tohle uz vazne rika spis o nejakou databazi nez jen o excelovy sesit :)

No nadatlovat excelovskou tabulku zvládnu, ale tohle neumím...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2522
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod JBr » stř 20 srp, 2008 1:42 pm

Kdyz nekdo nadatluje tu tabulku a pevne rozhodnete, jake informace chcete uchovavat, tak ja jsem ochotny a schopny z toho tu aplikaci udelat, vcetne moznosti pripadneho budouciho doplnovani a editace opravnenymi lidmi. Jen to nesmite chtit mit hotove do druheho dne :), mam cca do pulky zari celkem frmol v praci i na fakulte.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Pivrnec78 » ned 24 srp, 2008 8:31 am

Vím, že jsem "plácnul na stůl" návrh a nebude to jednoduché zrealizovat, ale věřím, že se to povede a zpřehlední se tato debata ...
Protože někdy se dají použít pojezdy, nekdy rámy, někdy celá loko, dále záleží, jestli to bude model na výstavy nebo na domací ježdění -> +- 1mm nehraje roli, protože to nikdo nebude měřit a třeba si toho nikdo ani nevšimne ... a ták ...
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Příspěvekod JanoH0e » čtv 09 říj, 2008 6:15 pm

Zdravím. Mám dotaz na TT. Neviete, ktorá podvozková lokomotíva TT má vzdialenosť rozvoru nápráv, presnejšie stredu náprav podvozkov 80 mm?
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 17 úno, 2009 3:03 pm

Pro stavitele lokomotiv se může hodit tahle tabulka s rozměry francouzkých lokomotiv:
http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Fr ... _lokomotiv
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3176
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod DjDaniels » pát 05 čer, 2009 12:31 pm

Zdravim ,

mam taky problem. ktore z tycho dvojkoli su najvhodnejsie pre stavbu 242?

http://www.roco.co.at/index.php?id=104& ... mmer=69363

http://www.roco.co.at/index.php?id=104& ... mmer=63363

http://www.roco.co.at/index.php?id=104& ... mmer=63328

myslim to posledne dvojkolie pred tendrom 8)

rozdiely si len v detailoch no neviem ktore :?: :(
Uživatelský avatar
DjDaniels
 
Příspěvky: 47
Registrován: sob 23 kvě, 2009 2:22 pm
Bydliště: BRATISLAVA

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 05 čer, 2009 5:23 pm

DjDaniels píše:Zdravim ,

mam taky problem. ktore z tycho dvojkoli su najvhodnejsie pre stavbu 242?

http://www.roco.co.at/index.php?id=104& ... mmer=69363

http://www.roco.co.at/index.php?id=104& ... mmer=63363

http://www.roco.co.at/index.php?id=104& ... mmer=63328

myslim to posledne dvojkolie pred tendrom 8)

rozdiely si len v detailoch no neviem ktore :?: :(


:-O

Proč cheš používat běhouny par na 242 ?
Není lepší nějaká elektrika ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3176
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník