Čím zatížit lokomotivu

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Hekttor » ned 26 dub, 2009 7:11 am

Ještě něco k tématu - přehled měrných hmotností dostupných kovů (zlato, uran ani plutonium neuvádím):
kg/m3
cín 7 200
bronz 8 700 - 8 900
měď 8 930
mosaz 8 400 - 8 700
nikl 8 800
ocel 7 850
olovo 11 320
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 26 dub, 2009 8:56 am

Takže chlapi myslíte, že nejlepší i kvůli váze je použít rovnou mosaz na rám? Přemýšlím furt jak "vylepšit" papoucha od Máši - když dám závaží do kotle a něco málo co se vejde těsně nad rám, budu mít těžiště moc vysoko a bude to asi jak kachna (krysa es499 piko).
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 27 dub, 2009 6:29 am

Petr Zatrepalek píše:Takže chlapi myslíte, že nejlepší i kvůli váze je použít rovnou mosaz na rám? Přemýšlím furt jak "vylepšit" papoucha od Máši - když dám závaží do kotle a něco málo co se vejde těsně nad rám, budu mít těžiště moc vysoko a bude to asi jak kachna (krysa es499 piko).


O tom žádná !!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3176
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 27 dub, 2009 9:26 am

Petr Zatrepalek píše:Takže chlapi myslíte, že nejlepší i kvůli váze je použít rovnou mosaz na rám? Přemýšlím furt jak "vylepšit" papoucha od Máši - když dám závaží do kotle a něco málo co se vejde těsně nad rám, budu mít těžiště moc vysoko a bude to asi jak kachna (krysa es499 piko).
Petre, idealni se mi jevi bocni vany a vyplneni kompletniho prostoru a taky prostor nad prvni a druhou napravou od budky (topeniste). Obe mista jsou pod kotlem, tak to neni tak vysoko. Pak bude potreba lehce pritizit oba behouny. A posledni misto je kolem motoru v uhlaku. Tam jsou jasne zavazi z mosazne pasoviny. Pak uz to musi stacit :)
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 27 dub, 2009 1:07 pm

Uhlák = prostor pro zvuk. dekodér. Takže závaží nepadá v úvahu. Prostor topeniště = modelové ztvárnění armatur a prostoru budky (mimochodem, tu budku budu dělat celou znova včetně oken), píostor kotle a pod komínem - zástavba kouřáku plus kovového rámu pro odvod tepla toho kouřáku. Takže místa krom van a části kotle není nazbyt! Asi udělám i nové vany (verze 477) a tím pádem "novou" kastli včetně detailů...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 27 dub, 2009 1:47 pm

Petr Zatrepalek píše:Uhlák = prostor pro zvuk. dekodér. Takže závaží nepadá v úvahu. Prostor topeniště = modelové ztvárnění armatur a prostoru budky (mimochodem, tu budku budu dělat celou znova včetně oken), píostor kotle a pod komínem - zástavba kouřáku plus kovového rámu pro odvod tepla toho kouřáku. Takže místa krom van a části kotle není nazbyt! Asi udělám i nové vany (verze 477) a tím pádem "novou" kastli včetně detailů...
Ja ti to ve stredu ukazu. Misto je :lol: i pro zvukac :lol:
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 28 dub, 2009 9:29 am

Michal Dalecký píše:
Petr Zatrepalek píše:Takže chlapi myslíte, že nejlepší i kvůli váze je použít rovnou mosaz na rám? Přemýšlím furt jak "vylepšit" papoucha od Máši - když dám závaží do kotle a něco málo co se vejde těsně nad rám, budu mít těžiště moc vysoko a bude to asi jak kachna (krysa es499 piko).
Petre, idealni se mi jevi bocni vany a vyplneni kompletniho prostoru a taky prostor nad prvni a druhou napravou od budky (topeniste). Obe mista jsou pod kotlem, tak to neni tak vysoko. Pak bude potreba lehce pritizit oba behouny. A posledni misto je kolem motoru v uhlaku. Tam jsou jasne zavazi z mosazne pasoviny. Pak uz to musi stacit :)


Ovšem mosazný rám je mosazný rám !
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3176
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 18 kvě, 2009 5:18 pm

Takže do malých objemů a pro malé velikosti lze použít i ten Wolfram - prodává se jako elektroda barvy zelené.

ELEKTRODY:
:!:NEBRAT:!: - žlutá, červená, fialová, oranžová - obsahují radioaktivní thorium - vdechnutí prachu by byl průšvih :!: :!:
O.K. - zelená - čistý Wolfram
O.K. - šedá, zlatá, černá, modrá, bílá - legované nejsou nebezpečné jdou brousit a soustružit, ale velmi obtížně
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3176
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 19 kvě, 2009 10:30 am

Díky dalšímu fóru tentokrát o CNC je více informací o nákupu kovů i drahých možno získat zde:
http://www.advent-rm.com/
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3176
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník