Pojezd pro 534.03

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Pojezd pro 534.03

Příspěvekod airwar » pát 04 úno, 2011 12:48 pm

Jarove píše:Já jsem kdysi dávno zkoušel pro 434.2 dát do rámu z BR92 dvojkolí z BR86. Pokud se stáhnou okolky, mělo by to sedět. U Kremáka bych na to šel stejně, pokud bych nečekal na BR84 :)


S tou BR84 je jeden problém, a to kdy ji skutečně vyrobí, protože plánují ji již dva roky a minuli už tři termíny, původně měla být v polovině 2010, pak konce 2010, následně do konce ledna 2011. Na druhou stranu pokud bude tak by to mělo rozměrově sedět na délce celýho podvozku s přesností +- 1mm, což se dá určitě zakamuflovat, bude v tom mít dobrý motor, kvalitní rozvody a hlavně nebude muset do podvozku zásadně zasahovat a něco přidávat. Takže v tomto případě bych si počkal na tu BR84. Jedině snad cena může být limitním faktorem, stará BR 81/92 se dá sehnat za pár stovek (kvalita tomu pochopitelně odpovídá), nová BR 84 má být v ceně do 5 tisíc.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Pojezd pro 534.03

Příspěvekod Jacek » pát 04 úno, 2011 8:51 pm

Jenže kola z BR 84 budou hádám stejná jako u BR 86 a BR 52, pro naše 524.0, 534.0 a 434.0-2 prostě příliš velká. Že sedí rozvor, neznamená, že to bude vypadat normálně. U modelů papoušků stavěných na BR 86 taky sedí rozvor, ale na něj jsou kola zas příliš malá, takže to vypadá jako jezevčík :D Pro ty naše pětikoláky a kremáky by se krásně hodil pojezd z BR 94 od Jago, pro čtyřkoláky BR 55 tuším, od stejného výrobce. Bohužel ceny jsou závratné a náhradní díly se asi objednat nedají. Tak snad jedině BR 81, 92 od Tilliga, ale je kvalitou za zenitem.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Pojezd pro 534.03

Příspěvekod airwar » pát 04 úno, 2011 9:50 pm

Jacek píše:Jenže kola z BR 84 budou hádám stejná jako u BR 86 a BR 52, pro naše 524.0, 534.0 a 434.0-2 prostě příliš velká. Že sedí rozvor, neznamená, že to bude vypadat normálně. U modelů papoušků stavěných na BR 86 taky sedí rozvor, ale na něj jsou kola zas příliš malá, takže to vypadá jako jezevčík :D Pro ty naše pětikoláky a kremáky by se krásně hodil pojezd z BR 94 od Jago, pro čtyřkoláky BR 55 tuším, od stejného výrobce. Bohužel ceny jsou závratné a náhradní díly se asi objednat nedají. Tak snad jedině BR 81, 92 od Tilliga, ale je kvalitou za zenitem.


Jaký je průměr kol BR84 navím, ale vizuelně je to +- stejné jako u BR94, která ale stojí cca. 10 tisíc. Problém je že jiné volba není, zvláště když kolega psal že moc možností na úpravu či stavbu pojezdu nemá. BR 81 a 92 je bohužel pojezd starý cca. 40 let s novým motorem, a průměrnou vizuální úrovní rozvodů. To bych bral jak poslední řešení. Bohužel je železniční modelářství a obzvláště v TT hodně o kompromisech, pokud má člověk rád páry je někdy lepší počeštit německou lokomotivu co u nás nejezdila, než věnovat kvantum času stavbě karikatury lokomotivy co u nás jezdila.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník