Stavebnice rady 163, 363, 372 v TT

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Stavebnice rady 163, 363, 372 v TT

Příspěvekod JBr » stř 03 pro, 2008 6:58 am

Info pro ty co neberou Zeleznicni magazin. V poslednim cisle je predstaveni noveho vyrobku firmy U krale zeleznic. Jsou jim stavebnice elektricke lokomotivy rady 163/363 nebo 372.

Pro predstavu - cela stavebnice je odlevana, na fotkach ale minimalne skrin vypada jako vakuovana (takze vyrazne tenci steny nez klasicke odlitky z burzy). Dale se k ni dodavaji masky podvozku, zaskleni, narazniky a izolatory na strechu. Neobsahuje pojezd ani polopantografy a vse se samozrejme musi dobrousit atd. Cena je bratru 990 Kc.

Necham na zvazeni kazdeho, zda se vyplati ci ne. Ja mam odlitek z burzy :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod drlo » stř 03 pro, 2008 9:14 am

foto tam nebolo cena porovnateľná inak s Pečkami, ale tá 372 by bola dosť zaujímavá, pokiaľ viem tak ju už p. Molata nevyrába, na burzu do Prahy to mám celkom z ruky ak sa mýlim tak ma opravte
Uživatelský avatar
drlo
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 09 led, 2008 10:26 am
Bydliště: Piešťany

Příspěvekod HonzaK » čtv 01 led, 2009 6:15 pm

Tak jsem si jednu stavebnici poridil, resp. byla mi porizena. Konkretne jde o stavebnici lokomotivy E 499.3 (tedy dnesni 163).
Jak uz bylo psano, steny skrine jsou vyrazne tenci nez v pripade "burzoveho" odlitku,
zaskleni je vyreseno taky dobre (rozhodne znatelne mensi prace v porovnani s vlastnorucnim zasklivanim odlitku). Trochu me zklamalo mnozstvi leptanych doplnku, v podstate se jedna jen o cisla lokomotivy, sterace, hvezdy a znaky Skoda - napriklad chybi (alespon v te me stavebnici) veskera madla i kdyz jsou na ne ve skrini lokomotivy pripravene otvory... :( asi se budu muset jeste po nejakych dalsich detailech poohlednout.
Sympaticka je pomerne pocetna vybava izolatoru na strechu - nevim jak jsou na tom odlitky z burzy, ale v pripade teto stavebnice pujde strecha vymodelovat pomerne pekne a realisticky bez vetsi namahy a shaneni dalsich veci apod.
Celkove bych kvalitu stavebnice hodnotil jako dobrou (ale jeste jsem ji nestavel, tak uvidim :lol: ), cena je vsak samozrejme dost nadsazena (jak je ovsem U krale zeleznic "dobrym" zvykem) - vzhledem k tomu, ze vlastne nejde ze stavebnice bez dalsich v ni neobsazenych komponent postavit kompletni model (a to ani nepojizdnou maketu), tak bych za primerenou cenu povazoval castku v rozmezi od 500 do 700 korun.
Na druhe strane musim rict, ze mi to za usetrenou (a pro me osobne docela otravnou) praci pri brouseni odlitku i tak stoji a pokud me stavebnice jeste nejak nezklame, tak budu uvazovat o porizeni dalsiho kusu...

Tolik tedy moje hodnoceni a ted jeste jedna otazka: Jak moc se lisi stresni partie lokomotiv 163 a 363 ? Jak jsem psal, mam stavebnici 163ky, ale chtel bych si z ni postavit spis "Eso" 363, proto bych chtel vedet, jak moc velke odlisnosti v nich jsou - skrine se podle meho shoduji (tvarove) uplne, podvozky (snad) take. Idealni by byly nejake detailnejsi fotografie strech obou lokomotiv.
Diky
HonzaK
 
Příspěvky: 59
Registrován: úte 05 úno, 2008 8:25 am
Bydliště: S Cechy

Příspěvekod seven » pon 05 led, 2009 2:38 pm

Můžete někdo upřesnit jaký tovární pojezd (asi s úpravou co?) lze na tuto stavebnici použít a kdo případně vyrábí mosazný pojezd?
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod JBr » pon 05 led, 2009 2:42 pm

Tovarni nevim, ale mosazny udela pan Vilinger. Jen chtel dodat vlastni loukotova kola. Pan Pleticha by ho urcite udelal taky.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod drlo » pon 05 led, 2009 4:31 pm

No ja odliatky dávam na továrne pojazdy od Tilligu a to BR143, alebo E11/42 sedí to skoro presne, skôr ma zaujímajú jeho jazdné podmienky
Uživatelský avatar
drlo
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 09 led, 2008 10:26 am
Bydliště: Piešťany

Příspěvekod drlo » pon 05 led, 2009 4:33 pm

A ešte cenovo výhodnejšie vychádzajú pojazdy z loko od Kuehna, tiež sa dajú použiť
Uživatelský avatar
drlo
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 09 led, 2008 10:26 am
Bydliště: Piešťany

Re: Stavebnice rady 163, 363, 372 v TT

Příspěvekod vorech » sob 10 pro, 2011 10:22 pm

zdravim vsechny, nevite jestli je jeste dostupna zmínena kastle. na netu jsem nic nnasel a malotu a cize se mi delat nechce.

Dik za pripadny info
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 233
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník